Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen min "slår" i vei hull. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Det hele begynnte med at bilen min (1996 Audi A6 1.9tdi) sporet litt når jeg kjører på rett vei, føltes som sidevind på en måte, dette er noe som jeg ikke har merket før.

Og nå når veiene er blitt bare har jeg merket at bilen min har en hardere fjæring enn den har hatt, den slår liksom når jeg kjører i hull i veien.

Denne bilen har alltid vært meget komfortabel på dårlig grusvei, men det har nå forandret seg :(

Det ikke noe "rakkling" eller ellers ulyder fra bilen bare akkurat når bilen treffer disse hullene i veien.

Og da er jo mitt spørsmål, er det foringene eller er det støtdemperne som er dårlige? :dontgetit:

Jeg ville jo kanskje tro at hvis det var foringer eller noen ledd eller noe ville luden være der hele tiden mens jeg kjører på grusvei?

Er det noen som kan svare meg på mine spørsmål???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva hjulopphengene heter, men bak er det stiv aksel og det er der slagene er værst.

Foran er fjærbeinslagrene dårlig så det er mest ristinger der foreløpig.

Så konklusjonen på dette er altså at det er mer sannsynelig at foringene er dårlig enn at det er støtdemperne? :(

Bilen er kjørt 175000km og det er ikke skiftet noe i hjulopphengene som jeg vet om fra før.

Lenke til kommentar

Dette var ikke noe å bli klok på. Noen mener det er støtdemperne andre har mer tro på foringene.

Er det noen på dette forumet som kan gi meg noen gode råd om billige måter å finne dette ut på? :dontgetit:

Skal det ikke blir ulyder ellers hvis det er foringene som er dårlig? og ikke kun slag i hull???? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg ville satt bilen på verksted og fått sjekka hva som er galt. kan ikke koste all verden..

En gåen støtdemper lager ikke mye lyd hvis ikke den er knekt eller at du bånner den på en fartsdump.. Dempertopper på vag er koniske så med mindre de er helt skvær gåene vil en evt slakk du får med hjulet hengende bli borte når du setter bilen på bakken.

Hvis slagene er verst bak vil jeg tro det er en hovedforing i bakstillingen(sjeden ryker) eller at eksosen din slår et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...