Dødskalkunen Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei. Jeg har mye eksem i ansiktet, spesielt i hodebunnen. Bruker en krem som heter Locoid, den funker av og til. Noen som vet om en bra krem mot atopisk eksem? Hvordan kan jeg få vekk eksem i hodebunnen? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg hadde atopisk eksem på armene ei lita stund, men jeg brukte bare fuktighetskrem en gang om dagen i et par dager så var det borte. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Ok, skal prøve vanlig fuktighetskrem. Men det er vanskelig å smure seg i hodebunnen, noen som vet hvodan få vekk eksem der? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei. For atropisk eksem bruker jeg følgende kombinasjoner. Elocom (Resept fra legen) Og Dove Body Milk. Husk Body milk er spesielt bra når du har utbrudd... Vaio Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Apolar har funket bra på meg, link. Tidligere fikk man kjøpt den uten resept, men ikke nå lengre. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Damahar AE og bruker Zon endel, den er dyr, men virker bra, hvor lett det er å få den i hodebunnen vet jeg dog ikke Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 En nabo brukte en Aloe Vera krem fra Forever Living Products på guttungen. Har blei helt kvitt plagene etter ganske kort tid. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ok, skal prøve vanlig fuktighetskrem. Men det er vanskelig å smure seg i hodebunnen, noen som vet hvodan få vekk eksem der? 8517101[/snapback] Det betyr vel med andre ord flass, og da er det greieste å bruke f.eks Head`n Shoulders. Når det gjelder eksem generelt så bør vanlig fuktighetskrem gjøre susen, gjør det ikke det så bør du snakke med lege, vedkommende kan evnt gi deg resept/anbefalinger på shampo/krem du kan bruke. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det trenger ikke være flass. Det kan være tørr hodebunn(nei det er ikke det samme som flass. Hvis du ikke tror meg spør frisøren din.) eller eksem. Gå innom en frisørsalong og spør om de kan hjelpe deg med shampo. Det koster nok litt, men kan være verdt det... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Eksem og flass i hodebunnen er ikke helt det samme. Mange med AE reagerer på hudkremer\shampoer med parfyme, om trådstarter bruker noe med parfyme i går det an å gå over til noe uten parfyme noen uker å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Er sikker på at det er eksem jeg har i hodebunnen, har vært hos legen og sjekket. Fikk anbefalt en sjampo av han som heter A-DERMA. Shampoen funker greit nok. Bruker heller ikke noe med parfyme. Syns faktisk vanlig fuktighetskrem (Spenol) virker bedre enn kremen jeg fikk av legen (Locoid). Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Kom nettopp på at jeg bruker hårvoks med parfyme i. Fikk eksem kun et par uker etter jeg begynte å bruke hårvoks. Kan det være denne som gjør at eksemen ikke forsvinner? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Kom nettopp på at jeg bruker hårvoks med parfyme i. Fikk eksem kun et par uker etter jeg begynte å bruke hårvoks. Kan det være denne som gjør at eksemen ikke forsvinner? 8541977[/snapback] Selvsagt kan det være det, og da bør du følgelig slutte å bruke den ASAP. Det finner du ut med å rett og slett stoppe å bruke noe med parfyme i. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 Har allerede sluttet å bruke den. Noen som vet om en bra hårvoks uten parfyme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå