Gå til innhold

Er det mulig å tweaking brukere på windows xp?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker denne pc-en, sammen med flere i min familie. Vi har laget brukere for de forskjellige i familien osv. f.eks. "Per", "Olav" etc.

Det jeg lurer på er om jeg f.eks. kunne laget en bruker som het "CS", og bare tweaket den sånn at mange drivere/programmer og andre krevende ting slo seg av, og sparte mye RAM mens jeg var på den brukeren for å spille?

Da kunne jeg hatt byttet på brukerne etter behov. feks:

CS bruker (Bare nødvendige drivere, lyddriver, skjerkortdriver og det som skal til for inett og CS)

Altmulig bruker (Nødvendige drivere, priterdriver, scannerdriver etc etc)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan helt fint definere hvilke programmer osv som skal starte opp mener jeg. Men det med drivere blir verre.

Det jeg vil anbefale deg (som jeg faktisk har kjørt tidligere). Det er 2 partisjoner med 2 forskjellige windows instalasjoner.

En optimalisert Uber-FPS partisjon for CS. Og en partisjon for nedlasting, skolebruk, alle mulige andre spill. Du trenger da f.eks ikke kjøre 1000hz polling rate på musa på den "slække" partisjonen ;)

Lenke til kommentar

halla! du kan lage en ny bruker, sånn som du tenke på. Det du kan gjere er å laste ned eit program "autoruns";public_html/_include-config.php . Her kan du deaktivere alle drivere, tjenester, program og moduler som du ikke måte trenge. Er ikke hundre prosent på hvordan dette vil påvirke de andre kontoene når det gjelder deaktivering av drivere og moduler. tjenester og progam går fint. Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...