huber Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hei Har fått meg ny harddisk.Skal bytte denne med den som står i maskina.Hordan overfører jeg det jeg har på HD til den nye.Den gamle HD skal settes i en maskin hvor det blir 2 HD cd-rom + brenner.Hvordan skal jeg koble disse? Står slik i dag: HD = primary master Cd-rom = primary slave Cd/rw = sec. master Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 For å ta det første spørsmålet.. Det er sikkert en stund siden Windows (regner med at det er det du har) har blitt installert på nytt! Gjør dermed dette nå ved at du setter den nye hardisken på primary master. Koble den andre på på primary slave eller noe så lenge. Installer Windows på nytt (og formater den nye hardisken selvfølgelig) (dette går jeg ikke igjennom). Når du så kommer inni Windows vil den gamle harddisken din også vises, men da ikke som C:. Overfør filene du trenger fra den gamle til den nye... ...formater den gamle og bruk den til hva du måtte ønske... Har sikkert glemt noe.. Lenke til kommentar
bru Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Tips Skaff deg ghost eller Pqmagic clone disken med den gamle Da slipper du å installere Windows pluss programmer på nytt. Alt blir som før å du kan selv bestemme størrelsene på partisjonene Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Jeg tenkte jo også på dette, men siden det er sannsynlig å tro at reinstall ikke har blitt gjort på en god stund så kunne dette være en mulighet til endelig å få gjort det! Bli kvitt alt dritt og få et raskt og stabilt system igjen! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå