Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trygt å bestille hos NextGentel?

Anbefalte innlegg

Kjøper du linje fra NGT, sponser du svenskene (TeliaSonera eier nå NGT). Telenor f.eks er i hovedsak eid av nordmenn (som mange andre bredbåndsleverandører)

Bedre å holde pengene innenlands, enn at de går ut av landet  :hmm:

Er ikke så mange som tenker på dette for tiden, i oljefylte Norge.

Har personlig byttet fra NGT til Telenor, ikke bare pga nevnte sak, men det ble en hyggelig bi-effekt  :thumbup:

Mvh

Kjetil

8525759[/snapback]

Fleiper du nå eller? Greit nok at linjen da er eid av et svensk firma, men NIX'ene våre her til lands er koblet opp mot ryggraden til Gøteborg, så jeg vet ikke.. Bruker vi ikke alle svenske linjer da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt store problemer med ngt, både med faktura og oppetid. De sendte meg fakturaer i hytt og gevær, og ved sluttoppgjøret fant de ut at jeg hadde betalt nesten 1000 kr for mye. Riktignok etter å ha kommet fram til kundebehandler nr 2.

Anbefaler Get, hvis du har mulighet til å skaffe deg det. Har hatt det over et halvt år, og linja har ikke hatt 1 minutt nedetid enda. Kundeservice er også veldig bra der. Godt mulig jeg har flaks, men jeg har 1mbit over det jeg betaler for og.

Lenke til kommentar
Hva er linjeavstanden din?

Jeg har sjeldent nedetid på linjen (et par døgn tilsammen på 6 år som gir oppetid på 99.999%) og makser hastigheten .....

Pirk pirk... en oppetid på 99.999% vil si at linjen din ikke kan ha vert nede mer en ca 30 minutter på 6 år. Det er jo et stykke fra ett par døgn. 99,9 % vil si ca 2 dager på 6 år :)

Kan vel skyte inn at NGT linja jeg hadde tidligere var stabil nok for mitt bruk. Bortsett fra at bruk av masse torrents fikk Netopia modemet til å konke ut.

Hastigheten var det aldri noe å si på, betalte for 8 Mbit/s og fikk det.

Edit:

Vil bare henge meg på han over her, har også hatt masse krøll med fakturaer. Er nå 1 år siden jeg sa opp. Har enda ikke fått sluttoppgjøret. Desuten så har de nå funnet ut at de ikke har fakturert 50-60 kr for noe tv2 web tv greier i slutten av 2005. Men det var masse kluss med dobbelfakturerering under avtaleperioden også. Men når disse tv2 greiene som NGT skal fakutere er trukket fra har jeg fremdeles en god tusing utestående...

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar

NGT er som vanlige helt greie dersom man ikke får problemer. Desverre har de teite oppfatninger av lovverket og de gidder faktisk stå på sitt (du må betale for transport til defekt ruter ol.) (selv om de som har kjørt en runde eller to med forbrukerombudet har fått refundert disse tåpelighetene).

Ville sagt at de ikke er et direkte dumt valg, men vil ikke anbefale dem, i alle fall ikke om du er fornøyd med det du har fra før.

Generell regel: Ikke tukle med ting som virker.

Edit: Bittorrent kverker thomsson modemet også. IP telefoni fra NGT er en liten vits, utlyden svinhakker dersom du bruker p2p-teknologi, og greier fint å skape überhakking på innlyden via binærfiler på skikkelige nyhetsservere. Ellers ringer jeg hovedsakelig til familie og venner med NGT (alt annet har jeg mobil til). Deilig med telefonregning på 65kr (hvorav 60kr er linjeleie fordi jeg ikke har fasttelefon).

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Kjøper du linje fra NGT, sponser du svenskene (TeliaSonera eier nå NGT). Telenor f.eks er i hovedsak eid av nordmenn (som mange andre bredbåndsleverandører)

Har personlig byttet fra NGT til Telenor, ikke bare pga nevnte sak, men det ble en hyggelig bi-effekt  :thumbup:

Mvh

Kjetil

8525759[/snapback]

Fleiper du nå eller? Greit nok at linjen da er eid av et svensk firma, men NIX'ene våre her til lands er koblet opp mot ryggraden til Gøteborg, så jeg vet ikke.. Bruker vi ikke alle svenske linjer da?

8525845[/snapback]

Selvfølgelig fleiper jeg ikke. NGT må som alle andre kjøpe inn varer og tjenester fra her og der, men hele overskuddet havner i sin helhet til aksjonærene (som i hovedsak er svensker når det gjelder NGT).

Det er ikke uten grunn at det er lite utenlandske matvarer å få kjøpt her i landet. Tollbarierer skal sikre vårt eget næringsliv.

Når jeg får valget om en "norsk" og en utenlandsk vare til ca samme pris, velger jeg selvfølgelig den norske. Litt patriot er jeg :thumbup:

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Sålenge det er under 301,- budskjettet så vil jeg tro at du er mer eller mindre trygg.

Jeg vet at NGT har gjort en del falske stunt ved å påstå at de kunne levere 20Mbit for å vinne litt kundemasse også når dagen kommer viser det seg at de ikke kan levere mer enn ADSL 6Mbit. Så får man tilbud på det isteden. Litt sleipt, men ikke alle som gidder å bytte når de først har fått inn nettet.

Lenke til kommentar

Mvh

Kjetil

8525759[/snapback]

8525845[/snapback]

Selvfølgelig fleiper jeg ikke. NGT må som alle andre kjøpe inn varer og tjenester fra her og der, men hele overskuddet havner i sin helhet til aksjonærene (som i hovedsak er svensker når det gjelder NGT).

Det er ikke uten grunn at det er lite utenlandske matvarer å få kjøpt her i landet. Tollbarierer skal sikre vårt eget næringsliv.

Når jeg får valget om en "norsk" og en utenlandsk vare til ca samme pris, velger jeg selvfølgelig den norske. Litt patriot er jeg :thumbup:

Mvh

Kjetil

8525936[/snapback]

Poenget var vel heller at selv om du betaler for internett linja din til Telenor, så er linjen tilkoblet et svensk nettverk og det er nok penger som krysser penger også der.

Men det å bytte til en leverandør kun for å støtte opp til et "norsk" marked blir jo å begrense seg selv en smule.

Lenke til kommentar

Har bruk både Telenor og NGT via jobb (hjemme pc greier)

Og mitt inntrykk er at NGT er den mest profesjonelle her.

Telenor klarte å selge både Bedrift og privat ab. til bruker (som seff. ikkje snakker Norsk)

Når eg då ber dei kansellere privat ab, og kreditere alt som er betalt inn på dette blir i tillegg bedrift ab kansellert...

Med 2-3ukers lev.tid for å få denne opp igjen.

Men når det er sagt, så har sikkert NGT og sine svin på skogen...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok sjansen og bestilte. Har nå fått beskjed om at de ikke kan levere den hastigheten jeg har bestilt. Istedenfor skal de nå ha meg til å velge et dyrere abonnemet med mye dårligere fart.

Pussig at dette ikke abonnementet er å finne på forsiden.

Jeg burde ikke få problemer med å kansellere bestillingen.

Lenke til kommentar
Tok sjansen og bestilte. Har nå fått beskjed om at de ikke kan levere den hastigheten jeg har bestilt. Istedenfor skal de nå ha meg til å velge et dyrere abonnemet med mye dårligere fart.

8612506[/snapback]

Hva var det du fikk tilbud om? 1800/350 ?

8612766[/snapback]

Det er faen NGT i sitt nøtteskall, se innlegget min over. Det speiler akuratt din situasjon. De lover det kunden ønsker ved bestilling (og håper på det beste) også kan de faen ikke levere det.

Jeg trudde først de var slik på høyere hastigheter, men nå viser de det også på lavere.

Siden de ikke kan levere hastighet som var avtale ved bestilling ville jeg funnet annen ISP med engang. :thumbdown:

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Kan velge 1600/300 til 298, noe som ikke kommer til å skje.

8614474[/snapback]

Antar at det er 'bredbånd langdistanse' som det er snakk om da?

Betyr vel at linjen din er meget lang (over 4km?) eller at det er mye støy.

Tror det er få andre ISPer som har bedre tilbud enn NGT i slike tilfeller.

Har en kamerat som har 3km+ lang linje med Telenor og han sliter med 384/100kbs.

Det er ikke sikkert at gresset er grønnere på den andre siden.

Lenke til kommentar

Da blir det antakelig Freewave, de leverer til noen jeg kjenner som etter all sannsynlighet er tilkoblet samme sentral.

De kan jo selvsagt levere surf 3100, som er på 3.1 mbit, med vedkommende som skal ha nett har satt et tak på 300 kr. pr. måned. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor de ikke kan levere det på 2.5 mbit. Det er vel som nevnt ovenfor fordi de ikke har utstyr i sentralen, men leier av telenor.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Da har jeg ringt og snakket med NextGentel. Det tok kanskje 10 sekunder før jeg kom gjennom til kundeservice. :thumbup: Alt gikk ellers iorden.

Briiz ser ut som det beste alternativet nå, da Freewave skulle ha 80 kr når man ikke har fasttelefon og ikke 60 kr som alle andre. Briiz er jo veldig ferske, noen som har vært borti dem?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...