Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppgradering av lydanlegg 6x4" og 5,25"

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil oppgradere høytalerne i en Nissan Primera, har tenkt til å bruke cirka 6000 alt i alt på front, bak og forsterker. Har skrudd ut høytalerne og med mine "kunnskaper" målt dem til:

Foran:

15,5 cm x 9,5 cm | 6 x 4"

Bak:

12,5 cm x 12,5 cm | 5,25 x 5,25"

(Se bilde)

post-81919-1178110040_thumb.jpg

De jeg har sett på er:

Fronthøytalere

og disse:

Bakhøytalere

Spørsmål:

1. Vil de passe til de som bildet er tatt av?

2. Er høytalerne bra?

3. Eventuelt, om høytalerne ikke er gode nok, er det noen som er bedre?

Et siste spørsmål er hvilken type forsterker jeg bør velge. Så om noen kunne linket til en god forsterker og eventulet bedre høytalere enn de jeg har blinket ut, så si ifra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg satset på et virkelig bra Komponent sett framme, og droppet høytalerene bak i bilen.

Skal vi se om jeg husker saker å se nærmere på. Komponent sett: Morel, Soundstream, Focal, Hertz.

Jbl er vel egentlig helt greit, men jeg hater lyden fra det sette jeg har, så jeg anbefaler det ikke. Diskanten er alt for skarp, kan selvfølgelig være noe med monteringen min, men men..

Jeg ville anbefalt og kjøpt en 2kanaler om du bare skal ha høytalere fremme, eller om du vil ha høytalere bak også, en 4 kanaler. UsAmps, Soundstream, Focal, Hertz, er noe å se nærmere på.

Det er selvfølgelig flere bra merker der ute, men skulle jeg vurdert å kjøpe nye høytalere eller forsterkere er det disse jeg ville sett nærmere på.

Lenke til kommentar
"Buy cheap, buy twice"

8520626[/snapback]

har fortsatt til gode å se noen komme hjem med skikkelig bilstereo fra sverige...

8522083[/snapback]

Enig!

Var å sikla på Genesis for et par år siden der da... men det koster uansett lissom

Lenke til kommentar

på svinesund er det stort sett GAS, JBL, RF som gjelder vel

tv boden har vel kanskje soundstream enda.

soundstream er jo ganske gode komponenter, etter det lille jeg har lyttet til dem.

resten av merkene har jeg liten sans for, selv om subbene til RF er bra.

du har jo fet nok spiller. så da kjøper du deg ett godt frontsett og lager ny hattehylle uten en dritt i bak. du kommer ikke til å savne noe, hvis du er vant til de orginale.

så gjør du som meg og kjøper ett godt komp sett til på neste lønn og setter i hattehylla :D eller litt mer konvensjonellt, coaxial bak. men styr unna 6x9, hver så snill.

personlig mener jeg at en bil uten høytalere bak blir litt kjedelig, men du vil få en mye besre opplevelse med ett godt frontsett og ikke no bak, enn røtent rund baut.

GODE frontsett:

Focal 165v2 feks. hvis det var plass til 6,5

morel

Hertz - litt dyrt for budsjettet kanskje.

forsterker er det nevnt gode alternativer til over her..

vil legge til dynabel også. gode forsterkere til prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...