Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny router D-link DIR 665 --> BSOD ved oppstart

Anbefalte innlegg

Problemet er følgende:

Kjøpte ny router idag, og i min iver plugget jeg den rett inn i en laptop. (Fra første nettverksport til nettverkskortet i pc med medfølgende kabel.) Dette resulterte i en "Blue Screen Of Death" som går i loop når jeg skrur på maskinen. Problemet er altså todelt, jeg har en maskin som ikke virker og en ny router som jeg ikke tørr å bruke.

Ekstra info.

Laptop nettverksbrikkesettet er broadcom-basert.

D-Link DIR-655 er som kjent basert på Atheros.

Jeg var koblet til et annet nettverk (trådløst) og kjørte network stumbler 4.0 da jeg plugget i den nye routeren.

BSOD: Varer i 2 sek, og så skrur pc'en seg av.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x000000D1 (0x313120E6, 0x00000002, 0x00000000, 0xF6C28678)

Det er ikke så ofte jeg ber om hjelp med ting, men akkurat denne gangen vet jeg ikke om jeg er skyld i tingenes tilstand, finner ikke noe på google heller.

EDIT: Det er bare å spørre om ekstra info, jeg skal svare raskt.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

STOP 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

fra suportsidene til microsoft kan vi lese:

This issue can occur when the Driver Verifier feature is enabled and a driver has used an improper address. Note that the driver that is causing this issue may be listed in the error message.

om du får med deg hvilken driver dette gjelder kan det være lettere å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Problemet løste seg med å diable network boot i bios, men det var ikke slutten på sorgen. Jeg fikk framprovosert denne feilen på litt forskjellige måter, deriblandt å skru på nettverkskortet.

Det er nettverksrelatert, og jeg tipper det skjer noe med driverne når man kobler til routeren, uten at jeg orker å spekulere mer på det.

Feilen forsvinner når man kjører chkdsk, men den irriterer ganske intenst.

Mitt råd: styr unna broadcom og WinXP.

Lenke til kommentar

Flere forsøk senere.

Fikk nesten konfigurert ferdig router med laptop med kablet forbindelse da alt sluttet og fungere.

Tok en factory defaults på router, og resatte modem, slik at jeg var tilbake på start.

NYTT FORSØK:

Kjører altså med standard-innstillinger på router.

Laptop krasjer med BSOD når jeg skrur på nettverkskort.

Det rare er at dette gikk utover min internettforbindelse. (på server)

BSOD går i loop på laptop, men det ble ordnet med følgende prosedyre;

Tar ut batteriet av laptop. setter det inn igjen, skjermen blir grå(!) der chkdsc vanligvis er, men det fungerer igjen.

At dette skullet gå utover nettverket som laptopen ikke er en del av syntes jeg var så rart at jeg måtte teste dette igjen.

NYTT FORSØK:

Skrudde på nettverkskort i laptop og fikk igjen BSOD med en gang. nettverk er dog, ok.

Tar ut batteri, setter inn igjen

laptop kjører chkdisk av seg selv ved oppstart, skjermen er ikke grå

Blir desperat, så jeg sender "systemet har kommet seg etter en alvorlig feil"-meldingen til microsoft. Får beskjed om at rapporten er korrupt. (jaha?)

NYTT FORSØK:

Tester med kablet tilknytning til router med begge maskiner.

Dette fungerer, nettverk og internett samtidig.

Trådløs tilkobling orker jeg ikke tanken på idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...