ilpostino Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 sett at en bruker dumper innboksen sin i Outlook i en pst fil og legger den på en share i avdelingen. den åpnes så av den nevnte brukeren slik at vedkommende fremdeles har tilgang til gammel mail. Vil det da være mulig for en annen person å åpne denne pst-filen eller vil den bli låst av den første personen slik at den ikke vil kunne brukes av sistnevnte? Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 sett at en bruker dumper innboksen sin i Outlook i en pst fil og legger den på en share i avdelingen. den åpnes så av den nevnte brukeren slik at vedkommende fremdeles har tilgang til gammel mail. Vil det da være mulig for en annen person å åpne denne pst-filen eller vil den bli låst av den første personen slik at den ikke vil kunne brukes av sistnevnte? 8519618[/snapback] Vi forsøkte dette for ett par år siden i forbindelse med noen kontakter. Da fungerte det ikke. Filen ble låst av første bruker. Har du exchange er vel public folder løsningen. Mangler du exchange tror jeg du er rimelig stuck.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 har Exchange så får vurdere public folders. det ante meg egentlig at den første brukeren låste filen men ville ha dette dobbeltsjekket. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 http://www.outlookpower.com/issues/issue20...0001206001.html Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 http://www.outlookpower.com/issues/issue20...0001206001.html det er ikke her snakk om å dele pst-filen som Outlook bruker men en pst-fil hvor endel mail en dumpet og to stykker skal kunne lese denne. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Poengene i artiklen er fortsatt de samme. Lenke til kommentar
Masus Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) sett at en bruker dumper innboksen sin i Outlook i en pst fil og legger den på en share i avdelingen. den åpnes så av den nevnte brukeren slik at vedkommende fremdeles har tilgang til gammel mail. Vil det da være mulig for en annen person å åpne denne pst-filen eller vil den bli låst av den første personen slik at den ikke vil kunne brukes av sistnevnte? 8519618[/snapback] Alternativt til public folders kan du opprette en lokal konto i AD som du gir begge brukerne exchange rettigheter til. Da vil de ha muligheter for å "se" og sende fra 2 exchange kontoer. Om det er flere som trenger dette, så er vel en helpdesk løsning kanskje alternativet. Svenn Magnus Runde Endret 10. juni 2007 av Masus Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 det endte med at jeg lagde en ny bruker hvor jeg importerte pst-filen og gav begge tilgang til denne brukerens postboks hos begge to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå