Gå til innhold

Plextor 48/24/48A problem

bidz

Anbefalte innlegg

har oppgradert til firmware 1.03 (den ble levert med firmware 1.01), og har et snålt problem med den.

Den fungerer generellt sett perfekt, og leser omtrent alt av plater jeg har, og den brenner 100%.

Men som jeg sa, så leser den "omtrent" alle platene mine. her er problemet, den leser nemlig ikke sine egne brente plater!!

brente ut et spill på 2 CD'er her om dagen (jatta jatta, fy fy), på Samsung Digital 48x sertifiserte plater - og plextor'en nekter og lese disse. Coaster? nope - setter platene i NEC 5700B DVD-ROM'en min og den leser dem helt perfekt!

Har også en eldre plate med en divx brent på, og har litt problemer med og få lest av denne på plextor'en.. får somregel ved kopiering av divx'en (680mb) fra cd->hdd en CRC error som gjør til at hele kopieringen blir avbrutt og stopper. Igjen - setter denne plata i DVD-ROM'en min, og den leser den og kopierer filen perfekt uten feil og i full hastighet til HDD'en med en eneste gang. (denne divx'en er på en EmTec 80min 4-16x sølvplate og ble brent med en Lite-On 12x/10x/32x brenner tidligere).

noen andre som har hatt slike problemer? lurer på om jeg rett og slett skal returnere brennern - er jo bare ca 1 1/2mnd siden jeg kjøpte den. Og oppdatere firmware'n går vel ikke utover garanti'en vel? siden Plextor omtrent ber om at du skal oppdatere firmware hele tiden gjennom "PlexTools" osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Why try to fix something that ain't broken?

PX-W4824TA V1.03

Fixed Bugs:

Drive does sometimes not eject the empty tray when the eject-button is used.

Improvements:

Many improvements for Mount Rainier support.

PX-W4824TA V1.02

Added:

Support for newer CD-R media.

Improvements:

Overburn performance

PX-W4824TA V1.01

Added:

Support for newer CD-R media.

Fixed Bugs:

The PoweRec disable setting is changed after a simulate write.

Improvements:

Many improvements for Mount Rainier support.

Derfor.

Jeg hadde noen småproblemer med Mt. Rainier supporten i 1.01, og oppgraderte derfor firmware'n. Dessuten så har det blitt addet ny media.

Og nei, de adder ikke anti-pirat teknologi i nye firmware versjoner.. hallo.. da hadde de ikke bl.a. støttet CloneCD osv osv osv fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
vel, en av grunnene til at ny firmware kommer er blandt anna for og hindre pirat kopiering.. (brenere får støtte for ny anti-kopi teknologi)

så det er ikke bare, bare når man oppgraderer firmware.

Nops.

Dette gjorde de i en firmware version på sin 24x men sluttet med det...

Lenke til kommentar
PLEXTOR = OVERPRISET DRITT :D

Nei.

Plextor er kvalitet. Og det er som alt annet. Ta en ferrari...Den er sterkt overprisen for man får så utrolig mye kvalitet.

Og skal du komme med slike uttalelser så plis begrunn de.

Derfor jeg aldri kommer til å kjøpe ferrari.....

Lenke til kommentar
PLEXTOR = OVERPRISET DRITT :D

Nei.

Plextor er kvalitet. Og det er som alt annet. Ta en ferrari...Den er sterkt overprisen for man får så utrolig mye kvalitet.

Og skal du komme med slike uttalelser så plis begrunn de.

Derfor jeg aldri kommer til å kjøpe ferrari.....

Jepp på grunn av at du har ikke penger til det. Men en plextor har du råd til :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...