V-by Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Hvorfor i all verden diskuterer dere Cannabis her og? 8570975[/snapback] her diskuteres det hvorfor folk blir rusmissbrukere av alle stoffer. Det er annerledes enn de andre cannabis trådene vi har. der det for det meste handler om legalisering, hvor farlig det er osv... Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 9. mai 2007 av tu30r6 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg ser poenget ditt, men problemet ligger i at dere fort går over på legaliseringsdebatten. La denne være og hold dere til tema, så skal dere få være i fred. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg er spent på hva Armenminau og andre cannabiselskere mener er grunnen til at noen blir rusmisbrukere. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg er spent på hva Armenminau og andre cannabiselskere mener er grunnen til at noen blir rusmisbrukere. 8571374[/snapback] Hva mener du da? Er jo ikke no problem å tenke seg hvorfor noen blir rusmisbrukere, er vell som oftes at folk har problemer og vil flykte unna. Drikke seg full ofte, røyke cannabis ofte, etc. Mangel på interesse av ting og holde på med, ikke jobb. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg er spent på hva Armenminau og andre cannabiselskere mener er grunnen til at noen blir rusmisbrukere. 8571374[/snapback] Hva mener du da? Er jo ikke no problem å tenke seg hvorfor noen blir rusmisbrukere, er vell som oftes at folk har problemer og vil flykte unna. Drikke seg full ofte, røyke cannabis ofte, etc. Mangel på interesse av ting og holde på med, ikke jobb. 8571766[/snapback] feil venner, feil foreldre, "skal bare prøve en gang" (har hørt den et par ganger..) osv... Det er morsomt å ruse seg, kanskje du bare skulle prøve det et par ganger, så er det en vane. Du begynner å vanke med "feil" folk, du prøver litt av hvert. Prøver sterkere saker, og tilslutt så har du vert bortpå en del, og du tar et stoff i en litt for lang periode, og du sitter i klemma. Og siden det er ulovlig, så tør du kanskje ikke å søke hjelp, i redsel for å bli straffeforfulgt, eller kanskje du har det så fint at du driter i det... Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Er enig med sistemann. Tror folk blir rusmisbrukere fordi at de driver å doper seg, og før de vet ordet av det er de hektet. Og da er det ofte for sent. Hvorfor de doper seg i det heletatt er det nok trehundreogsyttisyv forskjellige grunner til. Problemet med cannabis er at siden det er ulovlig og kulturelt ikke akseptert i mange kretser, at man da krysser denne magiske grensen. For svært mange narkomane er cannabis det første ulovlige rusmiddelet de prøver. Jada, det er mange som prøver cannabis som ikke blir narkiser og, men det er ikke relevant, siden diskusjonen handler om de som faktisk blir narkomane. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 du har nok oppsummeringen der ja tu30r6 Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Forbudet er nok en stor grunn for at mange faktisk blir narkomane, men hva det faktisk er som gjør at du blir rusmisbruker er ganske individuelt. Det samme gjelder for alkohol og andre lovlige rusmidler og medisiner. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Forbudet er nok en stor grunn for at mange faktisk blir narkomane, men hva det faktisk er som gjør at du blir rusmisbruker er ganske individuelt. Det samme gjelder for alkohol og andre lovlige rusmidler og medisiner. 8575249[/snapback] På hvilken måte bidrar forbudet med å øke antall misbrukere? Endret 9. mai 2007 av Darx Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Starter med snus, røyk og drikking... Noen av de går over til å prøve hasj og videre over til farlige stoffer. Høres veldig ille ut slik jeg sier det, men det går så gradevis at personene som gjør det ikke merker at de gjør dumme ting selv engang Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Forbudet er nok en stor grunn for at mange faktisk blir narkomane, men hva det faktisk er som gjør at du blir rusmisbruker er ganske individuelt. Det samme gjelder for alkohol og andre lovlige rusmidler og medisiner. 8575249[/snapback] På hvilken måte bidrar forbudet med å øke antall misbrukere? 8577311[/snapback] Det sender uskyldige cannabisbrukere hjem med en pose kokain rett fra den samme dealeren, når de egentlig kun ville ha cannabis. Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvorfor i all verden diskuterer dere Cannabis her og? 8570975[/snapback] Det er da relevant, selv om temaet er et annet? Dersom noen påstår at cannabis er inngangsportalen til stoffer som faktisk ér avhengighetsskapende, er det en påstand som dessverre må drøftes opp og ned det også Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hvorfor i all verden diskuterer dere Cannabis her og? 8570975[/snapback] Det er da relevant, selv om temaet er et annet? Dersom noen påstår at cannabis er inngangsportalen til stoffer som faktisk ér avhengighetsskapende, er det en påstand som dessverre må drøftes opp og ned det også 8579868[/snapback] Det er sant. Jeg feilformulerte det innlegget litt. Bare avstå fra en legaliseringsdebatt (som jeg frykter er umulig) i denne tråden. Hvis det er ønskelig kan denne tråden slås sammen med den store cannabislegaliseringstråden. Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Folk som føler seg utstøtt i samfunnet finner tilhørighet i grupper med andre utstøtte. Ofte er det så "enkelt." Lenke til kommentar
kkt1986 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Hvorfor i all verden diskuterer dere Cannabis her og? 8570975[/snapback] Det er da relevant, selv om temaet er et annet? Dersom noen påstår at cannabis er inngangsportalen til stoffer som faktisk ér avhengighetsskapende, er det en påstand som dessverre må drøftes opp og ned det også 8579868[/snapback] Det er sant. Jeg feilformulerte det innlegget litt. Bare avstå fra en legaliseringsdebatt (som jeg frykter er umulig) i denne tråden. Hvis det er ønskelig kan denne tråden slås sammen med den store cannabislegaliseringstråden. 8579878[/snapback] Jeg trodde du akkurat slo sammen legaliseringstråden og cannabistråden. Da er det vel mer riktig å kalle det en "cannabistråd." edit: skal denne slås sammen med den, blir det plutselig en narkotikatråd. Da må du forvente at noen oppretter en cannabistråd eller legaliseringstråd igjen senere. edit2: I og med at overskriften på den nåværende "cannabistråden" dreier seg om skadevirkninger, er det vel forøvrig allerede en viss fare for at det blir opprettet en ny legaliseringstråd. Endret 10. mai 2007 av kkt1986 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg trodde du akkurat slo sammen legaliseringstråden og cannabistråden. Da er det vel mer riktig å kalle det en "cannabistråd." edit: skal denne slås sammen med den, blir det plutselig en narkotikatråd. Da må du forvente at noen oppretter en cannabistråd eller legaliseringstråd igjen senere. edit2: I og med at overskriften på den nåværende "cannabistråden" dreier seg om skadevirkninger, er det vel forøvrig allerede en viss fare for at det blir opprettet en ny legaliseringstråd. 8579897[/snapback] Jeg slo akkurat sammen to tråder ja. Jeg klar over det du nevner i edit 1 og 2. Men i Cannabistråden forekommer det veldig mye diskusjon både rundt skadevirkninger og legalisering, ergo burde den ha ny emnetittel. Jeg får forhøre meg rundt. Nå er vi off topic, så tilbake til tema. (Send en PM om du lurer på noe mer) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Liten hjerne, små gleder. Endret 10. mai 2007 av Manuel Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Forbudet er nok en stor grunn for at mange faktisk blir narkomane, men hva det faktisk er som gjør at du blir rusmisbruker er ganske individuelt. Det samme gjelder for alkohol og andre lovlige rusmidler og medisiner. 8575249[/snapback] På hvilken måte bidrar forbudet med å øke antall misbrukere? 8577311[/snapback] Det sender uskyldige cannabisbrukere hjem med en pose kokain rett fra den samme dealeren, når de egentlig kun ville ha cannabis. 8578747[/snapback] Jeg visste ikke at cannabisbrukere ble tvunget til å kjøpe kokain og andre sterkere saker samtidig, og at dette øker antall misbrukere mer enn dersom antall brukere skulle blitt femdoblet som følge av legalisering. Dette tviler jeg på. Jeg tror ikke dette er et argument pro-legaliseringstilhengere bør støtte seg på, det bør heller lenes mot frihet hos individ i forhold til konsekvens (på samme måte som røyking, bilkjøring, alkohol o.l), uten at jeg skal ta noe standpunkt i saken. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Forbudet er nok en stor grunn for at mange faktisk blir narkomane, men hva det faktisk er som gjør at du blir rusmisbruker er ganske individuelt. Det samme gjelder for alkohol og andre lovlige rusmidler og medisiner. 8575249[/snapback] På hvilken måte bidrar forbudet med å øke antall misbrukere? 8577311[/snapback] Det sender uskyldige cannabisbrukere hjem med en pose kokain rett fra den samme dealeren, når de egentlig kun ville ha cannabis. 8578747[/snapback] Jeg visste ikke at cannabisbrukere ble tvunget til å kjøpe kokain og andre sterkere saker samtidig, og at dette øker antall misbrukere mer enn dersom antall brukere skulle blitt femdoblet som følge av legalisering. Dette tviler jeg på. Jeg tror ikke dette er et argument pro-legaliseringstilhengere bør støtte seg på, det bør heller lenes mot frihet hos individ i forhold til konsekvens (på samme måte som røyking, bilkjøring, alkohol o.l), uten at jeg skal ta noe standpunkt i saken. 8580285[/snapback] Det er nok satt litt på spissen. Ingen blir tvunget, men det er ikke helt utenkelig at en dealer spør om du vil ha noe annet også. Det er heller ingenting som tyder på at antall brukere skulle blitt femdoblet av legalisering. I Storbritiania gikk tallet faktisk ned etter legalisering. Jeg er dog enig i at det er et spørsmål om frihet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Forbudet er nok en stor grunn for at mange faktisk blir narkomane, men hva det faktisk er som gjør at du blir rusmisbruker er ganske individuelt. Det samme gjelder for alkohol og andre lovlige rusmidler og medisiner. 8575249[/snapback] På hvilken måte bidrar forbudet med å øke antall misbrukere? 8577311[/snapback] Det sender uskyldige cannabisbrukere hjem med en pose kokain rett fra den samme dealeren, når de egentlig kun ville ha cannabis. 8578747[/snapback] Jeg visste ikke at cannabisbrukere ble tvunget til å kjøpe kokain og andre sterkere saker samtidig, og at dette øker antall misbrukere mer enn dersom antall brukere skulle blitt femdoblet som følge av legalisering. Dette tviler jeg på. Jeg tror ikke dette er et argument pro-legaliseringstilhengere bør støtte seg på, det bør heller lenes mot frihet hos individ i forhold til konsekvens (på samme måte som røyking, bilkjøring, alkohol o.l), uten at jeg skal ta noe standpunkt i saken. 8580285[/snapback] La oss kalle han Bjarne. Bjarne våknet en lørdag, og han fikk plutselig lyst på mårningsen. Men faen, han røyket opp alt i går. Men heldighvis så hadde Bjarne nettop fått lønning, arne drog på seg skoene, og jakka og tuslet nedover mot byen. Han går innom en minibank, og tar ut penger, siden han hadde fått lønning, tenkte han at han skulle være litt grei mot seg selv, og hadde planer om å kjøpe masse godsaker (hasj/marjuhana). Han ankommer dealeren sin, som desverre ikke har mere enn en grammer igjen, men er såpass grei, at han byr Bjarne inn på et av de sisste trekkene. Bjarne smiler og blir seff med inn. Han tar et trekk fra bongen, og kjenner roen velter seg inn i kroppen, mens han sitter der og bare er glad. Etter litt prating begynner dealeren å prate så fint om noen piller han har liggenes, det er kjempemorro, fungerer nesten likt som cannabis, osv... Bjarne som sitter å hører på blir faktisk litt fristet, han har jo nettop fått lønning, og det kosta jo ikke så mye at det gjorde noe. En gang skader vel heller ikke. Bjarne ser da ingenting negativt med de pillene, og ser ingen grunn til å ikke kjøpe de, så han kjøper noen, og tar et par av de. *Nå har Bjarne det morro* Dagen etter våkner Bjarne, Ikke var han dårlig av pillene, eller noe. han følte seg helt pigg. Han får en telefon fra dealeren sin, som har fått inn et lite lass med fyrings. Bjarne kommer på at han ikke har noe, og begynner da og tusle nedover. Vel fremme, så kjøper han noe hasj, og han får tilbud om å sitte der å røyke, og med den gode vassern til dealeren, så takker ingen nei. De begynner igjen å prate om disse pillene, men Bjarne får vite at han ikke har flere igjen, men han kan få tak i noe mye bedre. osv... osv... osv... Regla her er at Bjarne først kanskje prøver noe litt uskyldig, men setter hele tiden grensa ett hakk lenger bort, da han må inn i dette miljøet for å få tak i noe. Bjarne prøvde mye rart, han ble også avhengig av ting han aldri burde ha prøvd. Hadde Bjarne bare sluppet å måtte handle gjennom det "kriminelle" miljøet, så hadde han sikkert bare røyka cannabis.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå