Gå til innhold

3 årsdag for nevøen min feires ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Likte bildene eg!

Syns du har fått de bra til.

Bildet av kaken synbs eg utrykker en rolig stemning, men også litt fargerikt og et bilde eg blir i godt humør av.

Bildet når han sitter i "bilen" syns eg var litt vel fotoalbum, men allikavel likte det, for det uttrykte mye glad stemning.

Lenke til kommentar

Synes bildet hvor han sitter i den lekebilen var ganske kult, hvis man tenker over konseptet. En liten unge som sitter med et skikkelig glis i en elektrisk lekebil i en hage som er _stappfull_ av leker! Hehe.

Endret av mrbard
Lenke til kommentar

Ser at det fort blir litt diskusjon om karakteristikken albumbilder! Forstår at enkelte tolker dette som noe veldig negativt, men det trenger det jo ikke å være. Er vel mer en betegnelse som tilsier at bildene i første rekke vil ha interesse for de som kjenner barnet osv. og ikke noe annet. Jeg har derfor forsøkt å bedømme bildene ut fra at Azzido ikke har forsøkt å lage noe annet enn et vellykket albumbilde.

Bilde nr. 1

Etter min mening et litt morsomt bilde. Fine farger og et morsomt minne. Jeg vet ikke hva slags objektiv du har brukt eller hva du har tilgjengelig. Med et lyssterkt objektiv med åpen blender kunne du fått en enda dusere bakgrunn og dermed også enda klarere fokus på hovedmotivet. Her må jeg nesten bare få nevne Canon sin 85 mm f/1.8. Jeg har akkurat kjøpt dette og foto ble med ett enda morsommere. Vanvittig skarpt og kjempefint til portretter eller annet der du ønsker en myk bakgrunn. Men det var nå en avsporing!

Bilde nr. 2

Gleden hos den lille har du klart å fange på en god måte. Ingen tvil om at han er fornøyd nei. I forhold til det tekniske så skjemmes ansiktet litt av sterke skygger. Hvis du hadde brukt blitz så hadde nok det hjulpet her. Ellers så er det vel en smaksak om forgrunn og bakgrunn her blir for rotete. Jeg synes vel kanskje det her blir litt for mange elementer som konkurrerer om oppmerksomheten, men det er nå min mening. Bruk av f.eks. Canon EF 85 mm f/1.8 med åpen blender ville gitt fokus kun på gutten og bilen og bluret bakgrunn, men på den andre siden ville du da ha mistet beskrivelsen av miljøet rundt (dagens unger har mye leker gitt!).

Har forresten tittet litt på bloggen din - mange fine bilder der!

Lenke til kommentar

Flertallet av bildene som legges ut her er ment som "proffe"/"wannabeproff", altså av fotografer som ønsker å ta gode bilder, som kan passe bedre enn noe man sender til oldemor til Jul. Så når noen ikke ønsker kritikk ang dette, så er det bedre å bare si at det er ment som albumbilde, og jeg kommer til å stille inn øksa etter det, og tenker ikke over at det ikke har allmenn interesse.

:)

Lenke til kommentar

Takker for alle kommentarer dere kommer med...

Bildene er i første omgang lagd for akkurat ett album. minner ifra 3 årsdagen til magnus som nevøen min heter ;)

Lekene på ene bilde kan virke forstyrrende, men jeg ville fange dette dere nevner med dagens unger og leker... de har overflod av leker ;)

Fint at dere kikker innom bloggen min også ;)

Kom akkurat hjem fra fotokurs med Knut Førsund, han som driver fotoskolen.no. veldig interesant opplegg ;)

Lenke til kommentar
Kom akkurat hjem fra fotokurs med Knut Førsund, han som driver fotoskolen.no. veldig interesant opplegg ;)

8523863[/snapback]

Lærte du noe da?

Har tenkt å joine et slik fotokurs jeg også, men vil gjerne sitte igjen med mer enn jeg kom dit med.

8528970[/snapback]

Lærte absolut endel... vurdere fotoskolen.no særiøst nå. Den mannen der kan sakene sine ;)

Lenke til kommentar

8523863[/snapback]

Lærte du noe da?

Har tenkt å joine et slik fotokurs jeg også, men vil gjerne sitte igjen med mer enn jeg kom dit med.

8528970[/snapback]

Lærte absolut endel... vurdere fotoskolen.no særiøst nå. Den mannen der kan sakene sine ;)

8530911[/snapback]

Skulle bare mangle... :)

Lenke til kommentar

Likte bilde 1 ganske godt, hadde en rolig og behagelig stemning ( ikke det man venter seg fra et 3års kalas ). Synes kakespaden virket litt forstyrrende. Hadde vært artig om du hadde fanget bildet på samme måte mens lysene ble blåst ut også. Får ta det på 4års dagen for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...