Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt usikker på om dette er riktig tråd- men jeg prøver.

I dag oppdaget jeg at noen har logget seg inn på min profil på Blink klokken 02.12 i natt. Da hadde jeg allerede sovet lenge.

Jeg har ikke notert brukernavn og passord noen steder og det er flere dager siden jeg har logget meg inn på Blink, noe som betyr at noen fysisk har brukt mine data til å gå inn der og dermed vet om dem.

Hvordan kan jeg sjekke aktiviteten på pcn? Kanskje noen har brukt min pc og sjekket flere profiler rundt om kring på de nettsamfunnene jeg er medlem av.

Hvordan kan jeg sjekke om det finnes et program på min pc som tar screenshot eller følger med på hvert trykk jeg foretar?

Jeg synes det er skremmende å tenke på at noen romsterer (vi er flere i huset, i et nettverk på 7 pcr) på min pc. I nettverket som jeg nevner, har vi kun felles mapper som er mulig å komme inn på. Selv om noen skulle klare å komme inn på min pc, er likevel ikke passord og brukernavn notert noen steder.

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sendt en mail til folkene bak blink, og spurt dem om dem om hva slags IP som er registert innlogget på den kontoen rundt den tiden.

Da finner du ut om det er en ekstern maskin, eller en maskin i ditt nettverk.

For å sjekke etter programmer og slikt som kan overvåke din maskin, sjekk i enhetsbehandlingen; (CTRL + ALT + DEL) under prosesser.

Windows har også eget logging system som du finner mer om her:

http://support.microsoft.com/kb/308427

Håper dette besvarte det du lurte på.

Lenke til kommentar
Jeg ville sendt en mail til folkene bak blink, og spurt dem om dem om hva slags IP som er registert innlogget på den kontoen rundt den tiden.

Da finner du ut om det er en ekstern maskin, eller en maskin i ditt nettverk.

For å sjekke etter programmer og slikt som kan overvåke din maskin, sjekk i enhetsbehandlingen; (CTRL + ALT + DEL) under prosesser.

Windows har også eget logging system som du finner mer om her:

http://support.microsoft.com/kb/308427

Håper dette besvarte det du lurte på.

8518528[/snapback]

Tusen takk, det er en god start. Jeg vet ikke hvilke programmer jeg skal se etter under prosesser...men, kanskje jeg finner noe merkelig :)

Lenke til kommentar

Det regner jeg nesten med at han har gjort.

Det samme gjelder bytte av passord på e-posten

EDIT:

Når det gjelder å lete etter programmer under prosesser, er det kanskje best å la antivirus / antihack / anti~ ta seg av dette.

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...