Christian86 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvordan skal en gå frem når en skal forske for å få tak i taushetsbelagte personopplysninger? Lenke til kommentar
Radial Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvordan skal en gå frem når en skal forske for å få tak i taushetsbelagte personopplysninger? 8517771[/snapback] Jeg forstår ikke hva du mener. Har du behov for tilgang til taushetsbelagte opplysninger for å forske på et eller annet - eller skal du forske på adgangen til å få tilgang til taushetsbelagte opplysninger? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Hvordan skal en gå frem når en skal forske for å få tak i taushetsbelagte personopplysninger? 8517771[/snapback] Jeg forstår ikke hva du mener. Har du behov for tilgang til taushetsbelagte opplysninger for å forske på et eller annet - eller skal du forske på adgangen til å få tilgang til taushetsbelagte opplysninger? 8518046[/snapback] Nja, var et spørsmål som kom opp i en samtale. Så lurte på hvordan en normalt skal gå frem for å få tilgang da Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Med mindre du er ansatt i en offentlig instans som påtalemyndighetene eller lignende tror jeg ikke du får tilgang til taushetsbelagte personopplysninger. Lenke til kommentar
Radial Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Nja, var et spørsmål som kom opp i en samtale. Så lurte på hvordan en normalt skal gå frem for å få tilgang da 8518066[/snapback] Utenforstående har ikke tilgang til taushetsbelagte personopplysninger. For forvaltningsmessig taushetsplikt gjelder det visse begrensninger i denne regelen, f.eks. er ikke taushetsplikten til hinder for at en part gis innsyn, og innsyn kan også gis dersom den som har krav på taushet samtykker. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er vel bare å kjenne enn "utro" ansatt et eller annet sted. I offentlige etater som skatteetaten vet jeg at mange av de ansatte ikke akkurat er forsiktige med dette. (ja, jeg kjenner en del...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå