Gjest larsjohan Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg, mann23, og dama har vært sammen i 4 mnd nå, og skal flytte sammen snart. Men det er en ting som gnager litt. For et par mnd siden snakket vi om tidligere sex-partnere (sikkert ikke lurt, men det ble gjort!). Da fortalte hun at sin siste var da hun jobbet utenlands for et halvår siden (halvt år før vi møttes). Greit nok det, men da jeg snakket med en kompis i fylla for litt siden, fikk jeg høre følgende: Han kjenner henne, og ringte henne 4. juledag litt utpå natta for å høre om nachspiel, da var det bare en mann som tok telefonen hennes! Dette var ETTER at jeg hadde møtt henne, men vi var ikke offisielt sammen enda. Dette hadde heller forsåvidt ikke vært SÅ ille om hun bare hadde fortalt det, vi var jo ikke sammen enda, men hvis det da er sånn at hun hadde med seg en hjem da, like før vi ble sammen, vil det si at hun har løyet til meg! Hvordan skal jeg kunne stole på henne senere da? Så kommer spørsmålet: Bør jeg spørre henne om hun virkelig hadde med seg besøk hjem, eller bør jeg bare prøve å glemme det? (Noe jeg tror blir vanskelig!) Bruker gjestefunksjon i tilfelle hun kommer over dette! Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ærlighet varer lengst, jeg synes du skal konfrontere henne med det. Dog, trenger ikke være noen sexpartner heller, kan jo være en venn, bror, nabo eller lignende. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 hvis du ikke spør kan jeg tenke meg det alltid vil henge i bakhodet ditt mens dere bor sammen. jeg synes du skal spørre. på en annen side kan det for alt jeg vet være faren hennes som tok telefonen. det er som du sier en mann som tok telefonen. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg er enig med ilpostino der, å sitte inne med slikt kan være ganske så ødeleggende på lang sikt. Jeg mener at ethvert godt forhold handler om åpenhet, tillit og ærlighet. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vanskelig dette, for vi har det kjempefint nå. Men hvis det viser seg at hun HAR løyet, vil det trolig bety slytten på forholdet. Klarer ikke være sammen med noen som lyver om sånne ting. Derfor jeg er skeptisk til å spørre! Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det høres for meg ut som et litt merkelig standpunkt. Hvis dette vil ødelegge forholdet deres hvis hun har løyet og hun innrømmer det, tror jeg det vil bli ødelagt hvis dere ikke snakker om det, enten det er sant eller ikke. Det vil ende med at det blir tatt opp i en krangel og gjør stor skade på forholdet. Det må være mulig å være ærlig, det skylder du både henne og deg selv. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Her som i alle slike sammenhenger gjelder ordspråket "Damned if you do, damned if you don't". Hvis du spør viser du at du ikke stoler på henne. Om det viser seg at det var grunnløst eller ikke har du uansett demonstrert en mangel på tillit. Det er ikke noe godt grunnlag å bygge et forhold på, like lite som løgn. Jeg anbefaler at du ser på hvordan forholdet er nå, og vurderer situasjonen utfra det. Har dere det godt sammen, og det antar jeg siden dere skal flytte sammen, så ville jeg tenkt meg om to ganger før jeg risikerte forholdet på bakgrunn av fylleprat fra en kompis. Om hun tok en hvit en så vær sikker på at dette ikke er siste gang hverken du eller hun kommer til å gjøre det. "Åpenhet, ærlighet og tillit" er alle fine idealer, men når det kommer til et stykke er vi bare mennesker, og slike ideelle fordringer kan ingen bære i lengden. Krev det av deg selv, ikke av andre, så går det deg vel. Sier Dr. Relling og undertegnede. (Vildanden er obligatorisk lesning om dette emnet.) Geir Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Lurer på om jeg skal spørre kompisen min om det var noe sannhet i det han sa.. Han er mer kompis med meg enn henne, så tror ikke han vil gå videre med det.. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Lurer på om jeg skal spørre kompisen min om det var noe sannhet i det han sa.. Han er mer kompis med meg enn henne, så tror ikke han vil gå videre med det.. 8518249[/snapback] Gjør det.. Og du kan jo si til henne at det er noe du lurer på, det er ikke fordi du ikke stoler på henne, men det er fordi noe en kompis sa som du bare må høre hennes versjon av. Slik at du kan legge det bak deg. Hvis du går frem på den måten så påpeker du at du bare vil høre hennes versjon, ikke at du påstår at hun har gjort noe galt.. hvis du skjønner? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Men han sier allikevel implisitt at han ikke stoler på henne. Hadde han gjort det hadde han "lagt det bak seg" med en gang, tatt det for fyllerør/ryktrespredning og ikke tenkt mer på det. (Ikke så lett, jeg er klar over det.) Spesielt siden de ikke var sammen ennå og det i verste fall var en hvit løgn, uten at jeg skal spekulere i motivene. Og hva er de mulige resulatene? Hva om han sier det er sant og hun bekrefter det? Eller hva om hun benekter det? Vil du tro på henne eller kompisen din? Hva om hun bortforklarer det? Vil du fortsatt gå rundt å lure? Hvis du faktisk er glad i damen og vil være sammen med henne, er jeg slett ikke sikker på om du skal grave etter grunner til gjøre det slutt. Geir Lenke til kommentar
Iril Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg syns han skal spørre. Han kommer tydeligvis ikke til å glemme det hvis han ikke får svar. Og siden de skal flytte sammen så bør han ikke ha noe som "henger" over han.. Jeg syns han skal prøve å forklare dama det.. Det kan jo funke helt fint Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva synes dere da, er en sånn løyn evt. grunn nok til å gjøre det slutt? Er nesten 2 mnd til vi skal flytte sammen da(hun bor ikke i samme fylke for tiden), så har en stund på å finne ut av det. Grunnen til at jeg er noe skeptisk er nok at jeg ikke har vært i noen lange forhold før, så jeg er ikke helt vant med tanken på å måtte stole på noen. Vil jo så gjerne stole på henne, men denne saken gjør det ikke akkurat lettere! Lenke til kommentar
Iril Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva synes dere da, er en sånn løyn evt. grunn nok til å gjøre det slutt? Er nesten 2 mnd til vi skal flytte sammen da(hun bor ikke i samme fylke for tiden), så har en stund på å finne ut av det. Grunnen til at jeg er noe skeptisk er nok at jeg ikke har vært i noen lange forhold før, så jeg er ikke helt vant med tanken på å måtte stole på noen. Vil jo så gjerne stole på henne, men denne saken gjør det ikke akkurat lettere! 8518958[/snapback] Det komme litt ann på hva hun sier.. Hvis hun legger seg flat og sier at hun ikke turde si det til deg fordi hun var redd du ville gjøre det slutt eller noe.. eller at hun angrer så mye at hun bare ville glemme det.. eller noe i den gaten så syns jeg ikke du burde gjøre det slutt.. Da har hun lagt seg flat. Men hvis hun nekter får alt først, og så innrømmer der. Så vet jeg ikke helt :s Du merker det på henne.. Hvis hun snakker sant til deg, og ikke ville såre deg. Så syns jeg ikke du skal gjøre det slutt.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nei, jeg synes ikke det er en grunn til å gjøre det slutt. Andre vil si det motsatte. Men det viktige her er om du synes det selv. Uansett hvem av oss du hører på risikerer du å angre senere, her hjelper det ikke med en poll. Bruk de to månedene godt, og føl på om dette er et menneske du vil dele livet med. Er du sikker på det, skal du ikke kreve at hun er mer plettfri enn folk flest. Er du ikke sikker på det, er dette en like god "unnskyldning" som noe annet for å gjøre det slutt. (Og om du ikke gjøre det, kommer det - desverre - flere anledninger i årenes løp. Ikke for å skremme deg.) Men det er altså bare min mening. Geir Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Takker for alle gode råd. Har allerede hatt mange "aha - opplevelser" i forholdet, så skal ta det litt rolig og ikke på impuls henge meg opp i det der. Lar tvilen komme tiltalte til gode foreløpig! Hehe, begynner allerede å savne årene som ungkar og spellemann:p Lenke til kommentar
Iril Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hehe, begynner allerede å savne årene som ungkar og spellemann:p 8519026[/snapback] Haha.. Du kommer ikke til å savne de hvis dere får det fint når dere bor sammen Endret 2. mai 2007 av Iril Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nei tror det bli null problem å bo sammen med henne. Eneste jeg er litt skeptisk til er om jeg kommer til å få nok "me-time", men det hadde jeg vært uansett hvilken jente det var! Lenke til kommentar
Iril Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Nei tror det bli null problem å bo sammen med henne. Eneste jeg er litt skeptisk til er om jeg kommer til å få nok "me-time", men det hadde jeg vært uansett hvilken jente det var! 8519060[/snapback] Det er helt sant.. Du får passe på at du får lov til å gå ut med gutta og ta en øl eller 10 i ny og ne Endret 2. mai 2007 av Iril Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Om det her plager deg, så spør henne. Er du sikker på at ikke kameraten din ringte i fylla og enkelt og greit ringte feil? Lenke til kommentar
Spashley_c Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Han som svarte telefonen trenger ikke være en tidligere elsker eller date, det kan være en venn/nabo/slektning. Men uansett så synes jeg du bør spørre henne hvem han var. Si at du hørte det av en og ble nysgjerrig. Normalt nok det. Men spør henne! Ikke bare fortreng det. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå