Gå til innhold

Desert Eagle eller Deagle? Skilt ut frå CoD4-tråd

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
av spillere ja, ikke av folk som faktisk bruker den

8498202[/snapback]

Hvem bruker nå egentlig Desert Eagle da, annet enn halvveis brukbare action-skuespillere? Jeg fatter ikke hva Israelittene tenkte da de lagde den.

Dette er et spillforum, vi diskuterer spillet. Selv om du sikkert har peiling på våpen, så driter vi i det. Her forkorter vi Desert Eagle til Deagle, og alle skjønner meningen.

8498218[/snapback]

Snakk for deg selv, i stedet. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
*snap* Jeg fatter ikke hva Israelittene tenkte da de lagde den *snap*

Min tur til å kverulere: det var israelerne som lagde den, ikke israelittene. En israelitt er en etterkommer av en av sønnene til den bibelske patriarken Jakob, en israeler derimot, er en som bor i Israel.

Merknad til meg selv: ikke kalle Desert Eagle for Deagle, da blir de som skjønner seg på sånt sinte :)

Hvorfor har forresten fyren med palestinaskjerf israelsk våpen? En AK-47 eller noe sånt hadde vel vært mer passende?

-G.G.

Lenke til kommentar

Deagle er en velkjent forkortelse av Desert Eagle blant spillere, du befinner deg på ett spillforum. Jeg skjønner ikke hva problemet er, kjenner godt til Desert Eagle med min militære bakgrunn også, men sitter ikke å syter over en jævla forkortelse.

Lenke til kommentar
av spillere ja, ikke av folk som faktisk bruker den

8498202[/snapback]

Hvem bruker nå egentlig Desert Eagle da, annet enn halvveis brukbare action-skuespillere? Jeg fatter ikke hva Israelittene tenkte da de lagde den.

ingen militære enheter bruker den, av opplagte grunner siden våpent er elendig, 90% av alle desert eagles finner du i usa av folk som bare MÅ ha det størte og kraftigste.

Lenke til kommentar

Siden alle her kverulerer Desert Eagle, bare lurte jeg på om det blir riktig å si "Desert Eagle" da den finnes i forskjellige kaliber, altså 0.35C og 0.5C. Og Hvor man får fra at våpenet suger, når det åpenbart skal bli brukt på så og si PB skjønner jeg ikke.. Våpenet var ment for å være kraftig, og har du sett Ô.o det er det!

Forresten, ang palestinaskjerf og israelsk våpen, bare tenkte jeg at det er jo nesten den "herligste" formen for ironi om noen israelere hadde blitt skutt ^^ "Oh noes, that gun! I recognize that gun! [corny musikk: Waaaa-Waaa-Waaaaaaoaoaoaoaoa"]"

Lenke til kommentar
de fleste våpen finnes i forskjellige kalibere, men så lenge man ikke vet kaliberet sier man bare våpen navnet.

pistol kalibere skriver vanligvis .357 eller .50 ikke 0. først og ikke C bak

8504872[/snapback]

Tja du har vel rett.. Fortsatt leser jeg flere steder at det er veldig vanlig å bruke termen "cal" når man snakker amerikanske størrelser.. Blir som å å si mm etter NATO standarder (les: 7.62/7.62mm).

(Ikke at jeg noengang har hørt noen si bare 7.62 i profesjonell sammenheng)

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

8504872[/snapback]

Forskjellen der kommer ikke av pistolkaliber/riflekaliber, forskjellen er om kaliberet oppgis i inch-er eller millimetre. Noen kalibre jeg kan i hodet i begge måleenheter:

7.62mm - .308 (eller "Winchester")

5.56mm - .223 ("Remington")

12.7mm - .50

12.7mm brukes til mye rart og finnes i mange varianter når det kommer til lengden på hylsen. Man har da et navn i tillegg for å beskrive hvilken variant man mener, f.eks. .50 BMG og .50 Magnum ser ganske forskjellig ut.

EDIT: Akkurat når det gjelder 7.62 Nato, så stemmer det ikke på millimeteren når det sivile produktet kaller seg .308, men det er småpirk

Endret av jhsveli
Lenke til kommentar

grunne til at jeg sa pistol kalibere er at man ofte tar bare med diametern på selve kula og ikke lengden på hylsa som man gjerne gjør med rifler...

man sier ofte bare 9mm luger eller 9mm parabellum i stede for 9x19mm

sier man .50 mener man ofte revolver/pistol kaliberet.

sier man .50 BMG eller 50 cal. mener man kaliberet som brukes i mg's og kraftige sniper rifler

Lenke til kommentar
(Ikke at jeg noengang har hørt noen si bare 7.62 i profesjonell sammenheng)

Det er vanlig å kun si 7.62 om AG-ammunisjon i militæret iallefall, men det har vel sine naturlige forklaringer i bruksmønster o.l.

On topic: Det blir interessant å se historien bak spillet, om det blir noe lignende Armed Assault, med en "ukjent" øystat der problemer plutselig blusser opp, eller om det er snakk om faktiske problemområder og forskjellige oppdrag knyttet til dem. Det frister egentlig ikke veldig med enda et spill basert i kun ørkenområder med militante islamister som motstandere, men det er for tidlig å dømme et spill bare etter én film.

Lenke til kommentar

7.62 ammunisjon er da en helt normal omtalemåte blant de som benytter AG3. 12.7 er også vanlig å omtale den digre (2-3manns) browning med "trefoten" som noen deriblant meg har vært heldig å få kjæle med.

MG3, MP3, M70 og RFK84. Glock. Alle kjære barn.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
de fleste våpen finnes i forskjellige kalibere, men så lenge man ikke vet kaliberet sier man bare våpen navnet.

8504872[/snapback]

Pistol kalibrer skriver ditt, pistolkalibrer skriver datt. Altså, det kan godt bli skrevet .5000 for den slags skyld, blir helt etter hva måleening som de bruker, og hvor nøyaktig en vil dele det inn.

Det er som oftest tommer eller mm de blir del inn i, og da ikke 50 tommer , men 0.5.

Desert eagle bruker .50 kal, fordi det er 50kal, mens .357 blir det fordi det er mer nøyaktig, kunne sikkert vert .35 også.

post-50563-1178041645_thumb.jpg

Lenke til kommentar

når man har . foran et tall blir det det samme som å ha 0 forann så i stede for å skrive 0.357 så skriver man .357.

for å være nøyaktig så heter kaliberet .357 Magnum denne heter ikke .35, navent på kaliberet er .357. ofte er det navnene vare merker.

f.eks. er navnet på pistol kaliberet .45 egentlig .45 ACP for Autamtic Colt Pistol.

man kan enten si .45 eller bare ACP. .45 kan også bety .45 Colt som er et revolver kaliber

Lenke til kommentar

Haha, dere er så utbrukelige alle sammen, stikk til et våpenforum eller noe for faen. :D

gunfreak19: Alle som skriver feil på kaliber eller våpennavn skriver det ikke feil for å fornærme deg eller noe, så bare gi deg med all den infoen om kaliber og navn på våpen, hvor mange kuler som skal være i et magasin på et spill. Det er unødvendig, for ingen bryr seg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...