Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500W, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe denne routeren siden den har alt jeg trenger, B/G/N og USB 2.0 med mulighet for printerserver og nettverkslagring.

http://www.asus.com/products.aspx?l1=12&l2...277&modelmenu=1

Noen erfaringer med denne routeren? Hvordan blir det i forhold til Apple Airport extreme?

Vil dere tro at dekningsområdet blir minst like bra som min gamle Linksys WRT54g? Først og fremst sammen med integrerte g nettverkskort på diverse laptops.

Endret av Ivan Drago
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig god router, hadde litt problemer med printer-porten i starten, men etterhvert fungerte det som en klokke. (Grunn lokale instillinger)

Apple fungerer noen ganger bare til Apple.

Hvis ikke er - denne - å anbefale.

Litt OT:

Jeg kjenner deg fra NM-tidene for ca 1 år siden ++.

Vet ikke om du husker meg, men gjenkjente iallefall nicket ditt.

EDIT:

- Fjernet unødvendig quote.

- NB: Ikke 802.11n

Endret av DemoniZer
Lenke til kommentar
Veldig god router, hadde litt problemer med printer-porten i starten, men etterhvert fungerte det som en klokke. (Grunn lokale instillinger)

Apple fungerer noen ganger bare til Apple.

Hvis ikke er - denne - å anbefale.

Litt OT:

Jeg kjenner deg fra NM-tidene for ca 1 år siden ++.

Vet ikke om du husker meg, men gjenkjente iallefall nicket ditt.

EDIT:

- Fjernet unødvendig quote.

- NB: Ikke 802.11n

8518100[/snapback]

mener "draft n"

Tror kanskje du tenker på en annen som kaller seg ivan drago? jeg kan ikke huske å ha vært på nm i fjor

Lenke til kommentar

Hei!

Som DemoniZer sier, så er det ikke N-standard enda, ettersom denne standarden ikke er ferdig enda. Men ASUS har en garanti som gjør at alle nødvendige oppgraderinger for at den skal være kompatibel med N standarden når denne er klar er inkludert. Om det er nok med en Firmware oppdatering, blir denne tilgjengelig på våre hjemmesider, men om det også behøves en hardware oppgradering, så dekkes dette også av oss. Du kan lese mer om denne oppgraderingen her:

http://event.asus.com/2006/wireless/pren/

Håper du blir fornøyd uansett hva du velger!

Med vennlig hilsen

Preben Stub

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg såvidt fått testet den litt, men legger merke til at dekningen faktisk er dårligere sammen Intel Pro/Wireless 2200BG integrert trådløs adapter enn min tidligere linksys WRT54g. Slik sett er jeg litt skuffet, men jeg skal prøve å bruke en linksys range expander som jeg håper vil fungere sammen med asus routeren.

En annen ting som er dårlig er at strømkabelen sitter veldig dårlig fast, så det skal ikke store bevegelsen til på routeren før strømmen kuttes.

Er det noen mulighet for å justere sendestyrken på asus wl-500w?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg WL-500W men WL-500G. Vet ikke hvor forskjellige disse var, men etter en firmware oppgradering så kunne jeg endre radiostyrken (i db).

Når det gjelder ruteren i seg selv så kan jeg si meg fornøyd, men er 2 ting som plager meg.

- WAN to LAN hastigheten treffer taket ved ca 25 Mbit noe som gjør at jeg får kun brukt 1/4 av linja mi.

- Den har en tedent til å henge seg ved mange connections og større hastigheter.

Kan hende at den er litt utstabil, siden jeg har lekt meg litt med hjemmelaga firmware utgaver for å prøve å tyne mer ut av WAN to LAN.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har ikke jeg WL-500W men WL-500G. Vet ikke hvor forskjellige disse var, men etter en firmware oppgradering så kunne jeg endre radiostyrken (i db).

Når det gjelder ruteren i seg selv så kan jeg si meg fornøyd, men er 2 ting som plager meg.

- WAN to LAN hastigheten treffer taket ved ca 25 Mbit noe som gjør at jeg får kun brukt 1/4 av linja mi.

- Den har en tedent til å henge seg ved mange connections og større hastigheter.

Kan hende at den er litt utstabil, siden jeg har lekt meg litt med hjemmelaga firmware utgaver for å prøve å tyne mer ut av WAN to LAN.

8608645[/snapback]

Jeg har også en WL-500g på hybelen og stemmer det du sier om sendestyrke, men jeg tror faktisk at dette kan justeres med original firmware på den. WL-500W har draft-n, dessuten har den 2 stk USB2.0 porter, mens WL-500G har 1 stk USB 1.0 port + printerport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...