Gunfreak Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 hvis ingen hadde bryd seg ville det ikke bitt en diskusjon om det heller Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Nato7,62 er mindre presist en 6,5, men har mer stoppkraft, adskillig mye mer. Kan vi ikke heller diskutere det`? Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 når man har . foran et tall blir det det samme som å ha 0 forann så i stede for å skrive 0.357 så skriver man .357. for å være nøyaktig så heter kaliberet .357 Magnum denne heter ikke .35, navent på kaliberet er .357. ofte er det navnene vare merker. f.eks. er navnet på pistol kaliberet .45 egentlig .45 ACP for Autamtic Colt Pistol. man kan enten si .45 eller bare ACP. .45 kan også bety .45 Colt som er et revolver kaliber 8514131[/snapback] ÅÅÅ du forstod ikke poenget mitt, men like greit. Jeg mente bare at .357 KUNNE heitt .35Magnum eller noe, spørst bare hvor nøyaktig man er på målene. Man sier jo 300magnum også, og 308win, men hvorfor forskjellig tall? De bruker jo samme kulene. Get the point my brother? Selv syntes jeg spillet ser greit ut, men skulle heller sett en Koreakrig først, litt M14 action savner jeg Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Nato7,62 er mindre presist en 6,5, men har mer stoppkraft, adskillig mye mer. Kan vi ikke heller diskutere det`? 8514799[/snapback] 6.5 hva? 6.5x55? 6.5x2...... Du vet godt at det har mer med våpen å gjøre enn bare ammonisjonen...(altså på presisjonen) hehe , neida skal ikke ta den diskusjonen ( men påstandene er feil) Endret 1. mai 2007 av Litejk Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 når man har . foran et tall blir det det samme som å ha 0 forann så i stede for å skrive 0.357 så skriver man .357. for å være nøyaktig så heter kaliberet .357 Magnum denne heter ikke .35, navent på kaliberet er .357. ofte er det navnene vare merker. f.eks. er navnet på pistol kaliberet .45 egentlig .45 ACP for Autamtic Colt Pistol. man kan enten si .45 eller bare ACP. .45 kan også bety .45 Colt som er et revolver kaliber 8514131[/snapback] ÅÅÅ du forstod ikke poenget mitt, men like greit. Jeg mente bare at .357 KUNNE heitt .35Magnum eller noe, spørst bare hvor nøyaktig man er på målene. Man sier jo 300magnum også, og 308win, men hvorfor forskjellig tall? De bruker jo samme kulene. Get the point my brother? Selv syntes jeg spillet ser greit ut, men skulle heller sett en Koreakrig først, litt M14 action savner jeg 8516197[/snapback] har med lengden på patronhylsa. Magnum er betegnelsen på våpen med lengre hylse. en .357 magnum er egentlig bare en .38 Special med lang hylse som gjør at kula blir skutt med mye høyere hastighet. har du en .357 revolver kan du skyte .38 Special ut av den Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nato7,62 er mindre presist en 6,5, men har mer stoppkraft, adskillig mye mer. Kan vi ikke heller diskutere det`? 8514799[/snapback] 6.5 hva? 6.5x55? 6.5x2...... Du vet godt at det har mer med våpen å gjøre enn bare ammonisjonen...(altså på presisjonen) hehe , neida skal ikke ta den diskusjonen ( men påstandene er feil) 8516227[/snapback] Hehe, skjønte den kom. Er i et skyttermiljø, så vet en del om konkurransvåpen iallefall. Sauer 200ST 6,5x55. Sauer kommer også i en NATO7,62 versjon, denne er mindre foretrukket enn 6,5x55, både på grunn av at det er mer rekyl, men også for at det er lavere prestasjon, på grunn av større kulebane. Dessuten er den dårligere vs vind, også på grunn av kulerotasjonen. Må bare legge til at dette er et fantastisk våpen, utrolig presisjon og den muligheten til å bygge opp slik at den passer deg. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 I know, I know, det er et ypperlig våpen, til sitt bruk. Det med kulerotasjon har med riflegraden i løpet, som jeg vedder på passer bedre til 6.5 enn 308 i dette våpenet. Og ja, 308 krever mer rekning, fordi kulebanen er mer krom. Men det er feil å si at 6.5 er mer presis enn 308 i alle fall. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 link til stats på 6.5X55? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 I know, I know, det er et ypperlig våpen, til sitt bruk. Det med kulerotasjon har med riflegraden i løpet, som jeg vedder på passer bedre til 6.5 enn 308 i dette våpenet. Og ja, 308 krever mer rekning, fordi kulebanen er mer krom. Men det er feil å si at 6.5 er mer presis enn 308 i alle fall. 8520420[/snapback] Det er to forskjellige løp, hvis jeg tolket det riktig som du sier, så mener du man bruker samme løp eller? Det er iallefall feil. Hvordan kan det være feil å si at 6,5x55 er mer presis enn NATO 7,62? Nå snakker vi i Sauer 200ST. Kulebanen til NATO 7,62 er mindre gunstig enn kulebanen til 6,5x55 i for eksempel betydning mot vind og kulefall. Men så kommer man inn på et annet tema, det finnes et utall forskjellige kuler og typer krutt til både 6,5x55 og NATO 7,62. Da tenker jeg på formen til kula, om den er butt, lang, spiss, med hull osv. Hvor tung den er, også selvfølgelig hvor hardt skuddene er ladet, og igjen hvordan type krutt som brukes. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 link til stats på 6.5X55? 8520537[/snapback] Hva du tenker på med stats? Kuledropp, utgangshastighet? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 en info side om kula, det det står historien til den osv. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 en info side om kula, det det står historien til den osv. 8520702[/snapback] Har dessverre ikke det, kan se om jeg finner noe som duger Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) står litt info om 6.5x55 her! men lite historie, Endret 2. mai 2007 av Ljå Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Synes det høres dumt ut med Deagle. Har irritert meg over det fra første gang jeg hørte det. Og angående bruk av Desert Eagle i militæret: Ble veldig overasket når jeg så du kunne velge den i Rainbow Six: Vegas. Og ikke positivt overasket. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Altså, Desert Eagle, var ikke den designet/produsert med denne tanken i bakhode: -i stede for å dra rundt på en hagle for å skyte hengsler/låser av dørene, så heller ha et håndvåpen som er lettere å ta med seg til å gjøre jobben? Mulig jeg tar feil nå, men syns jeg leste/så det en plass Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 tja, er ikke sikker på at de hadde noen grunn til å lage den annet å tjene penger. aldri hørt om noen som har brukt en Desert Eagle til å skyte av hengsler på døra. selv en .50 har ikke samme effekt som spesial ammo'n som brukes i hagler for det. 90% av de som har desert eagle bruker det som penis forstørrer. noen påstår at de bruker den til jakt, noe jeg har problemer med se. da den ikke er i nærheten så nøyaktig som en revolver i .357M eller .44M selve våpenet er feil fra starten av. en pistol blir mye fortere slitt enn en revolver, den har flere små deler som blir fucka fort, selv i .357m som er det svakeste kaliberet blir en DE hærpa ganske fort, det skjer enda fortere i .44 og skjer vel nesten med en gang i .50 har vært borti 3 DE alle i .357 og alle hadde en eller flere feil etter bare et par 1000 skudd Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 ....eller ikke i nærheten så presis som en REVOLVER i .50AE/Magnum Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg mener jeg leste at Sig Sauer 200ST kommer i 5.56 x 45 snart. Skal visstnok ha enda bedre ballistiske egenskaper enn 6.5? Hva tenker skytterfolket om det? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 5.56x45 er jo standar nato ammo for de fleste land nå(nå også norge) den er liten or rask, men har div mangler. og er ikke effektiv på mye mer enn 300-400 meter selv med rifler med fullt løp(M16 ect) sammenlign det med 7.62 nato som da kan treffe på 800-1000 meter Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg mener jeg leste at Sig Sauer 200ST kommer i 5.56 x 45 snart. Skal visstnok ha enda bedre ballistiske egenskaper enn 6.5? Hva tenker skytterfolket om det? 8525526[/snapback] Det er ikke kulens ballistisk som er viktigst når man tenker konkurranseskyting, spesielt ikke med tanke på det som er inn nå, nemlig elektroniske skiver. Siden kuler som rivee mye ødelegger gummien på baksiden av skivene. Som gjør at man taper mye i vedlikehold av skiver. Hvis dere ser poenget mitt. Men det kan godt hende at 5.56x45 har gode fordeler på vind, annen kulebane osv, på feltskyting, kan det godt hende, vet så lite om 5.56x45, men som sakt om ballistikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå