Xvani Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Ok, fikk switch til jul. Har bredbånd fra NGT med netopia routern. Er dette riktig kobling? krysset kabel fra router --> switch, deretter vanlige cat5 kabler til hver enkelt PC? Hvordan vet jeg hva som er krysset? har 10-20 kabler slengende rundt. Husker ikke hvordan jeg fant ut hva som var hva Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Ok, fikk switch til jul. Har bredbånd fra NGT med netopia routern. Er dette riktig kobling? krysset kabel fra router --> switch, deretter vanlige cat5 kabler til hver enkelt PC? Hvordan vet jeg hva som er krysset? har 10-20 kabler slengende rundt. Husker ikke hvordan jeg fant ut hva som var hva Det er riktig, på noen nyere switcher spiller det ingen rolle hva du bruker de retter eventuelle kablingsfeil helt på egenhånd. Du kan også sjekke om den har en uplinkport hvor du kan bruke en rett kabel Du ser lettest forskjell ved og sammenligne fargene på ledningene, er de i samme rekkefølge er den rett, er de ikke så er den krysset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå