Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljelekasje på golf 2

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på denne gangen er om det er noen pakninger eller noe i den dur på en gearkasse til golf 2. Kan noen i tilfelle si hvor dyrt og hvor man får kjøpt ny pakning til dette? Biltema? Der er billig og gode produkter:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132
Det jeg lurer på denne gangen er om det er noen pakninger eller noe i den dur på en gearkasse til golf 2. Kan noen i tilfelle si hvor dyrt og hvor man får kjøpt ny pakning til dette? Biltema? Der er billig og gode produkter:)

8515903[/snapback]

du har simmer-ringer på ingående aksel og på hver drivaksel. så har du muligens kobber-ringer på ryggelysbryter og av/på fylling av olje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Å, sorry..

Simmer-ring--> tettningsring som står rundt en aksling

Inngående aksel--> Akslingen som står i motor (clutch står på denne)

Drivaksel--> Aksling fra gearkasse til hjulet

Kobber ring--> tettningsring av kobber

Ble det lettere nå?

Lenke til kommentar

løs og løs, dette har jeg ingen aning om :p det er en golf 2 83-modell. så jeg vet ikke. vet bare det at jeg har fylt på masse olje. jeg vet at der lekker litt motorolje, noe som jeg skal få fikset. men ellers vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Lekker det motorolje ut mellom gear-kassen og selve motoren? Hvis ja, så er det nok simmerringen bak svinghjulet som lekker. Lekker det her, må du av med gear-kasse, clutch-hus og svinghjul.

Hvis det lekker motorolje, slik du beskriver det, så trenger du ikke bytte noe på gearkassen.

I tilfeller med oljelekasje, så er det sjelden delene som koster penger. Arbeidspengene er det som utgjør prisen, så om du kjøper simmerringen/pakningene orginalt eller ikke, betyr lite, rent økonomisk.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt prisen, flere år siden jeg kjøpte deler til Golf, men tror den ligger rundt 100 kr. Som sagt, ikke helt sikker, men det ligger i den prisklassen.

For å bli sikker, så må du nesten se over. Hvis det er simmeringen, så lekker det ned ved åpningen inn til svinghjulet, men det kan også komme fra bunnpanne etc. Vær sikker på hvor lekasjen er før du begynner å demontere clutch og gearkasse!

Hvis du ikke har så mye peiling, så burde du få hjelp til dette. Det er ikke bare å skru ut og inn bl.a. clutchen. Denne må sentreres! I tillegg så skal alt på plass i riktig rekkefølge og på riktig plass. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet sikkert at det lekker fra bunnpanna, men skal skifte oljefilteret også :) Så tar alt i samme slengen når jeg skifter dette. Slik jeg får slutt på alt som har med olja å gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...