Drillo Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 I starten av siving-studier er det nesten utelukkende realfag. Etter hvert blir det litt mindre av dette, men er det slik at det blir vanskeligere og vanskeligere, tyngre og tyngre, kjedeligere og kjedeligere og jævligere og jævligere likevel? Lenke til kommentar
zica Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 I starten av siving-studier er det nesten utelukkende realfag. Etter hvert blir det litt mindre av dette, men er det slik at det blir vanskeligere og vanskeligere, tyngre og tyngre, kjedeligere og kjedeligere og jævligere og jævligere likevel? 8514648[/snapback] Har ikke gått siving selv (starter på komtek på NTNU til høsten da ), men de jeg kjenner som har gått siving sier vel det motsatte. Etter de to første årene med mye realfag som til tider kan være tunge får du velge retning og fag etter interesse, og det blir mer relevant i forhold til en framtidig jobb. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Du bør jo ha en interesse for faget du skal ta siving. i til slutt, da, så du har noe å jobbe fremover mot. Hvis du bare har hoppa på uten noe mål og mening bare for å kanskje få en bra jobb til slutt, blir vel motivasjonen deretter også. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Går på siv.ing. Vet ikke om det er vanskeligere men jobber mer med fagene nå. Muligens pga at fagene er mer rettet mot det jeg skal bli. Kan ikke si at jeg jobbet så mye med ex.phil el økonomi f.eks. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Går på siv.ing. Vet ikke om det er vanskeligere men jobber mer med fagene nå. Muligens pga at fagene er mer rettet mot det jeg skal bli. Kan ikke si at jeg jobbet så mye med ex.phil el økonomi f.eks. 8518383[/snapback] Men mattefagene i 1. og 2. året. Er det veldig viktig å kunne alt når man går ut etter 5 år? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvilken retning er det du snakker om, jeg går på bygg. Vi trenger integral og matriseregning. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Je skyter inn et lite spørsmål her: Du går på bygg og integral og matriseregning er viktig. Gjelder dette for konstruksjon? Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Hvilken retning er det du snakker om, jeg går på bygg. Vi trenger integral og matriseregning. 8519101[/snapback] Vurderer nanoteknologi. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Je skyter inn et lite spørsmål her: Du går på bygg og integral og matriseregning er viktig. Gjelder dette for konstruksjon? 8519135[/snapback] Ja snakker om konstruksjon, sier ikke at jeg bruker det så mye. Integral gjør jeg på kalkulatoren. Vi bruker ikke matriseregningen i vårt daglige arbeid, da det gjøres på datan. Men vi har fått oppgaver da vi skal løse oppgaver med matriseregning ja. Men altså går veldig fint om du ikke kan det. Datan gjør alt. Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Vil bare påpeke (det selvfølgelige) at det også er slik innen 3-årig ingeniør (bachelor) også. Mye "harde" fag som matte, kjemi og fysikk. Men så lenge man klarer å se litt "lenger" og har det gøy med fagene innen sin studieretning er det ikke noe problem å komme igjennom det. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 Vil bare påpeke (det selvfølgelige) at det også er slik innen 3-årig ingeniør (bachelor) også. Mye "harde" fag som matte, kjemi og fysikk. Men så lenge man klarer å se litt "lenger" og har det gøy med fagene innen sin studieretning er det ikke noe problem å komme igjennom det. 8522113[/snapback] Så det er bedre å jobbe som siving enn å studere det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ja uten tvil. Men studentlivet er gøyere. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hvilken retning er det du snakker om, jeg går på bygg. Vi trenger integral og matriseregning. 8519101[/snapback] Vurderer nanoteknologi. 8519303[/snapback] Litt OT, men: nanoteknologi er vel et av de mest vanskelige studiene å komme inn på i Norge? Er det ikke slik at de kun tar inn 20 søkere eller no sånt? Mener å ha hørt det hvertfall. Da skal du virkelig kunne sakene dine Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 (endret) Hvilken retning er det du snakker om, jeg går på bygg. Vi trenger integral og matriseregning. 8519101[/snapback] Vurderer nanoteknologi. 8519303[/snapback] Litt OT, men: nanoteknologi er vel et av de mest vanskelige studiene å komme inn på i Norge? Er det ikke slik at de kun tar inn 20 søkere eller no sånt? Mener å ha hørt det hvertfall. Da skal du virkelig kunne sakene dine 8524599[/snapback] Jo, jeg tror det er det aller vanskeligste å komme inn på rett fra videregående. Har brukbare karakterer fra videregående samt en del ekstrapoeng. Kun 20 stk? På de fleste linjene der oppe tar de inn over 100. Skyldes det dårlig jobbmarked? Endret 2. mai 2007 av Drillo Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 De tar inn 30 hvert år, kravet for å komme inn er nesten 65 poeng. Alternativt kan du søke deg på et bachelor studie innenfor nanoteknologi som tilbys ved UiB. Kan også nevne at innenfor de fleste bioteknologi studier så tilbys det fordypning i nanoteknologi eller ihvertfall endel fag innen nano. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 2. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2007 De tar inn 30 hvert år, kravet for å komme inn er nesten 65 poeng. Alternativt kan du søke deg på et bachelor studie innenfor nanoteknologi som tilbys ved UiB. Kan også nevne at innenfor de fleste bioteknologi studier så tilbys det fordypning i nanoteknologi eller ihvertfall endel fag innen nano. 8525238[/snapback] Må vel uansett vente til neste høst da, hvis jeg ikke kommer inn i år? Siden søknadsfristen er i 15. april. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå