erikstein Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hva kan jeg gjøre? Kjøpte en bærbar som jeg selvfølgelig ikke fikk med cd'ene til. Men under på maskina så står faktisk da lovlig lisens kode for både WinXP Pro og Win2k Pro. Kan jeg da bruke en "ulovlig" versjon men istede bruke min kode, eller kan jeg ta f.eks kontakt med microsoft norge og se om de kan fikse noe til meg? Jeg er ikke interessert i å kjøpe en XP til tja 3000,- siden jeg allerede har lisens fra Compaq...samme gjelder Win2k Noen som kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan gjøre..? Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 hvis du har lovlig lisens, er det inget i vei at du f.eks låner operativ systemet av naboen din , og bruker din lisens. pga, det er lisensen som beviser at du har krav på dette liksom... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Tror du kan bruke en ulovelig en og putte inn lisensen. Det er jo en grunn til at microsoft har lagt inn en guide på hvordan endre xp koden på knowledgebase. Dermed kan ærlige personer som bare har prøvd det en liten stund få lgt inn en gyldig nøkkel... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Du kan bare laste ned en "ulovlig" versjon av win xp fra internett. Så lenge du har en lovlig cd-key går det greit. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jepp, du kan laste ned en kopi av WinXP eller låne CD'n av noen og installere. (Det er jo en eksakt kopi, så maskinen eller andre ser uansett ikke forskjell på hvilken type CD OS'et ble innstallert fra) Det passordet du har eier passer til alle språk-versjoner av OS'et. (muligens med unntak av noen asiatiske språk) Så det er bare å velge og vrake. PS. Merkelig at PC-leverandøren har stukket av med orginal-CD'n som du faktisk eier... (Kansje du skulle ringe dem og kreve den tilsendt, de vil sikkert være vanskelige men du har faktisk rett til orginal CD'n når du har betalt for den) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Hmm...ok, det er jo kanskje like greit...men er det ikke mulig å skaffe orginalcd'en egentlig? Er jo alltid kjekt å ha En ulovlig versjon er jo fortsatt en "ulovlig" versjon... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 NEI, Det er en sikerhetskopi. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 NEI, Det er en sikerhetskopi.Når det gjelder programvare så er ikke sikkerhetskopier lovlige dersom ikke produsenten spesifikt gir lov til det i lisensavtalen. (Det er derimot helt lov når det gjelder film, musikk og skrevne tekster) Søk på poster med ordet "kopi" som er skrevet av juristen(?) "LeD". Han har peiling på disse lovene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Tror du kan sende inn noen greier til microsoft som om du hadde mistet cdn og dermed få en ny... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 25. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2002 Altså, jeg har kjøpt den brukt så jeg fikk ikke med cd'ene...det er problemet men under maskina er det lisensplate for win2k og XP. Derfor så skulle jeg gjerne brukt denne lovlige versjonen...jeg får prøve å ringe til microsoft på mandag, høre hva de har å si...vet ikke om det er Restore CD egentlig..jeg bryr meg skjeldent om orginal software, siden den stort sett er utrangert og gammel. Men dette er jo WinXP Pro. Så det kunne vært kjekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå