Gå til innhold

The dark tower blir filmatisert

Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke noe informasjon om dette på forumet så jeg oppretter en tråd her. Siden det er snakk om filmatisering fra bok til film, poster jeg her.

For de som ikke vet det er The Dark tower en av Stephen Kings mest annerkjente verk, ved siden av store horrobøker som IT, The shining og Pet semetary. Roland bor i en verden som "har gått videre", og forsøker desperat å finne sin ka, sin skjebne. The Dark tower.

Disse bøkene, 7 i alt, skal nå bli filmatisert. Det er usikkert om det blir serie eller spillefilm, men med tanke på at det er JJ Abrams som står bak regiseringen, er det vel mest sannsynelig at det blir serie.

Kilde

Vet ikke helt hva jeg skal synes. Tror filmatisering av disse bøkene kan bli meget interesangt. Har dog bare kommet til tredje bok, men er totalt oppslukt i dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig redd for at dette blir dårlig. Om de skal få med alt slik det bør fremstilles må serien bli lang. Når en bokserie er såpass bra og gjennomført som denne, er jeg redd for at en overføring til film/serie vil utelate for mye.

Det er en stygg tendens i alle filmer/serier av King. Alt for mye blir utelatt.

Jeg tror dette er noe som bør fortsette å kun være bøker, i alle fall inntil videre.

Lenke til kommentar

Stephek King selv skal være med på å bringe filmen frem. Ingen ting skal overlates til tilfeldigheten. Stephen King har vært i tottene på blant annet Kubrik grunnet hans tolking av The shining, og The dark tower er i følge King hans store skapeverk, hans barn, så jeg tror ingen ting blir overlatt til tilfeldigheten i en eventuell film.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg håper bare at filmene ikke ender opp som 11 års aldersgrense filmer hvor det meste er tatt vekk for å kunne tiltrekke mest mulig publikum.

THe Dark Tower er ikke en barnebok, og om du tar vekk allt blodet, sexen, ordbruken og volden sitter du ikke igjen med mye (utenom en barnefilm da :( )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...