plankeby Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Har kjøpt en brukt PC (mer en kraftig nok til IE7 m.m.) med IE7 lagt inn. Opplever at IE7 krasjer mye oftere en IE 6, jeg er usikker på om det er problemer med min maskin, eller et problem gjenerelt med IE7. Jeg kan vel ikke ha IE6 samtidig på samme PC for å sammenligne? Ja, jeg vet om andre nettlesere, det er ikke tema her i denne tråden. Brukeren av PCen sverger til IE6/IE7. Så: Er IE7 mer sensitiv eller sårbar for krasj en tidligere versjon? Jeg far ofte opp standardboksen med beklager..... explorer må lukkes.. etc. , hvor så bare fanen eller hele explorer "tvangslukkes". Har kjørt alt av oppdateringer via Windows update. Legger til: Har noen her prøvd IE7pro ?? ( http://www.ie7pro.com/# ) Endret 2. mai 2007 av plankeby Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det er ikke så lenge siden den kom ut på markedet, slik må man nesten forvente (stygt å si det) av nye produkter på markedet. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hmm, når du sier at du får melding om at explorer må lukkes mener du da iexplorer, eller explorer, altså krasjer hele skrivebordsmiløet eller bare nettleseren? Jeg syns ikke generelt IE7 er mer utsatt enn IE6 på mine maskiner, men det er vanskelig å si noe fornuftig om akkurat dette, selv om det er stabilt hos meg, trenger det jo slett ikke være det hos deg. Men du kan jo avinnstallere IE7, og på den måten prøve IE6 (som automtisk kommer tilbake om du fjerner IE7). Se om det hjelper, og eventuelt da etterpå reinnstallere IE7. Kan jo også være problemer med håndtering av tillegg, så du kunne kanskje prøve en avinstall av de også. Er det noe mønster i når det feiler da, eller virker det helt tilfeldig? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Ja, kan prøve tilbake til IE6, det er kun IE7 som lukkes. Husker tidligere når IE7 var i beta, at den ikke var så lett å avinnstallere uten problem etterpå. Men nå er vel det ok, så IE7 ikke har integrert seg så mye i systemet at "tilbakerulling" til eldre IE6 blir problematisk. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hva med å bruke en annen nettleser. F.eks firefox? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Ja, ikke gidd og bruk tid på å "fikse" IE.. bruk Opera eller Firefox! EDIT: LEIF Endret 2. mai 2007 av Lakus Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Joda, bruker også Opera jeg. Men i tilfelle her så er det ikke til mitt bruk, og brukeren sverger til IE6. Så tema er ennå om det oppleves at IE7 er mer sårbar for "tvangslukking" enn IE6. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg har ikke opplevd noe slikt selv, og tror ikke det er saken for de fleste andre heller. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 plankeby Postet i dag, 12:56 Husker tidligere når IE7 var i beta, at den ikke var så lett å avinnstallere uten problem etterpå. Men nå er vel det ok, så IE7 ikke har integrert seg så mye i systemet at "tilbakerulling" til eldre IE6 blir problematisk. Ja, man fikk vel noe problemer med manglende filer eller noe sånt, men har avinstallert IE7 final et par ganger uten noe som helst problemer så tror ikke det er noe tema lenger altså. Forøvrig syns jeg det er litt unødvendig å mase om andre nettlesere når trådstarter har forklart helt spesifikt at det ikke er en aktuell løsning i post 1 Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Så: Er IE7 mer sensitiv eller sårbar for krasj en tidligere versjon? Jeg far ofte opp standardboksen med beklager..... explorer må lukkes.. etc. , hvor så bare fanen eller hele explorer "tvangslukkes". Har kjørt alt av oppdateringer via Windows update. Legger til: Har noen her prøvd IE7pro ?? ( http://www.ie7pro.com/# ) 8517779[/snapback] jeg opplever det samme problemet, så jeg tror IE7 er mer sårbar for at CPU går opp i 100% ( iexplorer.exe )og crasher. Forresten har installert IE7Pro add-on som du linked til, ser lovende ut. spesiellt: Crash Recovery Automatically restores all opened pages after a crash happened ( har ennå ikke hatt bruk for dette etter en hele dag på nettet ) lykke til Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Takk for innspill her, sitter hjemme på min PC nå og har ikke IE 7 (men IE6) på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå