Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kontakt linser hjelp

zaY

Anbefalte innlegg

Hei :w00t: . Jeg skal på linse time i morgen å prøve å få på linser. Har vært på en time før men klarte ikke å få dem på :/ så jeg fikk en ny time. problemet er at jeg ikke har sjangs å ta på øyenene mine :S begynner å plunke med en gang jeg er ani øyet :hmm: Noen som har noen tips om hvordan jeg kan klare å ta meg på øyet uten å blunke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, det var vanskelig først gang for meg også. Jeg måtte selv gå på sånne timer. For det var ikke enkelt nei. Man må bare prøve og prøve. Du vil nok merke at de først gangene du skal ta på deg linsene hjemme, tar usenvanlig lang tid.

Bruk begge hendene. På høyrehanda har du linsa. Og med venstre hånda bruker du tommelen og langfingeren til å holde huden oppe. Så er det vel bare å sette linsa på øyet(omvendt viss du er venstrehendt)

Og som Akidon sier ta på hviten/øyeeplet ;)

Uklart?

Lenke til kommentar
er det lettere å ta linsene på vis jeg ser nedover? eller rett fram?

8515573[/snapback]

Selv synes jeg at det er lettest å få de på når jeg ser rett frem.

Men speil hjelper veldig, og som noen har sagt her allerede. Prøv å ta hviten, det hjelper veldig når du sliter med å få de på.

Lenke til kommentar

Jeg bruker se opp mens jeg pakker fingeren inn i øyet, for jeg har litt den der skrekken "ikke ta fingeren i øye", så når jeg har linsa borti øyet slutter jeg å se opp og ser heller frem mens jeg slipper linsa.. =P

Når man tar den ut liker jeg best å se ned mens jeg presser fingeren på øyet og hvis jeg da beveger øyet så jeg ser frem, så sklir linsa ut.. Det er den beste metoden min :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Sliter emd det samme slev akkuratt nå. Fikk linser i går.

Mitt problem er at jeg får den på øyet,men jeg får den ikke til å gli dit den skal. Helt til jeg må blunke og da detter den ut.

Lenke til kommentar

Pleir altid å blunke forsiktig mens jeg holder den på plass. Når den sitter sånn passe beveger jeg pupillen under linsen og blinker skikkelig. Da sitter den stortsett. Men er jo noen dager verken øyet eller linsen vil sammarbeide...

Lenke til kommentar

Det jeg syns er lettest når jeg tar på linsene, er å legge den rolig på øyet, så dra øyelokket ut fra øyet, og ned over linsa.

Da vil den presse alt luft ut fra linsen, og den vil heller ikke dette ut når du blunker.

Er forresten mye lettere å ta på sånne linser som du har på døgnet rundt.

De er mye stivere, så de kryller seg ikke.

Så er det bare 1-2 ganger i mnd'en du tar de av / på.

Lenke til kommentar
Det jeg syns er lettest når jeg tar på linsene, er å legge den rolig på øyet, så dra øyelokket ut fra øyet, og ned over linsa.

Da vil den presse alt luft ut fra linsen, og den vil heller ikke dette ut når du blunker.

Er forresten mye lettere å ta på sånne linser som du har på døgnet rundt.

De er mye stivere, så de kryller seg ikke.

Så er det bare 1-2 ganger i mnd'en du tar de av / på.

8573733[/snapback]

Men de er dyrere enn vanlige dag/månedslinser?

Lenke til kommentar

Jeg har veldig følsomme øyne, og merker ikke noe spess forskjell fra disse døgnet-rundt-linsene og vanlige linser.

De jeg har er tynnere enn vanlige linser, så det blir faktisk mindre plagsomt enn vanlige.

Hadde ofte dager der jeg ikke kunne bruke linser pga. små sår / irritasjoner jeg fikk på øyet.

Har aldri skjedd etter at jeg skifta til døgnet-rundt-linser.

Jeg får litt irritasjon som før, men ikke så gale at linsene må av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...