VTW Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vel, det tok ikke akkurat lang tid før noen klarte å løse HD-DVDens kopibeskyttelse Jeg har nesten ikke sett en eneste HD-DVD i butikken før jeg tilfeldigvis kom over koden på nettet. Men når de skrøyt så mye over at HV-DVDen skulle være så sikker, hvordan kan det da ha seg at alt som trengtes bare var en liten kode? Som tilsynelatendes ikke var FOR vanskelig å få tak i heller? Jaja. Da får vi i det minste phåpe det tar LITT lengere tid før de klarer å 'cracke' BluRay'en også, da Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Foreløpig finnes det metoder for å kopiere både Bluray og HDDVD. Beskyttelsen er vel ikke i ordets rette forstand brutt, men den er i det minste omgått. Heldigvis gjelder det begge formatene slik at det ikke påvirker balanseforholdet mellom de to formatene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Skjønner egentlig ikke poenget med å lage en tråd om dette nå? Det er jo flere måneder siden dette skjedde! Og som nevnt, dette gjelder både BluRay & HDDVD. Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Skjønner egentlig ikke poenget med å lage en tråd om dette nå? Det er jo flere måneder siden dette skjedde! Og som nevnt, dette gjelder både BluRay & HDDVD. 8518434[/snapback] Forskjellen nå er vel at de har funnet én nøkkel som tar alle HD-DVD filmer gitt ut frem til nå, fremfor filmens egen nøkkel. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Enig med Vice, gammel nyhet. Og litt dårlig timing, all den tid de sier at problemet er fikset, avspillere har fått ny kode og beskyttelsen skal da fungere som den skal igjen. Enn så lenge.... Måtte sjekke litt før jeg trykket legg til svar..... Og det er alt cracket på nytt, etter den siste fixen. Så sett i sammenheng med det at det er cracket igjen etter en fix, kan vi jo si at dette var en nyhet alikevel :!: Nettulf Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Forskjellen nå er vel at de har funnet én nøkkel som tar alle HD-DVD filmer gitt ut frem til nå, fremfor filmens egen nøkkel. 8518578[/snapback] Denne såkalte "processingkey'en" ble vel tatt for flere måneder siden? Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Supert! Nå gjenstår det bare å hacke en av formatene ut av markedet og få standarisert coverstørrelsen igjen så de passer i dvd hylla mi. Skulle likt å pratet med de tøffingene som fant på bluray og hd dvd.. *smack* Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Denne såkalte "processingkey'en" ble vel tatt for flere måneder siden? 8518731[/snapback] Hmm. Ut fra det jeg har lest til nå, så ble den siste av disse nøklene tatt for ca en måned siden ja. Så min feil. Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Supert! Nå gjenstår det bare å hacke en av formatene ut av markedet og få standarisert coverstørrelsen igjen så de passer i dvd hylla mi. Skulle likt å pratet med de tøffingene som fant på bluray og hd dvd.. *smack* 8518757[/snapback] Merk at de enda ikke har klart å knekke AACS systemet. De klarer "bare" å finne nøklene så de kan omgå systemet. Før de klarer å knekke systemet, så vil hele greia bli et katt og mus spill hvor AACS-folka trekker tilbake nøkler og gir ut nye mens hackerne finner nye måter å finne nøklene på. Et annet punkt er at Bluray har enda et lag kryptering som de ikke har aktivert enda. Så fortsatt en del spenning igjen i denne krigen. Endret 2. mai 2007 av Target-55 Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 No biggie Kan ikke få sagt det nok, hvor latterlig det hele faktisk er. De bruker, tja, jeg vet ikke hvor mange millioner jeg, på å sikre mediumet, så sitter det en svett tenåring på rommet sitt og ødelegger hele moroa ^^ Lenke til kommentar
Alpine R12 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 The magic number is 13,256,278,887,989,457,651,018,865,901,401,704,640 Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 No biggie Kan ikke få sagt det nok, hvor latterlig det hele faktisk er. De bruker, tja, jeg vet ikke hvor mange millioner jeg, på å sikre mediumet, så sitter det en svett tenåring på rommet sitt og ødelegger hele moroa ^^ 8518809[/snapback] Leste en plass at vedkommende som brøt BlueRay beskyttelsen ikke engang hadde tilgang på BR hardware. Lenke til kommentar
M4c Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hysj, ikke si hva det magiske nummeret er. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hysj, ikke si hva det magiske nummeret er. 8519882[/snapback] hehe, det står her på siden et sted *hint* *hint* Endret 2. mai 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 når vill MPAA insee at løpet er tapt Lenke til kommentar
VTW Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Til de som ikke vet hva MPAA er, så står det for Motion Picture Association of America Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå