Gå til innhold

Winamp åpen for angrep

Anbefalte innlegg

Siden det ble en diskusjon her om hvilken mediespiller folk liker får jeg legge til en genial funksjon med winamp. Jeg har winamp sånn som på bildet, alltid over alle programmer. Da er det alltid enkelt å se hvilken sang jeg hører på. Har ikke funnet en annen mediespiller som har dette like bra som winamp. I tillegg er selvfølgelig winamp en bra avspiller som jeg liker.

post-72197-1178153443_thumb.jpg

8525495[/snapback]

Jeg hadde det før, men nå har jeg aktivert docking funksjonen. Akkurat det sammen, bare at den glir vekk hvis jeg åpner et annet program. Men den kommer frem igjen med en gang jeg tar musen opp til toppen på skjermen.

Helt genialt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winamp er genialt ja, bruker det selv. MP4-filer er noe jeg sjeldent spiller av i Winamp. Det åpnes helst i VLC, siden MP4 er faktisk bra når det gjelder video-fil og støtte av hardware. MP4 støtter AVC codec's, som jeg finner meget bra. Men MKV-filer er fortsatt min favoritt når det kommer til bruk av AVC codec's og annet video-relatert, slik som Backup av mine egne DVD filmer. Da konverterer jeg helst til en av disse to formatene, kommer an på hva jeg skal med de;

1. AVI / XviD / Lame Mp3, AC3

2. MKV / x264 / Nero AAC

Eneste minuset med MKV er at det har mindre hardware støtte.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg kan nevne det jeg skrev på tråden Winamp Vs. iTunes ?

"Winamp er enklest :) Tar liten plass på skjermen og krever lite. Det beste er søkefunksjonen mellom musikkene. Her er noen grunner til at jeg liker det best:

* Trykk på "J" mens du har Winamp oppe og voila! Søk fritt etter hvilken som helst musikk du vil spille av. Det beste er at den søker så ekstremt raskt. Uansett hvor raskt du skriver, så er Winamp like raskt som deg. Du slipper trykke Enter for å bekfrefte søket, siden den gjør det automatisk ettersom du taster ned ønsket ditt. Så om du skriver Hallo, så kommer alle musikkene som enten har det i tittelen sin, eller ligger i en mappe som heter Hallo.

* Options -> Preferences -> Media Library -> velg fanen Watch Folders og legg til en mappe og trykk Rescan Now. Nå søker den inn alle musikkene du har i den mappen. Når den er ferdig trykk Close. Velg nå View -> Media Library -> Local Media. Trykk Clear Search (oppe til høgre) og dobbelklikk på en sang. Nå kommer alle sangene opp i spillelistevinduet. Lagre spillelisten på skrivebordet :)

* Gå innpå Media Library igjen (Alt + L). Her er jo da noen kjekke ting;

- Local Media -> Alle sangene som du har i spillelisten din.

- Most Played -> Flest spilte sanger.

- Recently Added -> Siste sanger du har lagt til i spillelisten din.

- Recently Played -> Siste sanger du har spilt av, altså hørt på.

- Never Played -> Musikk du aldri har hørt på som ligger i spillelisten din.

- Top Rated -> Dine topp-karakteriserte musikker.

* Oppstettet. Artist FØRST og så Tittel.

* Det lekre og enkle designet! (Jeg bruker Blues i Config -> Color Themes)

winamptu6.png

PS! Jeg liker best de litt eldre versjonene. Testet den nyeste og den hadde faktisk tregere søking etter musikken når jeg trykte "J" mens Winamp var oppe :hmm: Bruker nå Winamp 5.2 og den søker på under millisekundet! (Søking i spillelisten (Trykk J mens du har Winamp oppe))"

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar
Siden det ble en diskusjon her om hvilken mediespiller folk liker får jeg legge til en genial funksjon med winamp. Jeg har winamp sånn som på bildet, alltid over alle programmer. Da er det alltid enkelt å se hvilken sang jeg hører på. Har ikke funnet en annen mediespiller som har dette like bra som winamp. I tillegg er selvfølgelig winamp en bra avspiller som jeg liker.

post-72197-1178153443_thumb.jpg

8525495[/snapback]

*panic*

Er du sikker på at du ikke heller vil ha Opera's tab bar (tidligere kjent som page bar) på venstresiden? I mine øyne er vertikalt oppsett av tablista en av fordelene med Opera vs Firefox... Alle de to- og trebokstavers forkortelsene er jo totalt å få noia av. :o

Du har jo bred nok skjerm, det eneste du mister er reklame på VG.no.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Er du sikker på at du ikke heller vil ha Opera's tab bar (tidligere kjent som page bar) på venstresiden? I mine øyne er vertikalt oppsett av tablista en av fordelene med Opera vs Firefox... Alle de to- og trebokstavers forkortelsene er jo totalt å få noia av. :o

Du har jo bred nok skjerm, det eneste du mister er reklame på VG.no.

8530097[/snapback]

Jeg har aldri tenkt på at jeg kan ha det slik, men jeg kan jo prøve. Det er veldig varierende hvor mange tabs jeg har, så ofte har jeg så få at jeg ser navnet på sidene, eller så har jeg det sånn som nå, eller hvis det er veldig mange så velger jeg å ha de over flere linjer, men da blir litt mye av skjermen dekket. Det var veldig uvant, men det er vel egentlig bedre med tanke på at jeg ser navnet og hvor stor plass det tar når jeg har widescreen. Jeg får prøve det en stund å se hva jeg liker best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...