Gå til innhold

Et typisk elvebilde - kritikk ønskes

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Hadde meg en liten fototur i dag. Endte opp med å ta bilder ved en elv i nærområdet. Tilbakemeldinger om hva som er dårlig, eventuelt bra, mottaes med stor takk.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slørebilder av vann er et motiv som de fleste fotografer (både ivrige amatører og profesjonelle) forsøker seg på. Her synes jeg du har truffet bra med lukkertiden og fått til et pent "slør" på vannet.

Jeg har også forsøkt meg på noen slike og det vanskeligste for meg har vært å finne et utsnitt som fungerer. Ofte slår det meg når jeg ser bildene i ettertid at jeg har forsøkt å få med for mye og etter min mening har du kanskje gått i samme "fellen". Begge steinene i forgrunnen synes jeg har fin tekstur og er severdige. Imidlertid synes jeg det blir mye "krimskrams" i øvre del av bildet. Det er mulig en beskjæring både til venstre og oppe kan heve bildet. Lyset kan også virke litt flatt. Jeg vet ikke når på dagen ditt bilde er tatt, men den største feilen som mange gjør (inkl. meg selv) er vel at vi fotograferer mest midt på dagen, mens det fineste lyset normalt er tidlig om morgenen eller sen ettermiddag.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Tusen takk. :)

Har ikke så alt for mye kamerautstyr. Brukte et Canon EOS 400D med det ofte omtalte kit-objektivet. Lukkertid på 1/6 sekund, ISO 100, og blenderåpning på F/14. Brukte selvsagt stativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...