Gå til innhold

Catan, har det kommet ut?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dark by design, det ender nok opp med at noen går over til sony sin del, noen til vår, noen til nintendo's, og lager kvalme. Det er så og si garantert....

 

Men men, får vel vente. Er kanskje litt tidlig for amerikanerne enda. Jaja, det blir vel. Er det noe mer som skal komme idag?

Lenke til kommentar
Spørs om slagmarken fra nå av blir "felles"-kategorien, hvor fillene vil fyke rundt temaer som "er/blir spill X penest på x360 eller ps3?".

8517953[/snapback]

 

Ute nå i følge Major Nelson :)

 

Name: Catan

Price: 800 Points

Availability: Available in all Xbox Live regions

Dash Details: Single Player, Xbox LIVE Multiplayer 2-4, 5.1 Surround Sound, HD (High Definition). Catan, based on the best-selling board game "The Settlers of Catan," puts you in the role of a colonist on a newly discovered imaginary island. Vie for control over the island's territory and resources against computer gameplay that will challenge all skill levels -- even the experts! Catan is addictive fun for all ages, taking just minutes to learn and a lifetime to master!

Lenke til kommentar
hmmm, sant, får håpe det blir lokalt også  :hmm: ellers blir diplomatiet litt vanskelig

8518489[/snapback]

Har aldri spillt dette brettspillet, men har forstått at man opererer med skulte kort. Funker ikke det litt dårlig med lokal MP?

8518520[/snapback]

 

Man kan operere med skjulte kort ja, men i teorien kan man bare skrive ned alt hva en annen spiller får og bruker, så da vet man i praksis hva han har uansett.

Discarding foregår åpent også.

Lenke til kommentar

IGN har forøvrig et intervju med Big Huge Games, de som har utviklet spillet.

 

Det er noen endringer i forhold til reglene i forhold til brettutgaven av spillet:

The rules of the game are entirely true to the original board game, with a single exception suggested by the board game designer, Klaus Teuber: the number of resources which can be collected is not limited by the number of resource cards available in the deck.

 

Siden jeg ikke har spillt spillet før er jeg nysjerrig på om dette er noe som vil gjøre spillet veldig forskjellig fra brettutgaven?

Lenke til kommentar
Man kan operere med skjulte kort ja, men i teorien kan man bare skrive ned alt hva en annen spiller får og bruker, så da vet man i praksis hva han har uansett.

8518562[/snapback]

 

Man vet da ikke hvilke kort mostanderne trekker (tenker da på utviklingskortene, ikke ressurskort) ?

Lenke til kommentar
...

 

Siden jeg ikke har spillt spillet før er jeg nysjerrig på om dette er noe som vil gjøre spillet veldig forskjellig fra brettutgaven?

8518708[/snapback]

 

Sannsynligvis ikke, det er sjelden enorme mengder ressurser ute i spill samtidig, da folk stort sett handler ressurser med hverandre og kjøper ting så fort de kan.

Lenke til kommentar
Er sjeldent en våken spiller ikke vet hva motstanderne har, og om jeg må ofre hemmelige kort for å kunne sitte meg kompiser i kjellerstua å spille så gjør jeg gladelig det.

8518607[/snapback]

 

Hvorfor ikke bare spille det opprinnelige brettspillet da? :tease:

 

Catan Live er vel strengt tatt ikke ment som et substitutt for det originale brettspillet.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...