Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp angåande kjøp av bilstereo!

Anbefalte innlegg

Skal ha eit bra anlegg i bilen min (ein liten polo), men skal ikkje investere så alt for mykje i det. Har sett litt rundt på priser og slikt, men eg har desverre ikkje store kunnskapar om dette. Kan nokon hjelpe meg å finne eit fornuftig tilbod, eller anbefale noko spesielt?

Har forresten sett på denne pakkeløsninga . Er dette noko å satse på? Godt tilbod? Og kva med denne pakkeløsninga ?

Takk for all hjelp=)

Endret av CyL8R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen av dem vil jeg si...

Denne gir deg mye for pengene, http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1519 men jeg ville bytta ut de 6x9 med et bra frontsett...

8517011[/snapback]

Du meine den er betre? Men eg skulle jo hatt med ein cd-spelar (har jo kasettspelar i poloen no så:p), kva forslag har du då? Og viss eg skal bytte ut dei 6x9 med eit bra frontsett, så mangle eg jo mykje av det eg er ute etter i ei pakkeløsning...

Takk for tips=)

Forresten, kva med denne pakkeløsninga ?

Endret av CyL8R
Lenke til kommentar

ett godt komp. frontsett fyller bilen din med både mer å bedre lyd enn det du vil få med 6x9 og(hvis jeg forstår rett) orginalt frontsett.

pakkeløsninger er ofte sammensatt av de billigste kopmonentene i en serie, og gir ikke alltid så mye for pengene i forhold til å kjøpe løst.

Lenke til kommentar
ett godt komp. frontsett fyller bilen din med både mer å bedre lyd enn det du vil få med 6x9 og(hvis jeg forstår rett) orginalt frontsett.

pakkeløsninger er ofte sammensatt av de billigste kopmonentene i en serie, og gir ikke alltid så mye for pengene i forhold til å kjøpe løst.

8522638[/snapback]

Ja, orginalt frontsett. Men har du eit betre tips til pakkeløsning då? Er den tredje pakkeløsninga noko å satse på?

Lenke til kommentar

Nokon andre som har gode forslag til kva eg bør kjøpe? Har ikkje så god peiling, så tenke at det hadde vore greit å kjøpt pakke. Kan jo kjøpe ein pakke utan alt det eg trenge, så kan eg heller kjøpe det andre utan om. Vil vertfall ha eit anlegg med skikkeleg lyd i (vel å merke til den prisen det er snakk om).

Lenke til kommentar

Jeg synes du har fått mange gode råd til nå. Spiller, frontsett, 4-kanals forsterker og subwoofer er absolutt det maksimale antall komponenter du bør tenke på dersom du har begrenset budsjett, noe jeg har forstått er tilfellet?

Alt. 1: dele budsjettet i to og bruke halvparten på spiller og halvparten på frontsett. Da kjøper du deg en solid og god 2-kanals forsterker når du får råd, og kan nyte et skikkelig løft i lydkvaliteten. Senere kan du også bygge ut med et basselement og nok en forsterker.

Den mest fornuftige løsningen, men også den kjedeligste. De fleste liker ikke å måtte vente, selv om de venter på noe godt...

Alt. 2: Kjøp spiller av et anerkjent merke som Pioneer, Alpine, JVC e.l. , et frontsett og et basselement til +/- 1500,- per "del", og en 4-kanalsforsterker til rundt 2.000,-. Da har du de komponentene du vil ha, til en pris som ikke gjør at kvaliteten kastes over bord. Nøyaktig hva slags komponenter du bør velge er litt vanskelig å si noe om så lenge du ikke har sagt noe om hva slags lyd du er ute etter.

Du kan såklart finne billigere oppsett enn dette, men du vil ikke få den samme kvaliteten. Og om du tror du "ikke hører forskjell uansett" har du enkelt og greit for dårlig sammenlikningsgrunnlag. Det ER forskjell, spørsmålet er bare om man bryr seg nok om lyd til å kunne leve med dem eller ikke. Smaken er heldigvis som baken :)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...