maZe- Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det jeg lurer på denne gangen er om det er noen pakninger eller noe i den dur på en gearkasse til golf 2. Kan noen i tilfelle si hvor dyrt og hvor man får kjøpt ny pakning til dette? Biltema? Der er billig og gode produkter:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det jeg lurer på denne gangen er om det er noen pakninger eller noe i den dur på en gearkasse til golf 2. Kan noen i tilfelle si hvor dyrt og hvor man får kjøpt ny pakning til dette? Biltema? Der er billig og gode produkter:) 8515903[/snapback] du har simmer-ringer på ingående aksel og på hver drivaksel. så har du muligens kobber-ringer på ryggelysbryter og av/på fylling av olje. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 aandre-j: kan du si hva dette er uten så kompliserte ord? forstod lite av det der Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Å, sorry.. Simmer-ring--> tettningsring som står rundt en aksling Inngående aksel--> Akslingen som står i motor (clutch står på denne) Drivaksel--> Aksling fra gearkasse til hjulet Kobber ring--> tettningsring av kobber Ble det lettere nå? Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 hehe. ja nå forstod jeg det takk men hvordan kan jeg sjekke om det er disse som er gåen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er det en løs gearkasse du ska sjekke dette på? Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 løs og løs, dette har jeg ingen aning om det er en golf 2 83-modell. så jeg vet ikke. vet bare det at jeg har fylt på masse olje. jeg vet at der lekker litt motorolje, noe som jeg skal få fikset. men ellers vet jeg ikke. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Lekker det motorolje ut mellom gear-kassen og selve motoren? Hvis ja, så er det nok simmerringen bak svinghjulet som lekker. Lekker det her, må du av med gear-kasse, clutch-hus og svinghjul. Hvis det lekker motorolje, slik du beskriver det, så trenger du ikke bytte noe på gearkassen. I tilfeller med oljelekasje, så er det sjelden delene som koster penger. Arbeidspengene er det som utgjør prisen, så om du kjøper simmerringen/pakningene orginalt eller ikke, betyr lite, rent økonomisk. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 3. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2007 tenker å gjør dette selv (med hjelp) om jeg skal skifte. simmerringen er godt mulig at den er most. ikke vet jeg. hvordan kan jeg få sjekket dette? er denne dyr? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Husker ikke helt prisen, flere år siden jeg kjøpte deler til Golf, men tror den ligger rundt 100 kr. Som sagt, ikke helt sikker, men det ligger i den prisklassen. For å bli sikker, så må du nesten se over. Hvis det er simmeringen, så lekker det ned ved åpningen inn til svinghjulet, men det kan også komme fra bunnpanne etc. Vær sikker på hvor lekasjen er før du begynner å demontere clutch og gearkasse! Hvis du ikke har så mye peiling, så burde du få hjelp til dette. Det er ikke bare å skru ut og inn bl.a. clutchen. Denne må sentreres! I tillegg så skal alt på plass i riktig rekkefølge og på riktig plass. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 ok takk.. tenker det er bunnpanna, den er vell full av olje? hehe Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Simmerringene er en svakhet på Golf 2! Det kan godt hende at det er der det lekker, men det kan også være bunnpanna. Ta en skikkelig motorvask og sjekk etterpå hvor det lekker... Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 4. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg vet sikkert at det lekker fra bunnpanna, men skal skifte oljefilteret også Så tar alt i samme slengen når jeg skifter dette. Slik jeg får slutt på alt som har med olja å gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå