Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trygt å bestille hos NextGentel?


Anbefalte innlegg

Har letet litt rundt og har funnet ut at NextGentel gir mest for pengene i mindre enn "301 kr. pr. mnd. klassen". Men, har de klart å få bukt med kundeservicen og hvor stabile er linjene egentlig?

 

Kom også gjerne med tips om andre leverandører.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er linjeavstanden din?

 

Jeg har sjeldent nedetid på linjen (et par døgn tilsammen på 6 år som gir oppetid på 99.999%) og makser hastigheten , men kundeservice kan være noe tregt. Kommer man først igjennom til kundeservice løser de det meste ganske bra. Det som er størst problem er hvis man skal flytte da dette har vist seg å bli noe knotete de gangene jeg har gjort dette de siste 6 årene.

 

Du har sjeldent bruk for å ringe kundeservice så det er ikke det helt store problemet at det kan gå tregt her.

Endret av talisar
Lenke til kommentar

Er ikke jeg som skal ha det, men jeg ser for meg at linjeavstanden er lav, da vedkommende bor i et boligfelt av en viss størrelse.

 

Ser at de også ikke har noen form for bindingstid, det er jo kjekt hvis man skulle bli misfornøyd.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Stabil som eit fly linja mi i 2 1/2 år så langt. Hatt litt kontakt med kundeservice som har gått veldig fint. Ikkje så lurt å rynge dei i firetida på ettermiddagen, men aldri hatt noko problem med å komme gjennom seinare eller tidlegare på dagen.

Lenke til kommentar
Har letet litt rundt og har funnet ut at NextGentel gir mest for pengene i mindre enn "301 kr. pr. mnd. klassen". Men, har de klart å få bukt med kundeservicen og hvor stabile er linjene egentlig?

 

Kom også gjerne med tips om andre leverandører.

8516731[/snapback]

 

Har selv hatt NGT siden 2001 er det vel. Det var en del problemer i begynnelsen. De siste 3 årene har jeg 100% opptid og null behov for kontakt med kundeservice.

Lenke til kommentar

Eneste problemet som jeg har med nextgentel er den enormt dårlige epostserveren demmes, som nekter å sende mail med vedlegg. Dette har nå skjedd 3x på 3 mnd. Aner ikke hva det er som skjer, men noe er det, og det er ikke på min ende det er noe feil. Så nå er jeg drittlei og har tatt en "dørty hack" så all mail går gjennom gmail sine servere. Men bank i bordet, så har ikke linja her i huset vært nede på de 2.5 årene jeg har hatt linja, 18mbps(effektivt) på 2.3km linjelengde er også bra i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg har en veldig stabil NGT linje. Er skjeldent nede. Tidligere var det veldig lang ventetid på kundeservice, men jeg tror det har blitt bedre. Jeg får dessverre ikke mer en 2 mbit, men det er p.g.a. telefonlinjene er for dårlige. Telenor gidder selvfølgelig ikke å sette opp nye linjer, men det er ikke så farlig. Får fibernett snart. Det blir digg.

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med NGT. Både når det gjelder kundeservice og linje på det abonnementet jeg har nå.

 

Det skal sies at man ikke nødvendigvis er så heldig. Har vært noe rot med dem på et tidligere abonnement hvor det ble inkasso på et pengekrav de ikke hadde rett på, og de dreit fullstendig i at forbrukerrådet sa at de tok feil og at vi hadde rett. Viser bare hvor jævlig arrogante de har vært.. Men håper og tror at de har bedret seg de siste åra.

 

(Og vi var ikke alene om å bli behandlet sånn for å si det slik.. de toppet klagelista hos forbrukerrådet når det gjaldt bredbånd en stund. De satset ikke noe på kundeservice. Dette har endret seg litt med tiden heldigvis)

Lenke til kommentar

Stabiliteten på en linje er i 99,9% av tilfellene HELT individuel (dvs. ikke pg.a du valgte leverandør X), og som regel knyttet til dine fysiske forhold (kort/lang linje, dårlig/god kobber osv.) "Alle" leverandørene bruker så og si det samme utstyret også, så å velge en leverandør på grunnlag av "jeg har hørt disse har mer stabile linjer" blir bare tull, da det blir helt tilfeldig avhengig av om personen(e) du snakket med hadde dårlige forhold eller ikke.

 

Da er det mye mer relevant å forhøre seg med hvor god hvert selskap er på å rette feil når de oppstår. Personlig vil jeg rådgi deg til å velge selskapet som har hastigheten du ser etter til den beste prisen. Får du problemer (i forhodl til linje-ustabilitet), så er sjansen stor for at du hadde møtt de samme problemene uansett leverandør...

 

Selv NGT kunde forresten. Har kanskje hatt en samlet nedetid på et par timer over de siste 6 årene.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Tok en liten support-test idag, sendte mail, fikk svar i dag.

8524356[/snapback]

Support er ikke så bra bemannet, der du bestiller nett, oppgraderinger o.l. derimot :tease:

8524859[/snapback]

 

Nja, nå har ikke jeg hatt behov for å ringe så mye da, men svartid på tlf ligger da på 1-10 minutter på teknisk avdeling. Akseptabelt i mine øyne, og ganske så sammenlignbart med resten av bransjen vil jeg si. På så og si alle support-telefoner for data vil jeg si det er normalt å måtte vente et par minutter. NGT sliter litt med dårlig rykte for lange ventetider som de opparbeidet seg for et par år siden, men det er mer enn et år siden det ble ordnet opp i. Desverre så tar det mange år å "vende tilbake" public opinion når du først har gitt et dårlig inntrykk.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Ser at jeg også har fått svar fra forbrukerrådet, utdrag fra svaret:

 

"Vi mottar nok fremdeles klager, men jeg har vel et inntrykk av at det er bedre

enn før. Vi har ikke tilgjengelig noe statistikk som bekrefter dette, så

dettte er min magefølelse. Det er mange grunner til att folk klager, og det

trenger ikke alltid være selskapet som tar feil."

Lenke til kommentar

Kjøper du linje fra NGT, sponser du svenskene (TeliaSonera eier nå NGT). Telenor f.eks er i hovedsak eid av nordmenn (som mange andre bredbåndsleverandører)

 

Bedre å holde pengene innenlands, enn at de går ut av landet :hmm:

 

Er ikke så mange som tenker på dette for tiden, i oljefylte Norge.

 

Har personlig byttet fra NGT til Telenor, ikke bare pga nevnte sak, men det ble en hyggelig bi-effekt :thumbup:

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...