Gå til innhold

Ny lcd skjerm til spill

nilja

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny skjerm til spillbruk, og tenkte det var på tide å skaffe meg en lcd-skjerm etter å alltid ha brukt crt.

Har prøvd å spille litt i widescreen format før, men blir faktisk småkvalm av det, så tenkte det var like greit å holde på 4:3 formatet istedetfor å sjangse på at jeg vender meg til det.

Det virker som om 20" har de rimeligste lcd-skjermene med noenlunde ok oppløsning, så tenkte det var et greit utgangspunkt ihvertfall.

Siden jeg antageligvis anskaffer meg en ny datamaskin senere i år når de nye dx10 kortene kommer, ville jeg ha en skjerm med minst 1600x1200 oppløsning, og finner da disse alternativene..

Sony 20" LCD SDM-S205F TCO-03 Silver 1600x1200,16ms,IPS-panel,DVI/VGA,700:1

og

Samsung 20" LCD Syncmaster 204B TCO03 Silver, 1600x1200,5ms,VGA/DVI,800:1

Men var liksom ikke en klar som skillte seg ut..

Sony'n får veldig bra tilbakemeldinger virker det som, men har en responstid på 16ms som virker veldig høyt til spilling..

Samsung'n har jeg lest at sliter med blackouts med mindre de blir oppdatert med nyeste firmware, noe som ikke er veldig lett å få til da de må sendes inn til verksted osv..

Er det noen andre alternativer, eller er det en av disse dere kan anbefale?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger da jeg ikke har så stor peiling, bare prøvd å lese meg litt frem til ting på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...