Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen klikka. Får ikke innstalert xp på nytt

Anbefalte innlegg

Startet som en helt vanlig dag, men når jeg stod opp så jeg at pcen min ikke virket helt bra. Jeg kom først ikke inn på Windows pågrunn av problemer med at det stod at filer manglet og jeg fikk bluescrenn og pcen ville rett og slett ikke inn på Xp. Så da fant jeg ut at det var såpass lenge siden jeg formaterte så ville jeg prøve å formatere pcen og innstalere XP på nytt, men nei da. Dette ville ikke gå fordi nå fikk jeg meldinger om at filene ikke ville kopieres. Når jeg da har gått igjennom kopiere filer ved å hoppe over noen filer får jeg da selvsagt feilmelding når innstalasjonen starter. Jeg trenger pcen min ganske raskt.

Siden jeg har en gammel pc som har en harddisk med innstalert XP lurer jeg osgå på om jeg bare kan koble denne til pcen min?

Vil gjerne ha svar så fort som mulig har et viktig prosjekt som ligger på pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil gjerne ha  svar så fort som mulig har et viktig prosjekt som ligger på pcen.

8513073[/snapback]

I såfall er det kanskje ikke noe sjakktrekk å formattere maskinen? :whistle:

Det kan fungere å bruke disken fra den andre maskinen, men pass på å boote i Safe Mode isåfall.

Problemer med at noen filer ikke lar seg kopiere under installasjon har jeg opplevd med enkelte optiske drev + "egenprodusert" Windows-CD (f.eks. slipstreamet servicepack). Du bruker vel original-CD'en?

Lenke til kommentar

Hei.

Håper virkelig du har det viktige prosjektet på en annen partisjon eller disk.

Har du formatert der det ligger, er det jo borte.

Ligger den på en egen disk eller partisjon, kan du jo gjerne flytte den disken inn i en maskin som virker.

Når det gjelder den feilen du beskriver, ligner det på noe jeg holder på med.

Fikk filer som manglet i windows, og ville ikke starte. Etter formatering og ny installasjon fikk jeg samme problem, med en fil som forsvant eller var skadet.

Viser seg at det er fysisk feil på hardisken, slik at filer som blir lagret på et bestemt sted vil bli ødelagt eller forsvinne.

Kan jo være noe slikt hos deg også, prøv å test disken med et brukbart diskverktøy.

Når det gjelder å bruke en annen disk med windows allerede installert på, kan det bli litt styr.

Må ihvertfall starte opp i sikker modus, for å slippe en del av problemene med alle driverne som ikke passer til maskinen disken blir satt inn i.

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...