Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trygt å bestille hos NextGentel?


Anbefalte innlegg

Tingen er vel at dersom de ikke har sentral på et sted selv (egne bokser) så leier dem av telenor. Da får du mye lavere hastighet for en relativt dyr penge. Spør telenor hva de kan trylle frem i stedet da?

8615279[/snapback]

Telenor er faktisk enda dyrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også blitt lurt av NGT..

De lovte meg adsl2+ i forfjor, sa at jeg måtte vente ca. 7 uker..

De sa at etter jeg fikk levert, måtte jeg ha vanlig bredbånd i ca 3-4 uker og så ville jeg få adsl2+ etter det.

 

Jeg ventet, jeg ventet.. hvor var adsl2+?

Jeg ringte support mange ganger, maste og maste..

 

Når det hadde gått nesten et halvt år, fant jeg ut at sentralen min ikke var bygget ut. Til tross for at han hos NGT påstod han hadde målt linjen min, bla bla bla...

 

Når jeg endelig fikk linjen, hadde den elendig kvalitet i mange måneder. Jeg hadde på det værste oppetid på max 5 minutter i slengen, noen ganger datt den ut med en gang den koblet seg opp.

 

Har brukt langt over 1000kr på kundesupport, noe som ikke er noe problem med de syke køene de hadde før i tiden.

 

Å ringe og være nr. 45-50 i telefonkøen var ikke uvanlig, samt når du endelig kom igjennom, hva skjedde da? joda, da måtte jeg overføres til "teknisk".

 

teknisk hadde vanligvis mindre kø (ca 15), men den tok like lang tid..

 

Etter flere måneder med det drittet, begynte ting å fungere. (fikk satt ned hastighet og satt på "støyfilter"). Så begynte NGT å tulle med fakturaene mine. De fakturerte meg for ip-telefonen som jeg skulle få gratis..

 

Jeg tok meg friheten til å korrigere på fakturaen og da ble det dritmye bråk..

 

Etter det, har jeg ikke hatt noe særlig problemer.

Jeg "leide" trådløs router i januar og da sendte de denne med leiepris på 498kr og 99kr i frakt.

 

Hva skjer nå, når jeg sier opp abb og bytter isp?

NGT vil ha routeren og de vil ikke gi meg "leie" beløpet tilbake.

 

Anyhow, det er min historie.. Jeg tror jeg aldri bytter tilbake til NGT, med mindre de kan levere fiber eller bygger en ny sentral nærmere meg.

Lenke til kommentar
Tok sjansen og bestilte. Har nå fått beskjed om at de ikke kan levere den hastigheten jeg har bestilt. Istedenfor skal de nå ha meg til å velge et dyrere abonnemet med mye dårligere fart.

 

Pussig at dette ikke abonnementet er å finne på forsiden.

 

Jeg burde ikke få problemer med å kansellere bestillingen.

8612506[/snapback]

 

Du kan sikkert ikke få den vanige produkserien fordi du er på en såkallt surf sentral der de ikke har egen DSLAM installert. På sånne sentraler så kan du vissnok få Surf-serien med produkter i stedet for den vanlige produktserien. Det er av rent tekniske grunner. Tviler på at de prøver å "lure" deg ;)

 

Surf produktene står på denne siden (nederst)

http://www.nextgentel.no/privat/priser/

 

Du får sammenligne med hva andre alternativer du har og se hva som blir best for deg :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Har letet litt rundt og har funnet ut at NextGentel gir mest for pengene i mindre enn "301 kr. pr. mnd. klassen". Men, har de klart å få bukt med kundeservicen og hvor stabile er linjene egentlig?

 

Kom også gjerne med tips om andre leverandører.

8516731[/snapback]

 

Som nevnt tidligere i tråden så er det slik i din situasjon (hvis NGT ikke har sin egen DSLAM i sentralen), så blir du jo uansett levereandør koblet på samme DSLAM i samme sentral. Alle de andre leverandørene leier telenor sitt utstyr. De eneste som har eget ustyr og infrastruktur er NGT (men kanskje ikke på din spesifikke sentral kan det se ut til). Den eneste forskjellen blir hvem du får regningen fra, hvem du kontakter for support, og evt. hvillen ruter du får tilsend (dog, de bruker som regel mye det samme utstyret alle sammen)

 

Da blir det igjen litt tullete å velge selskapet utifra hvem du tror vil gi "mest stabil" linje. Sidne den tekniske løsningen vil bli helt like uansett hvem du velger i ditt tilfelle, så vil problemer med kavliteten på linjen (som er den største kilden til ustabilitet), bli uavhengig av hvem du velger uansett.

 

Mitt råd er at du velger dem som er billigst, har avtalevilkår som du synes er ok, og evt. har support som du stoler på.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Sjekket forresten...

1600/300 til 298/mnd. Det stemmer med surf prisene, så da er det nok en sentral uten NGT ustyr du er koblet til.

 

Men... om kapaks sier at du skal kunne få opp til 7Mbit på den adressen, så skal det normalt sett være mulig for dem å levere opp til og med det. Dvs. opp til Surf (6100/500) i ditt tilfelle da.

 

kanskje du bør påpeke det når du snakker til dem (at du har søkt i kapaks), og be dem dobbeltsjekke at det ikke er noe feilrapportert, dersom de ikke vil tilby noe raskere (jeg forsto det sli kat du ville ha mest mulig sant? sorry om jeg ev.t misforsto).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Du har rett i at de ikke har DSLAM i sentralen, men dette er noe de burde klare å informere om før jeg fullfører min bestilling. Det er vel ikke snakk om luring, men dårlig infomasjon under bestillingen. Så håper de at man ikke orker å avbestille.

 

Det er mulig å bestille surf 6100, men det er ikke jeg som skal ha nettet. Vedkommende som skal bestille har satt et tak på 300 kr. måneden.

 

Det virker som tele2 også har eget utstyr, for jeg kunne ikke bestille 2 mbit tilbudet hos dem til 295 kr., ble omgjort til 1.5mbit.

 

Det med stabiliteten er et godt poeng.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake, ble det faktisk NextGentel. Var ingen andre enn telenor som hadde utstyr i sentralen og da ble tilbudene deretter.

 

Kundeservicen er fortsatt upåklagelig, men de burde få på plass et system som siler ut de abonnementene man ikke kan få. Dette blir jo gjort hos alle de andre aktørene.

Lenke til kommentar
Etter mye frem og tilbake, ble det faktisk NextGentel. Var ingen andre enn telenor som hadde utstyr i sentralen og da ble tilbudene deretter.

 

Kundeservicen er fortsatt upåklagelig, men de burde få på plass et system som siler ut de abonnementene man ikke kan få. Dette blir jo gjort hos alle de andre aktørene.

8655753[/snapback]

 

Sant det... Men igjen, de kan tjene litt kunder på det stuntet og, for ikke alle orker å bytte nå de først har fått nettilgang.

 

Uansett, håper du blir fornøyd med linja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...