qwert Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Vil gjerne komme med et lite forsvar av pixmania, selv om jeg selv i utgangspunktet er skeptisk til disse franske nettbutikkene selv.Forøvrig er Fotovista (som driver Pixmania) nå eid av Dixons. Det kan også nevnes at Pixmania nå er momsregistrert i Norge (ingenting for kunden å ordne selv) og at man har Posten som 'standard' leveringsalternativ. Bedring å spore altså, men de er fortsatt langt nede på rangeringslisten min hva aktuelle nettbutikker angår... Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Levering ved kjøp og pris er ikke problemet til Pixmania. Problemet er at de er i negativt søkelys hos forbruker myndigheter i både Norge, Sverige og Danmark (andre land vet jeg ikke hvordan statusen er). Pixmania har fått kritikk i flere forbrukerprogram flere ganger i de tre nevnte land. Denne kritikken har vært flere ganger både i år (senest denne uke var de på nytt i dårlig lys på reklamasjonsrot) og de forrige årene. Pixmania forholder seg ikke til Norske (eller andre land) sine forbrukerlover. Dermed løper man en meget stor risiko ved å handle hos Pixmania. Ved reklamasjon stiller du meget svakt og ved produsentgaranti er Pixmania meget trege. Søk litt om Pixmaia så finner man raskt ut åssen firma Pixmania er..... Endret 25. november 2007 av plankeby Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Til info så har vi fått et organ å forholde oss til ved forbruker saker innen Europa. Les på http://www.forbrukereuropa.no/ for mer info Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Ser det er lenge siden jeg skrev i denne tråden sist Frister nå veldig å bestille fra Pixmania, men jeg vet at Pixmania selv i dag fremdeles ligger høyt på klagetoppen i Skandinavia. De forholder seh til garantitid gitt av produsent, men blåser lang vei å våre gode norske (skandinaviske) forbrukerrettigheter. Problemet er også at det er dyrt å få ordnet en garantisak, fordi du selv må betale forsendelse av retur til Frankrike !! Dessuten er den negative tilbakemeldingen vis prisguiden fremdeles svært dårlig. Grunnholdningen til Pixmania bør nok være at du får varen til prisen du belaster kontoen din for, men glem dine rettigheter med garanti og service. Leste nå "generelle salgsbestemmelser" på siden til Pixmania og ble skremt bort fra handelen min: Kunden betaler fraktkostnadene til og fra Frankrike under garantiperioden! Alle produkter som omsettes til eller i Norge, påløper norsk moms. Momsen blir ikke betalt til Pixmania, men blir håndtert av transportøren ved pakkens ankomst til Norge. For mer informasjon, vennligst se Tollvesenets nettsider! Reklamasjonsrett nevnes ikke med ett ord. Dette er på de norrske sidene pr 17. des. 2008 Jeg er ikke ute etter å ta Pixmania, men maken til mye negativt på reklamasjonssiden på nettbutikk har jeg ikke sett, og dette pågår år etter år. Hven man tenker at garantier og reklamasjon er totalt uvesentlig, så er det jo bare å bestille derfra. -Og ikke føle seg snytt når varen feiler etter kort tid. Endret 17. desember 2008 av plankeby Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg bestilte LG KM900 Arena fra pixmania og går og kansellerte bestillingen min i dag da jeg tilfeldigvis kom over denne tråden! Takk og lov. Da vender jeg tilbake til gode gamle komplett.no gitt =) Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Karakterene i prisguiden er meningsløse hvis man ikke leser kommentarene. Mange gir karakter 6 for helt vanlig service, og karakteren 1 hvis man er litt misfornøyd. (strengt tatt resulterer jo dette i normalisering over tid) Burde heller være en guide for å komme med kommentarer (utover den som allerede er der i dag) For meg er normal service en 4/5 siden jeg ikke forventer rød løper eller slag og spark. 1/2 er hvis butikken fullstendig neglisjerer meg eller overhodet ikke fyller noen forventninger til levering, kundeservice eller oppfølging. ( Helt enig som noen har poengtert at det ikke bør være sensurering av prisguiden, og at kunden selv er ansvarlig for hvem man velger å handle fra. Prisguiden er nettopp det en guide, ikke en fasit. Caveat emptor [edit] Så ikke datoen for OP, Strengt tatt ikke nødvendig å bumpe en gammel diskusjon. Endret 8. mai 2009 av IceDale Lenke til kommentar
kreidar Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Vel, jeg og andre jeg kjenner kunne aldri tenke oss å handle derfra uansett. Når man leser hvor mye dritt de som har retursendinger/angrerettsaker gående med dem, så kan man jo brekke seg av mindre. Pixmania burde fjernes fra prisguiden og hardware og de andre burde advare mot butikker som denne. Ser ut til at Pixmania eies av Elkjøp Nordic as, som igjen eies av et fransk selskap. Har selv en sak gående med dem, delvis fordi jeg ikke oppdaget at jeg ikke hadde krysset ut stressfritt kjøp avtalen, og delvis fordi de nekter å tilbakebetale mva ved turistkjøp. Skal heller aldri handle noe mer hverken hos Pixmania eller Elkjøp, stoler hverken på garantier eller noe annet fra det selskapet lenger når de krangler på så små ting som retur av mva ved turistkjøp. Enda de har fått link til tollvesenet der det står hvordan en skal forholde seg. Stiller også spørsmål ved den stressfritt kjøp avtalen en må krysse ut for å slippe å betale, og hvorfor en skal ha en slik avtale i det hele tatt i norge. Alle kjøp burde være stressfrien her, i hvertfall når det gjelder å handle fra seriøse selskaper. Kan ikke se at Pixmania er særlig seriøst og de behandler kundene sine på en ytterst dårlig måte. De andre store webshopene sender tollskjema så fort du bare spør om det, f.eks. hos Dustin tok det bare 15 minutter før skjemaet lå i posten. Så ja til boikott av dette fillefirmaet Pixmania. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ser ut til at Pixmania eies av Elkjøp Nordic as, som igjen eies av et fransk selskap. (...) Skal heller aldri handle noe mer hverken hos Pixmania eller Elkjøp, stoler hverken på garantier eller noe annet fra det selskapet lenger når de krangler på så små ting som retur av mva ved turistkjøp. Dette er omtrent så feil som det kan få blitt. Jeg aner ikke hvordan du har kommet til denne konklusjonen. Pixmania eies ikke av Elkjøp Nordic, men Elkjøp Nordic eies av samme firma som gjennom diverse ledd også eier Pixmania. Da snakker vi om det britiske selskapet Dixons, altså ikke et fransk selskap. Blir feil å klandre Elkjøp for Pixmania da de absolutt ikke har noe med det firmaet å gjøre. For Pixmania er en ytterst useriøs aktør på markedet. Eneste grunnen til at de fortsatt eksisterer, er at prisene tiltrekker seg nye kunder. Mange av de som har prøvd Pixmania er misfornøyd med levering av varen, og andre er misfornøyd med håndteringen av angrerett, reklamasjon og lignende. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Blir feil å klandre Elkjøp for Pixmania da de absolutt ikke har noe med det firmaet å gjøre. Nja. Noe har de så absolutt med Pixmania å gjøre: Navn/foretaksnavn: PIXMANIA S.A.S.Organisasjonsform: Norskregistrert utenlandsk foretak Forretningsadresse: Solheimsveien 6-8 c/o Elkjøp Nordic AS, 1473 LØRENSKOG Norsk repr. for utenl. enhet: ELKJØP NORDIC AS Men det er vel neppe stort mer enn å videresende posten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Blir feil å klandre Elkjøp for Pixmania da de absolutt ikke har noe med det firmaet å gjøre. Nja. Noe har de så absolutt med Pixmania å gjøre: Navn/foretaksnavn: PIXMANIA S.A.S.Organisasjonsform: Norskregistrert utenlandsk foretak Forretningsadresse: Solheimsveien 6-8 c/o Elkjøp Nordic AS, 1473 LØRENSKOG Norsk repr. for utenl. enhet: ELKJØP NORDIC AS Men det er vel neppe stort mer enn å videresende posten. Ser uansett ut som et ganske dødt selskap. Har blant annet ingen ansatte. Behøver ikke ha noe med det franske Pixmania å gjøre, selv om navnet er det samme. Men for alt vi vet, kan det være at Dixons synes det er greit å bruke et av deres norske selskaper som adresse for den norske filialen av Pixmania, som du sier antakeligvis ikke gjør annet enn å videresende posten til Frankrike. På den måten slipper man et eget kontor som har videresending av et og annet brev og pakke som eneste oppgave. Eventuelt er de tvunget å ha norsk organisasjonsnummer for å få lov til å fremstå som en norsk aktør, og da må de ha en "dummyadresse" et eller annet sted også. Adressen er uansett c/o Elkjøp, noe som indikerer at det ikke er samme selskap. Endret 30. november 2009 av Super8 Lenke til kommentar
qwert Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Behøver ikke ha noe med det franske Pixmania å gjøre, selv om navnet er det samme. Har nok det. Dette er den overliggende enheten. NUFen er heller ikke "død", bare veldig inaktiv. Nok så sikkert bare en proformasak for å få et norsk organisasjonsnummer. Spikker dog egentlig bare flis. Å hente posten er tross alt en bitte liten anelse mer enn "ikke noe". Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei folkens! Ja nå har det skjedd igjen, bestilte PCdeler fra Pixmania og etter ca 14 dager kommer det krav fra posten om gebyr for forenklet tollbehandling og krav om betaling av MVA. Tenkte at dette var noe som hørte fortiden til, så nå er jeg spent på om Pixmaniakundeservice ordner opp. Utrolig kiipt siden Pixmania er meget bra på pris. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei folkens! Ja nå har det skjedd igjen, bestilte PCdeler fra Pixmania og etter ca 14 dager kommer det krav fra posten om gebyr for forenklet tollbehandling og krav om betaling av MVA. Tenkte at dette var noe som hørte fortiden til, så nå er jeg spent på om Pixmaniakundeservice ordner opp. Utrolig kiipt siden Pixmania er meget bra på pris. Hjelper ikke at de er bra på pris når verken levering, service eller norske forbrukerrettigheter blir tatt hensyn til i det hele tatt. Kanskje de sparer så mye penger på det, at prisen blir lavere (samt at de ligger i Frankrike). Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Tok sjansen og bestilte meg et Logitech Z-5500. Det burde nå returneres grunnet bakgrunnsbelysningen er borte (vanlig feil). Om jeg orker det vet jeg ikke. Antar sterkt at jeg må sende hele dritten og ikke bare kommandomodulen. Jada, får gjøre det til neste år... Lenke til kommentar
nissen8663 Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Da står ikke verden til påske, Pixmania har refundert både fortollingsgebyr og MVA. DHL ser ut til å være den store synderen. Takker og bukker!!!! Lenke til kommentar
Olav S Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Hold dere langt unna å handle på PIXmania! De garantiene de skryter av på sin hjemmeside vrir de seg unna ved å skylde på sine utenlandske underleverandører, og meg bekjent har de et utall underleverandører!!! Jeg kjøpte en filmscanner. Denne hadde en feil. Jeg reklamerte 2 dager etter at jeg mottok scanneren. PIXmania tok ikke ansvar og er pr dags dato skyldig meg flere tusen kroner. Jeg har reklamert over for SW-leverandøren. De påstår at det er HW-feil. Jeg har reklamert over for HW-leverandøren, og de påstår det er SW-feil. Sotel, som er underleverandør til PIXmania, er de som fysisk har sendt meg produktet, men de føler seg ikke forpliktet til å gi meg pengene tilbake slik PIXmania reklamerer med. Jeg har 50-100 mail i denne saken. PIXmania tar ikke ansvar, de skylder på Sotel, Sotel skylder på SW- og HW-leverandøren. De skylder på hverandre. PIXmania skylder også på hovedkontoret i Paris. Så dersom dere tror at PIXmania følger norske forbrukerregler, slik de er angitt på deres "skryte" hjemmeside - tenk dere godt om da PIXmania forsøker å vri seg unna ved å skylde på sin utenlandske leverandør Sotel (slik de nå har hold på med snart 2 måneder i mitt tilfelle)!!!! En del likelydende kritikk av Pixmania finner dere også på www.prisguide.no hvor nina fra pixmania imøtegår all kritikk. Det hun der skriver for å berolige kjøpere som har dårlig erfaring med Pixmania er langt unna det jeg har opplevd i denne saken, og jeg drister meg til å si at mye av det hun skriver der er villedende informasjon!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå