Gå til innhold

Stock ytelse vs. overklokking, Core 2-serien

Anbefalte innlegg

Stilte opprinnelig dette spørsmålet i en annen tråd, men fikk aldri noe svar, så prøver igjen her:

Jeg er temmelig grønn på overklokking, så spør her: Lav FSB + høy multiplier = god klokkeprosessor? Hvis jeg så har forstått det riktig så vil de kommende E6x50 prosessorene egne seg mindre godt til klokking enn Core 2'ene med FSB på 1066 og nedover...eller?? Vil man merke en markant ytelsesforskjell på prosessorer med høy FSB kontra de med lav hvis man ikke klokker? Holder på å sette sammen PC til broder'n, men han skal nok ikke klokke inntil videre, så er litt i tvil om hvilken prosessor som vil passe best for han. Heller mest mot 6320 p.t.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste ytelsen får mann som regel ved HØY fsb og LAV multi, kommer selvfølgelig ann på hvordan du setter divider med minnet ditt også. Men ettersom du ikke skal overklokke så er nok en E4300 med x9 multi eller en E4400 med x10 multi et veldig godt budsjett alternativ, 2mb cache kontra 4mb på de større modellene er selvfølgelig og foretrekke, men trenger man det må man spørre seg. Til en grei bruksmaskin er ALLE typer av Allendale og C2D gode nok etter min mening, også de billigste E4300 og E6300. Et hakk opp er da E63XX med 4mb cache, fortsatt billig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...