nets Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg er ute etter et kabinett som jeg faktisk kan feste vannkjølings radiatoren min inne i kabinettet. Har da 120x2 radiator som har fester slik at jeg TROR jeg med ganske stor sikkerhet kan si at jeg bare kan bruke eksisterende viftehøl, eneste problemet er jo da å faktisk ha viftehull og PLASS til denne. Det jeg egentlig leter etter er en god løsning for å ha radiatoren inne i kabinettet, men tenker på dette som en av mange. Har leita litt rundt, men eneste jeg finner er langt over den prisklassen jeg er interisert i. Er det noen som kan hjelpe meg å finne et slikt kabinett til under 1500? Prisguiden har desverre ikke støtte for å søke etter vifteplasser Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Tror kansje jeg skal gå for denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p%...a36139%3br%3apg Noen som har noen erfaringer med dette ? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Personelig, så syntes jeg det thermaltake kabinettet er motbydelig, så etter min meing, nei. Men hvorfor skal du radiatoren bak? Det finnes jo mange kabinetter hvor man kan sette en dobbel eller trippel radiator i fronten uten å gjøre noe med kabinettet. Stackeren Aerocool Antec Disse som jeg kommer på i farta kan du feste en radiator i fronten, uten å gjøre noen modifikasjoner. Så kan du jo også bare kutte hull i bunnen eller i toppen til radiator. Lenke til kommentar
CyMTeC Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 På CM Stacker 101 så er det ferdig perforering i bunn av kabinettet for 2 x 120mm vifter. Og masse plass til radiator og pumpe. Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Skal vurdere stackeren, for ble litt mye å bruke 2000 på et kabinett :S Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Ser jo hva folk skriver om det ^^ Konklusjon Angrer ikkje på kjøpet. Men skal du kjøpe det så kjøp ein ekstra harddiskmodul samtidig. Det folk skriver om at det er vanskelig å fjerne frontdekslene er bare tull. Dersom ein fjerner den første innefra kabinettet med foreks. eit flatt skrujern, går resten som ein leik. Dersom ein ser bort fra dei 2 pirkefeila eg finner med kabinettet så er dette det beste kjøpet eg har gjort sidan eg kjøpte ring til Kjærringa. Lenke til kommentar
nets Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) På CM Stacker 101 så er det ferdig perforering i bunn av kabinettet for 2 x 120mm vifter. Og masse plass til radiator og pumpe. 8521950[/snapback] Men er det slik at jeg må feste med egne skruer? Og er den metalbiten nederst der et slags hull ? (så på noen bilder) EDIT: Slik du kan se på dette bildet Endret 2. mai 2007 av Nets Lenke til kommentar
CyMTeC Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 På CM Stacker 101 så er det ferdig perforering i bunn av kabinettet for 2 x 120mm vifter. Og masse plass til radiator og pumpe. 8521950[/snapback] Men er det slik at jeg må feste med egne skruer? Og er den metalbiten nederst der et slags hull ? (så på noen bilder) 8525134[/snapback] Ser nå at det bare er plass til 80mm vifter ved hullet, men det er ikke noe problem med litt fiksing å få plass til 120mm vifter til radiatoren. Du må også ha egene skruer og sånt. Så dette kabinettet for den løsninga du har innebærer litt mekking. Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Det er da ingen andre kabinetter utenom det Thermaltake kabinettet som har mulighet for det da? EDIT: Men det er et hull i bånn altså ? Endret 3. mai 2007 av Nets Lenke til kommentar
CyMTeC Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det er da ingen andre kabinetter utenom det Thermaltake kabinettet som har mulighet for det da? EDIT: Men det er et hull i bånn altså ? 8525467[/snapback] Ja. det er et hull i bunn på ca. 9x29 cm og siden det står på hjul er det også mulig å feste vifter under kabinettet. Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 da så, men du kan jo se det andre jeg har funnet i denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=759232 Var bla. et kabinett her som faktisk er bygd for vannkjøling, så skal høre med nettbutikken amentio om når de evt. kan få det inn på lager. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg vet ikke om du leste posten min, jeg linker til 3 kabinett, har selv det aerocool kabinettet, der kan du sette inn en 240 radiator uten noen modifikasjoner. Ellers så er det ikke vanskelig å lage noen hull i bunnen eller i toppen så du kan sette en radiator. Lenke til kommentar
nets Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg vet ikke om du leste posten min, jeg linker til 3 kabinett, har selv det aerocool kabinettet, der kan du sette inn en 240 radiator uten noen modifikasjoner. Ellers så er det ikke vanskelig å lage noen hull i bunnen eller i toppen så du kan sette en radiator. 8527248[/snapback] Setter du radiatoren i fronten da ? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Du kjøper den stackeren så snur du den grillen som ligger i bunn til undersiden av kabinettet. Da passer en 2x120mm radiator perfekt over det. Jeg hadde faktisk min 3x 120mm radiator montert slik. Og så hadde jeg viftene på oppsiden. Kan faktisk ha radiatoren i fronten på stackeren også. Men det er litt mer klatt å montere den der. Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Har tenkt veldig og regner med at jeg skal kjøpe meg dette monsterkabinettet, for da kan jeg ha 2 x 240 radiatorer bak eller forran http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1116020 Endret 5. mai 2007 av Nets Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Når jeg får mere pæng SKAL jeg kjøpe det kabinettet Drømmen min Lenke til kommentar
wiak Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) vis ikke jeg tar feil har Chieftec mesh big tower 2 stk 120mm og 6 stk 92mm Endret 10. mai 2007 av wiak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå