Gå til innhold

Hvorfor blir noen rusmissbrukere!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Slik jeg ser det så er det 2 veier til rusmisbruk

1. Går generelt på oppvekst, minner man vil fortrenge og en generell håpløshet og liten livsgnist. Hvor skilsmisse, jobbsammenbrudd kan gå under håpløshet.

2. Den kriminelle veien, ofte i forbindelse med punkt 1 men ikke alltid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er det egentlig vi diskuterer her og hva har dette med tema å gjøre?

8592670[/snapback]

Glemmer fort? Tegn på hasj misbruk ;)

Sarkastisk? Usaklig? Tegn på hersketeknikk? Det der var lavt.

Tror du ikke det er sant? Det tror jeg, for hvem normal jente er det som vil leve med en som røyker hasj hele tiden?

En normal jente som selv røyker, eller som er passe tolerant. Det er jo nok av ikke-røykende jenter som holder ut med nikotinpumpende menn også.

Og om du finner en jente som også røyker, så værsågod med vanskapte barn og ubetalte reginger og gjeld.

- Kan du vise forskning som dokumenterer vanskapte barn som følge av cannabisbruk?

- Cannabis er billigere å bruke enn alkohol, selv et ikke-avhengighetsforhold til sistnevnte, så jeg skjønner ikke at det skal bli et forferdelig problem for par med normal levestandard i forhold til sitt inntektsnivå. Takket være forbudet er det også lett for et cannabisbrukende par å gjøre større innkjøp for å selge videre til venner og spare inn noe av sitt eget forbruk.

Lenke til kommentar
Det gjør meg vondt å høre det.

8596261[/snapback]

at det er forskjell på bruk og missbruk?

8596399[/snapback]

At det i en familie skal foregå røyking av hasj foran barn og i det heletatt ellers. Det er ingen normal familie.

foran barn? Det skjer noe rart med forbudstilhengere i samtale med legalister; de plasserer barn midt oppi alle tenkelige situasjoner, uten skrupler. Barn er så viktige å framstille som offer at de kommer foran alle "argumenter."

Les teksten du siterte fra igjen, og ikke les det verste fantastisk tenkelige du kan ut av det. Du kjenner antakelig foreldrepar som bruker alkohol regelmessig, uten at du friker ut fordi du i hodet ditt plasserer barna på stuegulvet og foreldrene viklet inn i hverandre på sofaen og den åpne vinflaska på gulvet.

Og som jeg leste et sted her... "Om vi skal tro amerikanske filmer...."

Det du stort sett ser der er jo ungdom som er festglade på party. Å røyke hasj der er noe annet enn i hjemmet når man er voksen. Der du og familien din bor. Det er helt uakseptabelt.

hva med en joint på verandaen når barna er i seng? La oss prøve følgende: Mor tar seg en joint og Far tar seg en øl -- på verandaen, med dører lukket. hvem har begått den største moralske synden; og hvorfor?

Det kommer aldri til å bli lovlig å røyke hasj. Hadde alkohol vært noe nytt, så hadde de ikke legalisert det heller. Ikke det at hasj er noe nytt, men det har aldri vært normalt på den måten som alkohol.

Ikke ennå, men bruken øker jo stadig. Forbudet gjør ikke akkurat det det skal.

Armenminausytlittmer: "Hasj røykere kan ikke få lov til å leve et suksessfult liv blablabla 'påvirketavhasjteorien'..." - Det har jeg ikke sagt noe om. Men karriere er en side av livet som ikke er så viktig som den andre siden.. Det er i familie og barn de ekte verdiene i livet ligger! Suksee og karriere er en ting som kommer godt med. Men hva skal du med det når du ikke har den ekte verdien?

8604482[/snapback]

Det var da bare snakk om hasjrøykere, ikke "amoralske, rike, doplangende hasjrøykere som ikke lenger ser noen mening med livet"! Hva er årsaken til at så mange nordmenn går ut fra at en cannabisbruker automatisk er moralsk laverestilt eller lever et mindreverdig liv i forhold til andre?

Lenke til kommentar
hva med en joint på verandaen når barna er i seng? La oss prøve følgende: Mor tar seg en joint og Far tar seg en øl -- på verandaen, med dører lukket. hvem har begått den største moralske synden; og hvorfor?

8607100[/snapback]

Siden man ikke blir beruset ev en enslig øl, så er nok det uten tvil mor. Men man burde jo ikke lukke døra, noe som i hvertfall ikke er nødvendig når man tar en øl.

Men kan du forklare hva poenget med å sette alkohol opp mot cannabis er? Dette er to vidt forskjellige stoffer som har vidt forskjellig virkning, vidt forskjellige potensielle skader og vidt forskjellig bruksområde i samfunnet. Det eneste se har til felles er at alkohol også kan brukes som rusmiddel.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

8607100[/snapback]

Siden man ikke blir beruset ev en enslig øl, så er nok det uten tvil mor. Men man burde jo ikke lukke døra, noe som i hvertfall ikke er nødvendig når man tar en øl.

Men kan du forklare hva poenget med å sette alkohol opp mot cannabis er? Dette er to vidt forskjellige stoffer som har vidt forskjellig virkning, vidt forskjellige potensielle skader og vidt forskjellig bruksområde i samfunnet. Det eneste se har til felles er at alkohol også kan brukes som rusmiddel.

8607805[/snapback]

Man trenger heller ikke å bli beruset av en joint heller. Alt kommer ann på hvor mye du røyker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

8607100[/snapback]

8607805[/snapback]

Man trenger heller ikke å bli beruset av en joint heller. Alt kommer ann på hvor mye du røyker.

8607933[/snapback]

Joint er ulovlig, alkehol er ikke. dette er den største forskjellen i mine øyne.

At foreldre bryter narkotikaloven er vel litt verre enn det å nyte en øl fullt lovlig.

Men øl må også selvsagt tas med måte.

Lenke til kommentar
Joint er ulovlig, alkehol er ikke. dette er den største forskjellen i mine øyne.

At foreldre bryter narkotikaloven er vel litt verre enn det å nyte en øl fullt lovlig.

8607946[/snapback]

At det ene er lovlig, og det andre ikke, er irrelevant.

Vi begynner vel å bevege oss ut i OT nå.

Men ungen tar ingen skade av at foreldrene tar en øl, eller joint på verandaen etter podens leggetid...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

8607946[/snapback]

At det ene er lovlig, og det andre ikke, er irrelevant.

Vi begynner vel å bevege oss ut i OT nå.

Men ungen tar ingen skade av at foreldrene tar en øl, eller joint på verandaen etter podens leggetid...

8608005[/snapback]

Det er absolutt ikke irrelevant, fordi om man bruker rusmidler ulovlig så risikerer man mye når man blir tatt. Særlig om man har barn. Jeg mener foreldre som bruker ulovlige rusmidler ikke er egnet til å være foreldre. Å sammenligne øl med cannabis har ikke rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Om det er irrelevant eller ikke kommer an på forutsetningene for diskusjonen.

Om vi snakker i dagens situasjon, der det er forbudt, så er det relevant.

Men om man diskuterer en potensiell situasjon der begge stoffene er lovlige, så er det ikke relevant.

Personlig mener jeg at man ikke ruser seg når man har ansvar for barn. Så å ta seg en øl, eller dele en flaske vin, må anses som helt greit. Men å sitte å røyke stoffer som kun er beregnet på å bli rusa, det er ikke greit. Forøvrig mener jeg man ikke bør røyke noe som helst når man har barn.

Lenke til kommentar

Blir man ikke rusa av å dele en flaske vin eller øl? Hvorfor får man ikke lov til å kjøre bil da? Jeg tror du overvurderer hvor rusa man blir av cannabis i forhold til alkohol. Hvorfor er du så skråsikker på at du som drikker en halv flaske vin fungerer bedre enn en som røyker en halv joint?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Blir man ikke rusa av å dele en flaske vin eller øl? Hvorfor får man ikke lov til å kjøre bil da? Jeg tror du overvurderer hvor rusa man blir av cannabis i forhold til alkohol. Hvorfor er du så skråsikker på at du som drikker en halv flaske vin fungerer bedre enn en som røyker en halv joint?

8608327[/snapback]

Cannabis er ikke sosialt akseptert, alkehol er. Trenger du mer?

Lenke til kommentar

8608327[/snapback]

8608348[/snapback]

Vel poenget hans var at man ikke skal være rusa foran barn og at man tydeligvis ikke blir rusa av å drikke en halv flaske vin. Hvorfor må du drikke vin eller øl i det hele tatt da egentlig? Kan du ikke ta deg en cola eller vørterøl? Hvis det ikke er rusen du skal oppnå da.

Lenke til kommentar
Personlig mener jeg at man ikke ruser seg når man har ansvar for barn. Så å ta seg en øl, eller dele en flaske vin, må anses som helt greit. Men å sitte å røyke stoffer som kun er beregnet på å bli rusa, det er ikke greit. Forøvrig mener jeg man ikke bør røyke noe som helst når man har barn.

8608285[/snapback]

Du blir rusa av en halv flaske vin.

Hvor rusa du blir på en joint, kommer helt ann på. du kan fint røyke såpass mye at du bare blir litt rolig, og du kan røyke så mye så du sovner (ikke anbefalt i dette tilfellet)

Hvorfor røyker man en joint om ikke for rusen?

(Øl drikker man for smaken, og spørsmålet er ærlig ment)

8607944[/snapback]

Kanskje du bare hgar sett folk røyke joint bare for rusen, betyr ikke at det er sånn.

Du aner ikke hvor godt det er med en joint før maten. også etter.

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

8608327[/snapback]

8608348[/snapback]

Vel poenget hans var at man ikke skal være rusa foran barn og at man tydeligvis ikke blir rusa av å drikke en halv flaske vin. Hvorfor må du drikke vin eller øl i det hele tatt da egentlig? Kan du ikke ta deg en cola eller vørterøl? Hvis det ikke er rusen du skal oppnå da.

8608359[/snapback]

øl og vin er kos :) Såklart er det rusen som gjør øl og vin til sosial kos.

Men det forander ikke det faktum at cannabis er en ulovlig form for rus.

Cannabis er ikke for kos, cannabis er for rus, det er forskjellen.

Men som alt annet så kan alkehol også misbrukes.

Lenke til kommentar

8608327[/snapback]

8608348[/snapback]

8608359[/snapback]

8608403[/snapback]

Øl og vin er for rus, cannabis er for rus. Ingen forskjell der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Vel, vi har forskjellige meninger der skjønner jeg. Men et tips, hold deg til det lovlige :)

Lenke til kommentar

8608403[/snapback]

Jeg koser meg mere med cannabis enn med alkohol.

jeg tar meg ofte en joint før maten for å kose meg, eller mens jeg ser på film. det er kos det. i i mange av tilfellene er det relativt små doser, som bare gjør meg litt avslappet. Det er kos.

Jeg legger også til at Cannabis er sosialt som bare F.

Lenke til kommentar

8608327[/snapback]

Tar du deg en joint blir du mer rusa enn en halv flaske vin. Hvis ikke, tåler du veldig lite og da burde du ikke drikke så mye heller.

Jeg kan ikke fatte at dere ikke skjønner hvorfor det ikke passer seg å røyke hasj. Dere er i en periode av livet deres hvor dere syns hasj er helt normalt og burde legaliseres. Jeg har vært der selv, men nå når jeg ser hvordan hasj påvirker hjernen over lengre tid, så er det noe forbanna dritt!

Herregud... Hvis dere faktiskt mener at foreldre kan røyke hasj... Det er helt på jordet.. Det tar seg ikke ut.. Fly rundt og være sløve og dumme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...