HDSoftware Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Heisan Jeg har en SQL base som jeg har koblet til en applikasjon i VS2005. Det vil si at jeg har laget et Dataset med Dataset veiviseren. I denne basen har jeg et view som er satt opp feil fordi relasjonen er definert med INNER join i stedet for LEFT OUTER. Når jeg åpner VIEW definisjonen og gjør endringer så får jeg ikke lagret tilbake i databasen fordi jeg får beskjed om at databasen er READ-ONLY. Jeg har ikke valgt noe READ ONLY flagg og kan ikke skjønne hvorfor den er blitt det. Noen som vet råd? EDIT: Påkker heller! Jeg får ikke gjort noe som helst i den databasen lenger! Ikke engang laget nye tabeller og /eller views. Dette er litt kritisk. Hva skjer? Endret 2. mai 2007 av HDSoftware Lenke til kommentar
kimo78 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Kanskje brukeren du kobler til med mangler rettigheter...? Har egentlig aldri hatt det problemet du beskriver så blir mest gjetning fra min side. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Ingen rettighetsproblemer her nei. Dette er helt vanloig SQL Express lokalt på ,maskinen og jeg er admin Lenke til kommentar
kimo78 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 http://www.geekzone.co.nz/ptorrsmith/359 http://forums.asp.net/thread/905636.aspx ... kanskje... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 HAHAHA!! Snakker om dust :-D Klart det var dette som var problemet. Jeg bruker jo Source Safe og basen var sjekket in. Sjekket den ut og fikk gjort alt jeg ville. Takker for øgon uppnaren... Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 HAHAHA!! Snakker om dust :-D Klart det var dette som var problemet. Jeg bruker jo Source Safe og basen var sjekket in. Sjekket den ut og fikk gjort alt jeg ville. Takker for øgon uppnaren... 8519059[/snapback] Been there, done that! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå