Holmgang Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Hei! Har en switch på rommet mitt, også lurer jeg på om det er mulig å koble til en trådløs router til den eller om det ikke går. Altså: Router->Switch-> Trådløs router. Hvis ikke finnes det noe annet som jeg kan bruke? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jeg kan ikke se vitsen med å bruke 2 rutere,det bare kompliserer ting. En trådløs ruter kan du koble til en switch ved å bruke LAN porten på den trådløse ruteren til switchen(den som er koblet til Internet på ruteren heter WAN). Kablet er bedre enn trådløs. Endret 1. mai 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Vitsen er at det er bærbar og at det er et stort hus og tykke vegger så det vil ikke holde hit fra der routeren står nå så derfor må jeg ha den på rommet mitt Edit: Men det betyr at det vil virke? Endret 1. mai 2007 av vhordnes Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det gar vel an a disable at det tradlose routeren skal gi ut IPer. Hvis det gar an blir alt mye enklere. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Det skjønte jeg desverre lite av Ståle Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Vitsen er at det er bærbar og at det er et stort hus og tykke vegger så det vil ikke holde hit fra der routeren står nå så derfor må jeg ha den på rommet mitt Edit: Men det betyr at det vil virke? Koble til LAN porten på den trådløse ruteren til switchen og test da vel. Høyreklikk nettverkskortet å trykk reparer for å motta ny IP og DNS. Har du to Internet linjer til huset? Du burde gi litt mer info om hva du skal og hva du har Endret 1. mai 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Kjøp et akksespunkt istedenfor router. Det gjør jobben mye enklere samt billigere. Du trenger ikke flere routere i huset siden du har en alt. Se link for et forslag. Brukt den selv og den er stabil. Finnes andre også men et tips er å holde deg til Linksys. Personlig erfaring. Endret 1. mai 2007 av Micro80 Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Har ikke kjøpt trådløs router ennå. Har bredbånd. Skal bare ha trådløst nett her Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Kjøp et akksespunkt istedenfor router. Det gjør jobben mye enklere samt billigere.Du trenger ikke flere routere i huset siden hdu har en alt. 8515641[/snapback] Er det liksom det som er ment til dette? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Det er fullt mulig. Du kan bruke den trådløse routeren kun som en switch. Det vil si at du må koble kabelen fra switchen til den trådløse routeren, IKKE i wan porten men i en vanlig port. ---- INTERNETT-> Router---> Switch---> Til Trådløs router (kun ivanlig portIKKEwanport) Dette skal fungere kjempe fint. Da bruker du kun switch funksjonen men ikke selve deling av internett. Router nr.1 tar seg av deling av interentt men den ene switchen og den andre routeren tar seg av deling av informasjon internt. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Et aksesspunkt vil være en bedre løsning selv om du kan bruke en ruter som switch ved hjelp av LAN interfacene. Ingen vits i rote med masse unødvendige innstillinger på en ruter til dette bruket. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jeg håper virkelig alle som uttaler seg her vet at du bare kan disable DHCP serveren på en (trådløs)ruter, koble kabel mellom en switch og en LAN port og ruteren vil oppføre seg som en vanlig switch?? (med evt mulighet for å kunne sende signalet trådløst) Er som regel billigere å kjøpe seg en trådløs ruter enn et AP. Endret 1. mai 2007 av Nero Burningwr00m Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Jeg håper virkelig alle som uttaler seg her vet at du bare kan disable DHCP serveren på en (trådløs)ruter, koble kabel mellom en switch og en LAN port og ruteren vil oppføre seg som en vanlig switch?? (med evt mulighet for å kunne sende signalet trådløst) Er som regel billigere å kjøpe seg en trådløs ruter enn et AP. 8516258[/snapback] Støtter deg fullt og helt på det. Har selv brukt flere routere og switcher koblet sammen i ett nettverk der en av routerene var trådløs og fungerte som en switch. Det er absolutt ingen problem og veldig lett. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Jeg håper virkelig alle som uttaler seg her vet at du bare kan disable DHCP serveren på en (trådløs)ruter, koble kabel mellom en switch og en LAN port og ruteren vil oppføre seg som en vanlig switch?? (med evt mulighet for å kunne sende signalet trådløst Som du ser, hvis du har lest er, det nevnt at en ruter kan brukes til switch. Hvorfor begynne å trekke kabler til en ruter som brukes som switch når du kan ha et aksesspunkt midt i huset uten kabler koblet til? Er som regel billigere å kjøpe seg en trådløs ruter enn et AP. En rask titt på Komplett viste 20 kr forkjell på billigste trådløse ruter og aksesspunkt. Endret 1. mai 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) hm.. En trådløs router er vel et AP med en router innebygd, så hvordan man kan kan si at aper generelt er bedre enn routere virker rart for meg. Uansett sa han vel at det ikke gikk med trådløst fordi det var tykke vegger og greier. I og med at det er så liten prisforskjell ville jeg jo heller kjøpt f.eks en wrt54gl som gir uendelig mange flere muligheter enn en ap. Du trenger jo heller ikke flere kabler til en router enn et ap. Edit: Omformulerte litt. Endret 1. mai 2007 av oifind Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Ja det er jo tilstykket valgfritt hva man vil bruke. Et AP midt i huset burde jo kunne gå da han skriver huset er stort. Har selv et dobbelt betong gulv som er armert og signalene går igjennom. Lenke til kommentar
Holmgang Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Men det er anyway ikke trådløst i resten av huset. Men hvordan disable DHCP serveren? :S Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Det burde vaere en setting i adminpanelet til routeren. Jeg har noe a la: DHCP On Off Lenke til kommentar
Teac Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Men det er anyway ikke trådløst i resten av huset. Men hvordan disable DHCP serveren? :S 8517634[/snapback] Du trenger ikke å disable. Bare stapp kabelen inni LAN porten i stedenfor i WAN porten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå