Gå til innhold

Får ikke stilt opp multiplieren på min E6420

Anbefalte innlegg

Jeg får da altså ikke stilt opp multiplieren på prosessoren min. Jeg har p5n32-E SLI. Jeg går inn i BIOS og setter multiplieren til 9. Tar save and exit, så rebooter den. Da har den stilt seg tilbake til 8 igjen. Hva gjør jeg for å fikse dette? Er litt nabb når det gjelder sånne ting.

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tok jeg å stilte på noe i biosen. Fikk hvertfall fram hvor mange % jeg ville overklokke. Jeg valgte da 5%. Det funket. Burde jeg fortsette på denne måten til jeg har hastigheten jeg vil ha? Eller er ikke dette noe lurt? Er det noen bedre måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar

du kan overklokke slik ja, men du får ikke maksimalt ut av chipen din på den måten, da må du overklokke manuelt. det finnes mange overklokkingsguider på internett hvis du søker på google

Lenke til kommentar
Nå tok jeg å stilte på noe i biosen. Fikk hvertfall fram hvor mange % jeg ville overklokke. Jeg valgte da 5%. Det funket. Burde jeg fortsette på denne måten til jeg har hastigheten jeg vil ha? Eller er ikke dette noe lurt? Er det noen bedre måte å gjøre det på?

8513986[/snapback]

Fungerer greit det, men du vil kansje komme lenger om du klokker manuelt, men hvis du er nybegynner kan det være greit å bruke prosentvis klokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...