azreel Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Skulle gjerne hatt noen tips om gode kombinasjoner av forskjellig maskinvare for en kraftig videoredigeringsmaskin samt. som også skal fungere med samme ytelse i spill og lignende. Tenkte på Intels Duo Core 6600, 2x SLI Geforce 7800 gtx, og? Vil helst at datamaskinen glatt skal kunne kjøre 2 skjermer samtidig, på rundt 1600x1024 oppløsning eller i allefall 1280x1024. Vil helst ha en egen system harddisk som da skal kjøre i helst raskest mulig rpm. Hørt at raptor harddiskene fra Seagate er bra, hmm? Hovedkort vet jeg enda ikke hva jeg vil ha av. Har erfaring med at jeg har tidligere valgt feil kombinasjon av hovedkort i forhold til prosessoren, som da har gjort hele oppsettet tregt. Sitter akkurat nu på en P4 2.8GHz prosessor og et 7600 gt grafikkort. Sammen med abit's IC7-G hovedkort, og hele 3 GB minne, ble dette merkelig nok veldig tregt. Oppsettet er vel 2 år gammelt og jeg synes personlig det begynner å bli tregt. Uansett, har vel et budskjett på drøye 20.000,- uten skjermer osv. Takker for alle tips som blir sendt inn! Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Sli 7800gtx med budsjett på 20k.. Jeg håper du mener 8800gtx for din skyld? Sjekk de andre trådene om pc hjelp her.. Lenke til kommentar
azreel Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Sli 7800gtx med budsjett på 20k.. Jeg håper du mener 8800gtx for din skyld? Sjekk de andre trådene om pc hjelp her.. 8517955[/snapback] wops, ja mente 8800. I allefall om det ikke overstiger budskjettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå