Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvilken av disse er best og jeg burde kjøpe for å bruke til viruspriogram!?

samme hva det koster skal had det som er best av:

Norton

avast

avg

nod32

hvilken av disse er best?

har hørt rykter om at nod32 skal være best.

og har hørt at det står å skanner pc'n hele tiden! tar den noe av cpuen da?

er dette sant? :)

Endret av m0zzdart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte Norton før... Men det er ikke å anbefale.. Nortonprodukter krever for mye av kapasiteten på maskinen og det er dyrt..

Nå bruker jeg AVG antivirus (gratisversjonen) og er fornøyd med det.

Så bruker jeg gratisversjonen av Sygate personal Firewall

Lenke til kommentar

Hei sann. Jeg har selv hatt Norton(IS) det er det værste antivirus programmet jeg noen gang har hatt.

Jeg mener at du burde prøve : Nod32, og Avast, muligens AVG.

Avast f.eks skanner filer du laster ned, det tar ikke no av cpu'en. F.eks vis du laster ned en fil med virus, kommer det opp et vindu der det står hva som skjer, der kan du velge om du skal slette den eller ikke.

-HTG

Lenke til kommentar

Har brukt Nod32 nå en god stund og kan ikke gi det nok skryt...Har prøvd alle de AV som du nevner i tråden din og det er ikke til og komme bort ifra at Nod32 er best...Den bruker ikke ressurser i det hele tatt og du vil ikke merke at du har det engang...Nod32 har også vunnet flere priser for sitt AV...Det eneste jeg savner fra Nod32 er at de skulle hatt firewall også men der har man jo flere andre alternativer og velge mellom da...

Mitt råd til deg er at du bør gå for NOD32.... :thumbup:

edit...Du burde forandre litt på emnetittelen før en moderator kommer og bemerker den...Du kan jo kalle den f.eks "Hvilket AV program bør jeg kjøpe" eller noe i den gaten....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

har hatt alle bortsett fra nod32. vet en kompis som har kjøpt nod 32. han kjøpte 2. så skulle han selge dene. så tenkte jeg jeg kunne kjøpe det hvis det er bedre enn avg. har avg akkurat nå. har brukt avg i 2 år.

tenkte det måtte være noe bedre

*løpe bort til kompis og kjøpe nod32*

hva koster det å kjøpe nod32 helt NYTT selv. han taper jo litt da pga han har kjøpt det og selger det til meg. men det er ubrukt. så HVA burde jeg betale for det?

Lenke til kommentar

Selv switcher jeg litt imellom forskjellige her. Har PC-Cillin Internet Security 2007 på både Windows 2000 og Windows Vista. Er forsåvidt fornøyd med den. På laptopen har jeg for øyeblikket NIS 2007. Den er kurran egentlig. Jeg har også installert Addon Pack til den slik at jeg får AntiSpam. Hvordan den fungerer med nett og sånn har jeg ikke så mye erfaring med, men Norton 360 har jeg prøvd med Internett og det fungerer ganske bra. At NIS 2007 og Norton 360 bruker systemressurser kan jeg ikke si at stemmer. Kjører no NIS 2007 på min laptop som har Windows XP Pro Eng+Sp2, 800 MHZ CPU og 128 MB SDRAM. Jeg synes det fungerer veldig bra. Bruker ikke noe mere tid på å starte opp enn det PC`en gjorde med AVG inne.

Faktisk brukte maskina lengre tid på å starte når jeg hadde Panda Internet Security 2007 inne.

Hadde AVG Internet Security 7.5 før jeg installerte Norton igjen. AVG IS er også ganske bra og finner Virus og Spyware som ikke Norton eller PC-Cillin finner.

Så hva jeg egentlig ender opp med på laptopen og stasjonære maskina mi tilslutt vet jeg ikke. Vi får se. Er fornøyd med både NIS 2007 og Norton 360, men den kan jeg ikke kjøre på Windows 2000 igjen. Så vi får se. Forløpig er NIS 2007 installert på laptopen iallefall og PIS 2007 Installert på Stasjonæren i begge Windowsene.

NOD32 har jeg ikke god erfaring med. Ved to tilfeller så har NOD32 dumma seg ut hos meg. Så nei jeg er ikke fornøyd med den.

Selv har jeg prøvd stortsett det som er å oppdrive av sikkerhetspakker og Antivirus programmer. Norman må være det værste jeg har prøvd.

Så hva du skal velge? Holder en Knapp på PC-Cillin Internet Security 2007 jeg, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg leser at nod32 skal bruke lite minne ved bruk. Men hos meg bruker den 21 mb. Hva kan være galt? :(

Task manager sier:

nod32krn.exe 22 mb

nodkui.exe 2 mb

Hva er hva?

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Nod32 helt klart. Jeg har hatt dette noen år, og da jeg formaterte pc'n for ei uke siden var jeg ikke i tvil hva jeg skulle ha. :) Det bruker lite ressurser og er lydløst, det eneste jeg hører fra den er når den har oppdatert seg selv. Veldig godt program som kan anbefales.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...