Trynemjoel Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvor kan jeg finne en Docx converter til Ubuntu Linux? Bruk av MS Office 07 har begynnt å slå til blandt folk jeg trenger dokumenter av, jeg vil trenge en form for converter ved mindre skal boote inn i Windows hver gang for å skjekke et nytt dokument og lagre det om til .doc. Novell har visstnok gitt ut en converter av slag men den fungerer visst ifølge Novell selv med forskjellige former av SuSE og Novell Open Office. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Web-tjeneste: http://docx-converter.com/ Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg trodde OpenOffice.org 2.2 skulle ha dette, men det kan hende jeg tar feil. Kan du sende meg et par slike dokumenter slik at jeg kan teste? Her er download link til pluginen fra Novell ihvertfall: http://download.novell.com/SummaryFree.jsp...id=ESrjfdE4U58~ Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 OpenOffice støtter ikke docx. Converteren til Novell finner jeg ikke ut hvordan jeg skal bruke (støtter også bare Novell OpenOffice og SUSE påstår de). Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hvis du vil installere .rpm pakken til novell, så kan du gjøre det slik: sudo aptitude install fakeroot alien (installerer et par programmer du trenger for å gjøre om .rpm til .deb) last ned pakken (kaller den herretter bare pakke.rpm) fakeroot alien -d pakke.rpm (gjør om .rpm til .deb) sudo ln -s /usr/lib/openoffice /usr/lib/ooo-2.0 (ubuntu installerer openoffice i /usr/lib/openoffice, novell i /usr/lib/ooo-2.0 dette lager en lenke fra openoffice katalogen til ooo-2.0) sudo dpkg -i pakke.deb så skal det funke. Edit: hadde glemt en sudo forran dpkg her. Endret 3. mai 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Vel, forumet vil ikke la meg legge det som vedlegg:) Så da blir det andre tiltak. Clicky Lenken du gav, comicz, funger forsåvidt, men den drar bare ut tegnsett og tekst fra dokumentet og ikke formatering, som er greit og ha om det er f.eks notater i stikkordsform til en forelesning eller bok. Håper Novell sin converter vil kunne bidra med det. Havarn, lenker den plugin til OpenOffice automagisk eller må det gjøres en terminal-kommando også her? Endret 2. mai 2007 av Trynemjoel Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Jeg har OpenOffice i /opt, dumpet bare innholdet av RPM der, jeg greier å lagre docx (selv om den syter om at formateringen blir fei), men de docx som jeg prøver å åpne er korrupt ifølge OOo (de er ikke det). EDIT: De dokument jeg lagrer som docx åpner fint Endret 2. mai 2007 av olear Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vel, forumet vil ikke la meg legge det som vedlegg:) Så da blir det andre tiltak. Clicky Lenken du gav, comicz, funger forsåvidt, men den drar bare ut tegnsett og tekst fra dokumentet og ikke formatering, som er greit og ha om det er f.eks notater i stikkordsform til en forelesning eller bok. Håper Novell sin converter vil kunne bidra med det. Havarn, lenker den plugin til OpenOffice automagisk eller må det gjøres en terminal-kommando også her? 8518922[/snapback] Så fremt du har openoffice i samme katalog som meg: /usr/lib/openoffice så vil det virke "automagisk" hvis du gjør det slik jeg sier ja. Men .rpm filer kan åpnes med file-roller o.l. sålenge du har installert rpm. sudo aptitude install alien installerer bl.a. rpm. Da kan du forsåvidt bare pakke ut innholdet som om det var en vanlig .tar eller .zip fil... og putte det i de katalogene som passer for ditt system. - Det vil være det samme som over, men da kan du ikke avinstallere det med kommandoen: sudo dpkg -r pakke Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg har erfaring med Alien ja, så det gikk som fot i hose. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå