SpeCtaCelus Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hvordan skal jeg sette opp harddiskene og cdrommene mine? Jeg har to harddisker og en dvd og en cd-rom. Hvordan er det best og sette de opp. Er det best med en harddiske og en cd-rom på en ide kabel eller er det best med to harddisker på en ide kabel??? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg har diskene på en kabel og CDene på den andre. Dette er i alle fall mest praktisk siden disker og CDer sitter langt fra hverandre i et fulltower. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Orker nesten ikke å svare på det. men ide0 master hd med os slave hd med dritt, ide1 master dvd slave cdrom... Hvis du har raid så blir det annerledes. Husk tregeste bit av kjeden er flaskehalsen, for kjeden kan ikke bli raskere enn den tregeste delen i den Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Det kommer an på hvordan du bruker enhetene. Som regel er det best å ha de enhetene som ofte bruke samtidig på hver sin IDE-kabel. Men skal du f.eks brenne noe fra DVD-rom'en inn på en CD på brenneren (antar det var det du mente med to CD-romer) så bør de stå på hver sdin kabel. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Du kan gjøre følgende: HDD med operativsystem som primary(ide1) "master". DVD rom som primary(ide1) "slave". HDD 2 som secondary(ide2) "master". Brenner som secondary(ide2) "slave". Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Ostepop har den beste løsningen, ytelsesmessig. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Har prøvd den løsningen selv, og often ventet hd på at cdrom skulle sjekke om det var cder der eller hva den gjorde... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Det har vel ikke noe med koblingen av kabler å gjøre.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Kjør på med 80conductor ikke 40 så er du sikker. Det er ikke de med grove ledninger men de med fine... Men tror det bare hjelper hvis du kan kjøre ata 100/133 noe jeg tror du kan, har ikke sett maskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå