Gå til innhold

Wrestling? Fake eller ekte?


Anbefalte innlegg

Noen som har sett den rocky filmen? Tror det var 3'ern.

Vel uansett, der skal han ha en oppvisningskamp mot en wrestler. Han fyren klikker helt, alle blir dritredde, men rocky banker han seff.. Etter på sier han at han bare gjorde det for show og sa bra kamp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wrestling kan ikke kalles real, men det kan ikke kalles fake heller.

 

I Amerika har du et selskap som heter WWE (World Wrestling Entertainment) som er eid av en av verdens rikeste menn, Vincent McMahon. Han har et show som heter Raw og et som heter Smackdown. Disse showene har en historie som de spiller på, som er en del av alt. Det er på en måte skuespill, for de har manus, og alle kampene er planlagt. Men dette betyr ikke at det ikke er ekte. Selvfølgelig er det ikke slik at en som aldri har drevet med dette før kan bare bryne seg på Triple H (Medlem av en gruppe som heter D-Generation X (forkortet DX) i showet Raw) uten trening. Du må vite hva du gjør, for dette er tøffe greier og uerfarne folk kan bli alvorlig skadet.

 

Men fake eller ikke... dette er en veldig attraktiv sport... WWE Raw er det mest populære showet i Amerika. Og det er faktisk artig å se på. Det er ikke bare slåssing som foregår. De har en lang storyline, som man følger med på... dramatiske hendelser, fantastiske begivenheter... akkurat som i såpe, bare at dette er mye mer spennende ;)

 

Edit: et par leifer.

Endret av SilentAngel
Lenke til kommentar

Hvis det er fake, hvordan har det seg at det liksom er en som vinner nesten alle matchene og vinner masse penger på grunn av det? Jeg husker ikke helt hva han heter (han har lang bart), men det er en som liksom er den beste i wrestling og har vunnet flere matcher og tjent mye på det og sånt :/ skjønner ikke helt... bestemmer de før kampen at han ene skal vinne, og dermed tjene mer enn den andre? Det går jo ikke :p

Lenke til kommentar

Bare som et eksempel på hvor scripta alt sammen er, så skal Undertaker, som er nåværende Champion, i en Steelcage-kamp mot Batista. Det er planlagt, off-stage, at Undertaker skulle bære beltet i lang tid. Undertaker har jobba deltid i de siste årene, men har nettopp gått opp til fulltid, dvs gjøre House Shows og sånt.

 

Det er bare det at Undertaker er blitt skade. Bicepsen hans er visst problemet. Legene (han derre Andrews?) har visst konkludert med at Undertaker kan gjennomføre en kamp til. Så jeg hadde gjetta på at Undertaker taper neste kamp...

 

Wrestling ekte? Jojomensann...

Lenke til kommentar
Hvis det er fake, hvordan har det seg at det liksom er en som vinner nesten alle matchene og vinner masse penger på grunn av det? Jeg husker ikke helt hva han heter (han har lang bart), men det er en som liksom er den beste i wrestling og har vunnet flere matcher og tjent mye på det og sånt :/ skjønner ikke helt... bestemmer de før kampen at han ene skal vinne, og dermed tjene mer enn den andre? Det går jo ikke :p

8544776[/snapback]

 

 

Han du refererer til heter Hulk Hogan mener jeg ;)

Lenke til kommentar

Det stemmer MRN. Var meningen Undertaker skule bære belte lenge, men siden skaden dukket opp tro jeg Batista får beltet tilbake igjen neste uke Steel cage matchen. Den match-typen blir jo nesten bare brukt til å avslutten feider, så det er derfor jeg antar dette.

Endret av Sunhome
Lenke til kommentar

At noen tror dette er ekte enda, er rimelig forstyrrende. Er så fake det går an å bli. Ja folkene er sterke, Ja folkene er sprettne. Ja de ser skumle ut, å ut som de kan banke dritten ut av gud å hverman. Men har noen av de sjangs mot Fedor som er nr.1 i tungvekt i MMA. Nope, hadde blitt en slakt uten like. Men er Wrestling alikevel underholdene? Ja jeg synes det, men i veldig små doser. :)

Lenke til kommentar

For de som ikke vet det:

Wrestlerne som sloss samarbeider i kampene. De kommuniserer med hverandre slik at begge vet hva de skal gjøre. Det er ikke slik at hele kampene er koreografert på forhånd.

 

Wrestlerne vet ikke hvor lang kamp de skal gå. De får beskjed fra dommeren som har fått signal fra kommentatorene som noen gang får beskjed fra bookeren om å avslutte kampen.

 

Skal en wrestlingkamp være god er det nødvendig at wrestlerne har god kjemi og forståelse for hverandre.

Endret av Sunhome
Lenke til kommentar

For dere som vil diskutere wrestling, besøk oss på www.wrestlingforumet.net. Er endel større oppløsning av folk med peiling der enn det er her ;)

 

Wrestling kan beskrives som en veldig fysisk actionfilm. Alt er planlagt, men det gjør vondt like vel. For dere tvilere, se hardcore matchen mellom Randy Orton og Mick Foley på Summerslam 2004(tror jeg) og Mick Foley vs Edge på Wrestlemania 22. Tror det å lande i bar overkropp på et brennende bord, eller lande med hele sin vekt på tegnestifter er godt. Og det er to relativt milde og lite grafiske matcher i forhold til endel annet.

Lenke til kommentar

Følger bare med på Pride FC, UFC å K1. Disse er ihvertfall ikke fake. Hvis du mener noe annet, så vil jeg gjerne ha litt backup på hva du sier...... Å jo, jeg vet jeg har en god forståelse på MMA innen de forbundene jeg nevnte over.

 

Men denne diskusjonen kan vi jo ta på MMA posten istedet for.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...