Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diskstasjonen vises ikke i vista

Anbefalte innlegg

Har xp på C stasjonen, programmer og data på D (egen disk), cd på E og DVD på F. Innstallerte så Vista på I partisjon på samme disk som C.

I XP fungerer fortsatt alt som før, men i Vista har cd spilleren blitt D og DVD spilleren blitt E. Harddisken som er D i XP finnes ikke som noen stasjon i Vista, men disken i seg selv vises i systeminformasjonen.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bokstavene blir tildelt uavhengig i hvert OS. Windows kommer alltid til å sette opp disken Windows selv er på som C: og så ta resten i den rekkefølgen de blir oppdaget.

8515990[/snapback]

Det har ikke skjedd hos meg, Vista ligger på I partisjonen også inne i Vista, og D stasjonen vises ikke med noen bokstav i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Bokstavene blir tildelt uavhengig i hvert OS. Windows kommer alltid til å sette opp disken Windows selv er på som C: og så ta resten i den rekkefølgen de blir oppdaget.

8515990[/snapback]

Det har ikke skjedd hos meg, Vista ligger på I partisjonen også inne i Vista, og D stasjonen vises ikke med noen bokstav i det hele tatt.

8516136[/snapback]

:( Oppdatering: Disken har status som "ugyldig" i Vista, men fungerer altå i XP.

Setter stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Filsystemet er FTS og disken er dynamisk

8518661[/snapback]

Hvilken Vista-versjon har du installert...?

8519339[/snapback]

Vistaversjonen er Home Premium, Norsk

8519372[/snapback]

Den støtter ikke dynamiske disker, afaik. :thumbdown:

8519380[/snapback]

Takk for svar.

Uff da! Hvilke versjoner støtter dette da? :ohmy:

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Uff da! Hvilke versjoner støtter dette da? :ohmy:

8519404[/snapback]

Ihvertfall Ultimate, muligens Business også.

Helt talentløst, jeg vet.. De kunne ihvertfall opplyst om det før man kjørte gjennom installasjonen.

8519411[/snapback]

Ja, nå vet jeg hvertfall hvor problemet ligger, så da er det vel "bare" backe opp D stasjonen i XP og konvertere disken. Litt skal man jo ha å gjøre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...