Gå til innhold

tips til bedreskjermkort enn x850xt til rundt 1k?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, jeg er på utkikk etter ett nytt skjermkort, det var ikke plass å skrive det i topic, men jeg vil ha Nvidia (linux støtten er bedre) det skal være bedre enn ett X850XT PE skjermkort som er det jeg har i dag. Hadde tenkt å legge rundt tusenlappen i det. Går dette eller må jeg opp i pris, jeg har ramlet litt ut av det.

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye må jeg opp i pris for å finne meg ett kort som er bedre enn X850XT PE da ?

8514017[/snapback]

X1950pro yter 28% bedre

X1950XT yter ca 49% bedre

se på tomshardware.com. de har utvidet spilltestene sine til mange flere titler, og en "overall gamer" score. toms vga charts

du får søke på priser på prisguide.no

det er forskjellige priser på pci-e og agp. det er forøvrig bare X1950pro du får i agp da. Du har ikke sagt noe om hva du kan bruke.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg ikke skal ha ATi, driverstøtten til ATi i linux er crap... Den har ikke forbedret seg siden AMD tok over roret. Derfor vil jeg heller ha ett Nvidia kort som fungerer, i valget mellom veldig bra FPS, eller noe som faktisk fungerer for meg, så må jeg nok si at jeg velger at det skal virke.

Lenke til kommentar

Du bør holde hestene dine littegranne. De kortene som yter mest for penga for deg nå er 8600-serien til nVidia om du skal ha de. MEN - de er helt nye kort, så driverne er ikke optimalisert ennå for disse kortene.

Så, du kan enten vente og se om 7900-serien får et prisfall lignende x1950-serien fikk, og slå til på de, eller vente til 8600-serien får bedre drivere :).

IKKE kjøp 7600 iallefall, de kortene gir svært lite for penga nå.

Lenke til kommentar

7900 GS koster jo rundt tusenlappen, men, jeg satser på at jeg får unna noe av det jeg har nå i løpet av uken, slik at jeg kan oppgradere nå. Da skal jeg satse på å få tak i ett 7950GT kort (forhåpentligvis) Hvis ikke så tror jeg at jeg kommer til å satse på 7900GS kortet.

Er dette det som kommer til å gi meg mest for pengene rundt tusenlappen ? Eller burde jeg vente litt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...