Gå til innhold

Cooler Master Centurion 534

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha et nyttt karbinett, kravene er at det skal være kjølig, og bra å bygge i. Når det kommer til utseenet er det likegyldig for meg. Jeg har ikke noe imot at et karbinett er en blikkboks, så lenge den er kjølig :p

Jeg har kikket litt på:

Cooler Master Centurion 534

Noen som har noe erfaringer med dette karbinettet? Eller har noe forslag til andre karbinetter? Jeg kunne godt tenkt meg å holde meg i den prisklassen.

Mvh DoTisH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt sammen endel maskiner i de siste med akkurat det kabinettet, og må si at det er et veldig ok kabinett. Sideveggen kan være litt ekkel å få på noen ganger, men folk flest har vel ikke behov for å åpne den hver dag. Det er jo et "billig" kabinett...

Kjøleløsningen er vel helt ok, med 1 120mm foran og 1 120 bak. Er vel bare en som følger med.

Også ser det jo veldig greit ut synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke mange harddisker (over to) så bør du få deg noen 5.25" oppheng siden den nederste harddiskracken blokker mye luftflow fra frontvifta (innsuging). Jeg går for gummistrikkoppheng i 5.25"-brønner.

Det er en fin duct som går ned til CPU'en fra sidedøra, og denne passer meget bra hvis du bruker en CPU-kjøler som tar luft ovenfra (BigTyp 120). Dessuten er det en vifteplass på baksiden av kabinettet som kan dra ut luft rett fra CPU-kjøler.

Lenke til kommentar

Takk for svar trettifire, hørtes veldig bra ut, men jeg har virkelig ikke så mye peiling på det, kunne du vist meg et passende oppheng, feks på komplett eller noe i den duren :) Og etter det jeg forsto så var det en fordel med en ekstra cpu kjøler, hvilken anbefaler dere?

Mvh DoTisH

Lenke til kommentar
Pass på at du får siste versjonen av dette kabinettet. Jeg fikk den første og der var det produksjonsfeil ved powerkontakten i front. Men fikk modda det til etter hvert.

8519198[/snapback]

Hum, hvilken powerkontakt i front?

Har selv to forskjellige versjoner av kassa, det som har vært litt problematisk er at skruehullene til PSU ikke har passet 100%, men det har nå gått :-).

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvilken prosessor du skal ha og om du skal overklokke den. Regner med at det følger med en kjøler hvis du kjøper en rimelig ny en.

Hvis du skal overklokke kan det være greit med en litt hvassere kjøler. Selv har jeg gått for Thermaltake Bigtyphoon 120 VX. Detteer en god guide til hvordan lage oppheng.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Pass på at du får siste versjonen av dette kabinettet. Jeg fikk den første og der var det produksjonsfeil ved powerkontakten i front. Men fikk modda det til etter hvert.

8519198[/snapback]

Har selv to forskjellige versjoner av kassa, det som har vært litt problematisk er at skruehullene til PSU ikke har passet 100%, men det har nå gått :-).

8519269[/snapback]

Hm. Han mener vel på-knapp regner jeg med...

Lenke til kommentar

8519198[/snapback]

8519269[/snapback]

8519616[/snapback]

Stemmer, påknappen. Henger seg når du trykker på den. Du har vel kanskje merka det du også siden du har bydg den del av dem..

Lenke til kommentar

Hmmm, var den en sånnen brønn du tenkte på? ->Denne Jeg har litt lite peiling sry :) Og jeg skal sørge for å få den nyeste versjonen av karbinettet :) Btw: Har 2 Harddisker.

Her er forresten alt som skal inni karbinettet sålangt Handlekurv.

Er det noen andre kabler jeg trenger? Har alt av power og tp osv. Feks til hovedkortet elns

Takker for all hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

8519198[/snapback]

8519269[/snapback]

8519616[/snapback]

Stemmer, påknappen. Henger seg når du trykker på den. Du har vel kanskje merka det du også siden du har bydg den del av dem..

8519857[/snapback]

Åja, joda, det stemmer det, har en her som kan ha det problemet med at den blir værende inne noen ganger ja. Skjedde i alle fall i starten, men har ikke skjedd nå i det siste... Kanskje den har gått seg til :D

Lenke til kommentar

Har selv dette kabinettet (i sølv), og kan meddele at det er helt OK kabinett. Godt å bygge i, og kjølig, iallefall i forhold til mitt gamle kabinett. Det fulgte to 120mm vifter med mitt kabinett, en bak og en i døren. Det skrueløse systemet både til optiske stasjoner, harddisker og bak ved PCI-sporene fungerer veldig godt.

Foran på hver side er det montert to blå LED-lys inne i det svarte gitteret, som gir et blåskjær i fronten på kabinettet. Jeg for min del har aldri hatt disse LED'ene tilkoblet. Ellers synes jeg selv at det ser ganske stilig ut, iallefall sett i betraktning til prisen på det. 2 USB innganger foran, samt èn firewire og audio inn og ut.

Endret av Limstift
Lenke til kommentar

Kjøp en viftekontroll eller bytt ut viftene. Jeg hater støy og nå kjører jeg rimelige Revoltec vifter der det ikke trengs for mye airflow og Papst der jeg trenger mye airflow.

"Alle" originale vifer i en kabinett bråker. Jeg har ikke en eneste original! :)

Lenke til kommentar

De to medfølgende viftene sviver tilnærmet lydløst på 5V. Kjøp en liten overgang for 39 kr så blir det både kaldt og stille.

Jeg kjører vifta i siden og bak på 5V. Har passiv strømforsyning og passivt 7600 GT kort inni der. Systemtemp på ca 40 grader. Med dempematter og 2,5" harddisk er det så stille at du må legge øret inntil for å høre at det er liv inni kassa.

Vil du ha det kaldere kan du montere vifte i front, men det er altså ikke et must.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Jeg har også 534 i silver, og er stort sett veldig fornøyd. Det fulgte med en vifte montert i døren og en bak, selv om produktbeskrivelsen sa det kun skulle være en fremme. Har uansett en reservevifte jeg skal sette inn der når jeg får resten av delene til nye PCen min. Nå er alt innholdet i min gammelt, bortsett fra PSU. Det er et stort pluss med hodetelefon/mic + USB og Firewire-porter på fremsiden, men det er vel mer eller mindre standard nå for tiden. Funker rimelig greit med de verktøyløse HDD/5.25/3.5-brønnene. At HDD-festene står på tvers av kabinettet kan kanskje blokke for luftstrømmen litt, men jeg har bare en harddisk, og skal uansett bytte til O-ring-oppheng om ikke så alt for lenge.

Jeg har lite peil på om viftene som følger med bråker, siden skjermkortet mitt fra rundt årtusenskiftet bråker så mye at det ikke er mulig å høre noen av de andre komponentene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...