Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av spill-pc..

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bytte ut min 4års gamle kloss, etter at den i det siste har begynt å skru seg av i tide og utide.

Jeg lurer også på å bytte ut CRT-skjermen med en LCD.

Jeg trenger derfor all hardware, samt skjerm..

Jeg har tastatur & mus, høytalere og headset fra før.

Jeg hadde tenkt å legge meg mellom 9 og 12000kr et sted.

Den blir i utgangspunktet brukt til spilling og surfing, ikkeno videoredigering osv..

Håper noen har noe fint å komme med, da jeg har detti ut av dette siden sist jeg bygde..

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kjem jo heilt an på kva du vil ha, kva skjerm du skal velje! Om du vil ha stor skjerm, så vel du ein stor skjerm. Så må du jo tenkje på kva du har råd til. Eg er ikkje sikker på om eg hadde tatt meg råd til ein 22" LCD-skjerm om eg skulle byggje pc til 9-12k.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en skjerm jeg kan ha en stund, som jeg samtidig kan spille på =)

Er ikke no must for meg å bytte ut skjermen denne måneden, og ettersom jeg nettopp har blitt fagarbeider, har lønningene også blitt betydelig bedre, så allerede neste måned er det rom for en 22" LCD.. Men jeg har ingen erfaring med å spille på noe sånt..

Men jeg ser litt på det som et alternativ til toskjerms-løsning..

Billigere med en stor enn to mindre.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei.

Personlig ville jeg gått for en 22" LCD med et budsjett på rundt 12000.-

Får bygget en ganske kraftig maskin for rundt 8000.-

Den 22" samsung skjermen skal være bra. Selv har jeg en LG 22" som jeg er godt fornøyd med, men tror den samsung skjermen har litt raskere responstid.

Noen synest det er viktig i enkelte spill for å unngå etterslep ved raske bevegelser.

Jeg har satt opp en liten handlevogn som burde være helt grei.

Mener den skal gi mye for pengene, vet ikke hvilken type kabinett du foretrekker, dette er ganske enkelt. Litt kjedelig vil noen si, men bra valuta for pengene.

Du må gjerne også hive på en windows lisens etter ønske, hvis du ikke skal bruke den gamle da.

Nettulf

Lenke til kommentar

Tusen takk for innspillet =D

Jeg går nok for 22" sålenge jeg klarer å holde meg under 12.000kr tenker jeg..

Når det gjelder kabinett trenger det ikke å lyse veggimellom og ha 5 skjermer med visning av alt..

Prøver å bli litt "voksen", i en alder av snart 23 :!:

Så ut som et ålreit forslag det der =)

Tror skjermkortet er det samme som jeg så på sist jeg prøvde å sette opp et forslag.. :)

Lenke til kommentar

Endelig klart å få satt opp en handlevogn med en blanding av forslag herfra, og litt egne valg..

Handlevogna.

hadde vært moro å hørt om det er noe å satse på.. ble litt overrasket over prisen..

Hva er egentlig forskjellen på E6400 og E6420? Ser at dette er det eneste komplett mangler for at jeg kan bestille alt derfra..

Endret av Skolelim
Lenke til kommentar

Hallo.

Det du hadde valgt var jo omtrent det samme som meg.

Kabinettet du satte opp skal være stille og greit, men noen opplever at hardiskene kan bli litt for varme ved anbefalt montering.

Settes de en annen plass i kabinettet vil de støye litt mere, men bli bedre kjølt.

Uansett er det nok et bra kabinett til prisen.

Når det gjelder RAM tror jeg den typen jeg hadde er litt bedre. Har høyere frekvens, så hvis du får lyst eller behov for overklokking, vil det ikke begrense en lett overklokking. Prisforskjellen til det andre var jo ikke stor heller.

Vil du overklokke mye, bør du spandere enda mere på RAM.

Kan da f.eks. velge noen brikker slik som disse eller disse.

Glemte i sted at det er kommet en ny versjon av den Core 2 Duo CPU'en.

Bør selvfølgelig velge E6420 i stedet for E6400. Har dobbelt så mye L2 cache minne.

Eller legg i 400.- ekstra å gå for en E6600 som nylig har falt en del i pris.

Har rettet opp min handlevogn nå med den.

Så er det bare løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Hei.

Så lenge du ikke skal ha masse ekstra utstyr som flere disker eller optiske enheter, holder det fint med en 430W av god kvalitet.

Selvfølgelig finnes det dårlige power på 400W som kan slite med et slikt oppsett, men det burde ikke være problemer med Antec sine.

Men du har jo mere å gå på med det kabinett du satte opp, det var vel 500W

Nettulf

Lenke til kommentar

Jeg ser at mange kritiserer Arctic Cooling sitt kabinett pga opphenget til HD'ene, derfor er jeg litt skeptisk..

Samtidig så har ikke komplett Antec-kabinettet.. Spørsmålet er da hvor pålitelige nettshop'er som Amentio f.eks er?

Jeg har bare erfaring med PSdata og Komplett fra før..

ser at i handlevognen. så er det mange forskjellige webshop'er, men vet ikke hva man kan stole på..

Jeg er på det som en fordel å slippe frakt fra 14 forskjellige steder, eller 3-4..

Men å bestille kabinettet et sted, og resten et annet burde gå fint..

Lenke til kommentar

Har kun én erfaring med Amentio, men den var til gjengjeld god. :)

(Fikk kabinettet derfra.)

Ellers så er jo Thermaltake Soprano DX et fint kabinett, dog uten power.

En 430 W strømforsyning vil holde i lange baner til dine komponenter. Bare unngå tvilsomme merker.

Lenke til kommentar

Har handlet en del på Amentio.

De har en fast fraktpris uansett hva du kjøper, så det er dyrt å kjøpe lite.

Pleier ikke å være noe problem med evt. returer, men de er ikke av de raskeste har jeg inntrykk av.

Og så sender de ofte delene fra forskjellige underlevrandører, så du kan gjerne få 3 pakker til forskjellig tid.

Men jeg synest det har gått greit, og de er jo blant de rimeligste da.

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...