Uderzo Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg skal kjøpe meg en AMD Xp 2400+ hos databutikken , men hvilken vifte burde jeg kjøpe? Jeg har sett på denne: Thermaltake Smart & Silent Volcano 9 variable speed SocketA (max AMD XP 2800+) Er denne noe bra ? Jeg ønsker en vifte som kjøler bra, og ikke støyer for mye. Kan noen hjelpe meg å velge en bra vifte, blant de som Databutikken selger :wink: Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Spire FalconRock II 25dBA SocketA (max XP2800+) for 157 er bra. Fikk min i går og ble gledelig overrrasket over at det satt en 80mm vifte på den. Den kjøler min XP1700 med til rundt 30 grader idle. Den er i bare alliminium da. Har hørt at throughbred prosessorer skal ha kobber, men jeg vet ikke om det stemmer.. noen som vet?? Lenke til kommentar
zup Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Yep, hold deg til kopper. Volcano 9 saken med termostat har fått masse bra kritikk, og er noe jeg kommer til å kjøp meg selv. Er også litt spent på Taisol med heatpipes. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=CMK702151A Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Takk for tipsene, jeg tror jeg går for en Volcano 9 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Bruker nå Taisol med "Heatpipe" nedjustert til ca. 2400 O/min og 2stk 12 dB Papst vifter som får 7V på innsug, 2stk Enermax på 7V og nedjustert på avsug. Temp. er nå: CPU 39 Celsius fra ASUS PC Probe, MB 32 , rom har nå ca. 22 grader. Bruk shims til denne kjøleren - klipset er svært stramt! Satt en GlacialTech Iglo 2320 på en annen CPU - der kunne klipset strammes mede "lillefingeren". Lenke til kommentar
zup Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Kunne godt tenkt meg å sett en overklokkings test med den Taisol saken, men den høres ganske bra ut med sånt lydnivå. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 TAISOL "Heatpipe-kjøler", hos Microplex er det et par linker sammen med kjøleren til et par tester, hørt rykter om test som kommer hos OK.no til neste år.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå